Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-08-05, 21:09   #16
cero
Registered User

ceros avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
8 månaders träning är inte så lång tid. Jag har tränat i drygt 15 år och det syns inte att jag tränar, men jag fortsätter träna ändå, för jag tycker det är najs.
Då har du antagligen inte tränat ordentligt öht. Redan efter 6 månader så brukar man kunna se att man ökat muskelmassan. Men det betyder inte att man ser "tränad" ut, beror helt på hur man såg ut från början.

Senast redigerad av cero den 2014-08-05 klockan 21:10.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 21:16   #17
Mackie Messer
Banned User

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Då har du antagligen inte tränat ordentligt öht. Redan efter 6 månader så brukar man kunna se att man ökat muskelmassan. Men det betyder inte att man ser "tränad" ut, beror helt på hur man såg ut från början.
Jag är inte missnöjd med min träning. Jag fortsätter nog som jag alltid gjort. Det är TS som är missnöjd med sina 8 månader på gymet.
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 21:48   #18
cero
Registered User

ceros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mackie Messer Visa inlägg
Jag är inte missnöjd med min träning. Jag fortsätter nog som jag alltid gjort. Det är TS som är missnöjd med sina 8 månader på gymet.
Nej, men du fick det att låta som att det är normalt att ha tränat i 12 år utan stora resultat. Ville bara påpeka det.
Gammal 2014-08-05, 21:53   #19
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Vad som är stora resultat är ju väldigt relativt. Att ha tränat i 8 månader utan att ha blivit så stor att ens polare reagerar skulle jag säga är ytterst normalt, särskilt om man dessförinnan 1) bantat ned sig, 2) utvecklat en ätstörning, 3) rehabiliterat från sagda ätstörning.

Jag skulle också säga att denna tråd med tanke på ämnet just bör få hålla sig till ämnet.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 21:53   #20
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Det känns som att du aldrig kommer att bli nöjd med din kropp trots att du åstadkommit positiva förändringar (även om det har varit problem på vägen dit).
Känns som att roten till din ångest ligger nån helt annanstans och att du försöker blunda för det genom att bara fokusera på kroppen.
Inb4 "lek inte internethobbypsykolog" - försöker bara få TS att fundera lite kring varför han inte mår bra.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 21:57   #21
cero
Registered User

ceros avatar

^

Japp, allt i tråden tyder på det. Om hela ens självkänsla hänger på yttre attribut så kommer man aldrig bli säker på sig själv.
Gammal 2014-08-06, 07:13   #22
Erik Eriksson
BringingAwesomeBack

Erik Erikssons avatar

Reg.datum: May 2011
Om du har ångest dagligen till den grad att det förhindrar dig att komma utanför hemmet så finns det naturligtvis fog för att ta kontakt med den lokala vårdcentralen. Särskilt om din ångest successivt förhindrar dig från att delta i fler och fler sociala sammanhang. Kontakta läkare och diskutera hur du tänker och varför du känner som du gör. Det finns sannolikt goda möjligheter att få rätt hjälp.
Erik Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-06, 14:33   #23
TWSS
Registered User

Reg.datum: Dec 2013
Har vart på ssri.. Men jag mådde bara sämre(eller ja, fick inte ångest på samma sätt, men var heller aldrig glad. Vilket jag tycker är värre.

Kanske är ångesten delvis bra,den motiverar mig ju att bli större.
TWSS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-06, 14:37   #24
TWSS
Registered User

Har "drag av" adhd men inte tillräckligt för diagnosen. Har recept på concerta/ritalin men har inte velat ta pga har hört att det är svårt att återhämta sig, pga att man kan träna mycket hårdare på dom.
Gammal 2014-08-06, 16:26   #25
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Det låter ju bara mer och mer som om du behöver prata med ett proffs, d.v.s. som i terapi. Medicinering enbart löser knappast det problem du beskriver.

Jag skulle säga att ångesten är usel som drivkraft; visst är det sannolikt att du tränar mer om du ständigt har ångest för hur du ser ut, men i längden blir det destruktivt. Man kan ha träning som hjälp för att minska sin ångestnivå (många tycker att det blir lite bättre om de får trötta ut sig fysiskt med jämna mellanrum, och att det blir lite bättre av att ha ett mål att jobba strukturerat mot), men att välja att behålla ångesten för att man tror att det skall göra att man tränar bättre är i längden bara dumt. Får du tillräckligt mycket ångest kommer du inte att fixa att träna strukturerat överhuvudtaget. Och du kommer aldrig att bli så snygg/stor/fit att det botar din ångest.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-06, 17:49   #26
TWSS
Registered User

Tycker ju självklart att träning är extremt roligt oxå
Gammal 2014-08-06, 18:09   #27
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Sök hjälp, seriöst. Du mår inte bra.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-06, 18:16   #28
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av TWSS Visa inlägg
Har vart på ssri.. Men jag mådde bara sämre(eller ja, fick inte ångest på samma sätt, men var heller aldrig glad. Vilket jag tycker är värre.

Kanske är ångesten delvis bra,den motiverar mig ju att bli större.
Risken finns att du måste käka ssri igen. Men vet du vad? Det där med att aldrig bli riktigt glad är inte så jäkla illa som det verkar.

Hela måendet blir mer stabilt, istället för att pendla i ett mer normalt känsloregister med flera nyanser så är det jäkligt stabilt att hålla sig emellan halvt irriterad och småmysig och bara extrema saker kan få dig att känna mer (åt vardera hållet). Förutsatt att du inte är konstnär, musiker, skådis eller liknande som behöver kreativiteten starka känslor kan ge så blir det positivt när du sedan skall sköta dig själv, flytta hemifrån, jobba, mm.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-06, 18:27   #29
cero
Registered User

ceros avatar

Citat:
Har vart på ssri.. Men jag mådde bara sämre(eller ja, fick inte ångest på samma sätt, men var heller aldrig glad.
Det är ju det som är poängen. Medicinen kapar av dalarna, och som en konsekvens av det kapas även topparna av. Så du blir mer neutral och kan ta tag i ditt liv, istället för att vara helt paralyserad och inte kunna göra något för att förbättra din situation.

Senast redigerad av cero den 2014-08-06 klockan 18:29.
Gammal 2014-08-07, 07:41   #30
Armed Dingo
Tack, god jul!

Armed Dingos avatar

Reg.datum: May 2013
Hur ofta får ni en "spontan erektion" om det inte sker under tidig morgon? Jag själv kan säga aldrig.
Stats Q2 2024: Bänk: 130x2 | Böj 160x1 | Mark 220x1 | @ 95 kg, 178 cm
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:47.