7 set axlar 5-8 reps
6 set triceps 5-8 reps
3 cuffövningar
Input: Hade styrketräning idag på skolidrotten så tror det påverkade snebänken i samband med dålig vinkel idag. Fick inte riktigt till det förrens sista setet. Nu vet jag i alla fall. Resten gick galant, tog lång tid för triceps.. För alla klämmor var upptagna och ett killgäng spred ut alla hantlar över golvet och drog. Så plockade ihop allt tillsammans med två andra grabbar, väntade mer på klämma och körde.
Bänken gick fint iaf
Hinner inte stretcha ikväll heller fml men behöver sömn
Ska även lägga in cuffövningarna innan passet.
INput: Pendlay rows är svårt. Böjer typ ryggen, främst bröstryggen. Pull ups är också svårt. Men kul var det. Tungt! Lägger upp en film på IG. Feedback uppskattas.
Har en känning i baksida axelparti/latshållet, den går upp till axeln, har luggit och pressat hårt som fasen på stället, höll på att spy Men det känns bättre nu iaf
bröstryggen böjs ganska mycket. Jag behöver "ner" mer med benen va?
Jag tror ine du kan få ner benen mer. Då är knäna i vägen för stången.
Problemet är snarare att vikterna har för liten omkrets så att stången kommer för långt ned och då därmed måste böja dig väldigt mycket framåt.
Lösningen kan vara att ta vikter som är lika stora som 20:or (typ bumperplates) eller sätta stången och allting på ca. 10 cm.
Edit: perspektiv blir lite konstigt från så låg kameravinkel så min bedömning kan vara fel.
Jag tror ine du kan få ner benen mer. Då är knäna i vägen för stången.
Problemet är snarare att vikterna har för liten omkrets så att stången kommer för långt ned och då därmed måste böja dig väldigt mycket framåt.
Lösningen kan vara att ta vikter som är lika stora som 20:or (typ bumperplates) eller sätta stången och allting på ca. 10 cm.
Edit: perspektiv blir lite konstigt från så låg kameravinkel så min bedömning kan vara fel.
Är ju inte så stark.. Har de redan lite upphöjda men behöver nog lite mer i så fall. Jävla småvikter.
Tack som fasen för feedback!
Ska se om jag kan filma från en bättre vinkel nästa gång
5 set lårcurl med excentrisk fas
4 set benspark
4 rehabövningar
5 set vader
cykelintervaller
Input: Bra pass. Gick bättre än jag trodde. Lite seg i början men sen kom jag igång. Frontböjen gick grymt bra idag! bara ökar och ökar. Samma i knäböjen (fick till en 8:a slutet ) och till och med boxböjen. Den är astung dock, men jag kämpar på! Ni ska se mitt face, är så jävla spänd haha! Benet känns bättre och fick till en 1:a på 72,5kg i böj strax under parallelt djup sen fick jag till lite benpressar på 50kg utan smärtor i benet! Framsteg!
Efter rehaben kändes det en aning dock.. Men fortsätter. Sakta men säkert.
Input: Lol, noiz. Asbra tryck och mer reps i alla övningar. Börjar visa sig nu I hantelpressen fick jag en stramande smärta i höger handled (de två.. benen? som buktar ut) Precis där handen börjar. Det stramade som fasen gick nästan inte att pressa. Så tog ett handledsstöd och smärtan försvan. Dafuq
Bra tryck i pattarna iaf
Kändes även sjukt bra att värma upp axelpartiet så mycket som jag gjorde idag. Blir att fortsätta med det.
Reverse grip lat pulldown:
46,5 x2x12
46,5 x2x10 +4, +3(RPx2)
Kabelrodd:
38x4x12 + lite restpause x2
Enarms hantelrodd:
25x12
22,5 x13, 12 --> 15x?
Rear delt destruction 3 set + 1 drop/set
Omvända flies 2 set
9-10 set biceps
Input: Najs pass. Kändes bra. Har dock svårt att hitta kontakt med ryggmusklerna. Det irriterar som fan. Alltid lika skönt att avsluta med hantelrodd iaf.
Sjukt o-opti dag idag kostmässigt, alldeles för mycket protein men who the fuck cares
Kyckling äger
5 min motionscykel
Joe defranco's "limber 11" rörlighetsträning
Ankelrörlighet
Benböj första 5 med paus resten TNG:90s vilaPB
57,5 x5+3
57,5 x5+3
57,5 x5+3
57,5 x5+3
57,5 x5+3, +5(RP)
Frontböj första 5 med paus resten TNG:60s vila (arbetsset)
20 x8
30 x5
35 x5+3
35 x5+3
35 x5+3, +6 (RP)
50 x4 RPB!
60 x1@8,5-9PB!
5 set sittande lårcurl med 2-3s excentrisk RPB
4 set benspark, 1s håll 2-3s excentrisk RPB
4 rehabövningar
3 set hyperextensions
15 min tunga cykelintervaller (vila inklusive), runt 6-8 st á 20-25s styck.
Input: Helvete vilket pass! +5kg i PB sen förra veckan i frontböjen. Knäböj var fan tungt idag! Men det var superskönt att köra ändå. Haha! Endorfinrus igen.
Nästan gjort klart kommande träningscykel med scheman/periodisering. Det kommer bli lite variation och nya övningar. Men ändå 3 powerdagar och 3 hypertrofidagar. Tänker att jag kör 8 veckors cyklar. Blir väl en 4 veckor kvar på denna då.
Input: skönt och effektivt pass. Körde detta på tidig eftermiddag, för har jag börjat spela brasilianska slagverk med en grupp människor på söndags eftermiddagarna, mycket roligt. Vi stod i 2 1/2 timme och jammade typ.
Ps. 3x12