Nå'nstans mellan 6 och 8st, han äter två i veckan, men nu sista gången hade syrsorna växt till sig såpass, att han var rejält däst efter måltiden. Är syrsorna ännu större denna vecka, blir det bara en!
Det där ser ut att vara en konstgjord spindel eller möjligtvis en Goliath-spindel, världens största spindel, vars kropp blir 3 1/2 tum ca 9cm och räckvidden eller vad man nu säger om spindlar ca 25 cm, d.v.s. från ena framben till motsatta sidas bakben.
Men jag tippar på en konstgjord!
Ser snarare ut som en Heteropoda maxima. Det är världens största spindel sedd till benspann, där goliatfågelspindeln är den största sedd till massa.
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
YTS: Wiki säger ett benspann på 30 centimeter. Det är... Vidrigt.
__________________ Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Det där ser ut att vara en konstgjord spindel eller möjligtvis en Goliath-spindel, världens största spindel, vars kropp blir 3 1/2 tum ca 9cm och räckvidden eller vad man nu säger om spindlar ca 25 cm, d.v.s. från ena framben till motsatta sidas bakben.
Men jag tippar på en konstgjord!
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath
Ser snarare ut som en Heteropoda maxima. Det är världens största spindel sedd till benspann, där goliatfågelspindeln är den största sedd till massa.
Här är originalbilden jag tog spindeln från (jag photoshoppade alltså in den i scratchs rum, därför den ser konstgjord ut, om den inte är fake/photoshoppad från början dvs, läskigt stor )
Senast redigerad av Hackenschmidt den 2013-11-12 klockan 20:03.
Nu är jag normalt sett inte rädd för spindlar, men i ett klipp som detta så kan jag fan få mardrömmar.
Vet inte ens vad tråden handlar om, ville bara posta den. fuck da police.
Senast redigerad av Pzorz den 2013-11-12 klockan 20:34.
Så nu har jag köpt en Grammostola porteri.
En ökenlevande spindel från Chile.
Milt gift.
Fredlig.
Storlek 12,5cm spännvid.
Blir drygt 25 år i bästa fall.
Pris 450 kr.
Köpte även en konstgjord ihålig trädstam till den, så den kan gömma sig.
Tog en bild, när den drack vatten idag Lördag 24/5-14.
Har inte laddat över den till datorn än, men den kommer snart.