Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-06-04, 17:59   #1816
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av gregpl Visa inlägg
Det står att en skopa är 17 gram vilket också är vad man ska ta, dock bara att 5,25 av dessa grammen är EAA vilket låter sämre ju. Kan tolka innehållsförteckningen helt fel men känns jävligt klurigt så kan någon upplysa mig om produkten ifråga? Tack på förhand och grymt informativ tråd/journal
Om så är fallet behöver du dubbla dosen. Du vill ha i dig 10g EAA per tillfälle för maximal effekt. Nackdelen med såna där produkter, de är utfyllda med så mycket skit så priset per dosering blir skyhögt.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-04, 18:20   #1817
gregpl
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Om så är fallet behöver du dubbla dosen. Du vill ha i dig 10g EAA per tillfälle för maximal effekt. Nackdelen med såna där produkter, de är utfyllda med så mycket skit så priset per dosering blir skyhögt.
Precis, jag känner till konceptet och intar en hel skopa + lite extra (8 g skopa) av den andra EAA:n. Hade dock hoppats på att någon kunde bekräfta om det verkligen är så det är. De övriga ingredienserna ser jag bara som ett plus och den smakar väldigt gott så lyser upp de övriga "matvanorna".
gregpl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 08:40   #1818
BigSpawn
Chest&CO

BigSpawns avatar

Reg.datum: May 2004
dag 5 och -3.8kg, känner mig riktigt tom.
Tänkte lägga till lite fett till caseinmålen idag och imorgon(kallpressad kokosolja och omega3 och eventuell lite jordnötssmör).
Grannen var över med en prinsesstårta häromdagen som står och frestar i kylen, den lär vara gammal innan refeed tyvärr
Gammal 2014-06-05, 08:54   #1819
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BigSpawn Visa inlägg
dag 5 och -3.8kg, känner mig riktigt tom.
Tänkte lägga till lite fett till caseinmålen idag och imorgon(kallpressad kokosolja och omega3 och eventuell lite jordnötssmör).
Grannen var över med en prinsesstårta häromdagen som står och frestar i kylen, den lär vara gammal innan refeed tyvärr
Vad är tanken med fettet? Det kommer ju inte göra dig mindre tom, men det adderar en hel del kalorier.
Gammal 2014-06-05, 08:58   #1820
BigSpawn
Chest&CO

BigSpawns avatar

vill bara testa hur det känns med lite extra kalorier från kokos och olja och kokosfett är ju bra för förbränningen.
vet att det inte ger nån fyllighet
Gammal 2014-06-05, 09:10   #1821
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Citat:
vill bara testa hur det känns med lite extra kalorier från kokos och olja och kokosfett är ju bra för förbränningen.
vet att det inte ger nån fyllighet
Okej . I min mening kommer du bara förlänga deffen genom ett förhöjt kaloriintag, men det är alltid intressant med nån som kör lite annorlunda.
Gammal 2014-06-05, 09:26   #1822
BigSpawn
Chest&CO

BigSpawns avatar

jo, tänkte inte lägga till några större mängder och det handlar bara om ett par dagar.
Tycker mig bli lite varmare i kroppen efter jag intagit kokosfett vilket jag gillar.
Gammal 2014-06-05, 12:36   #1823
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Frys in den.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 15:28   #1824
anvihl
Registered User

anvihls avatar

Är inne på vecka 2 dag 7 alltså andra refeeden. Har väl fått i mig cirka 5000kcal och går väl ner kanske 500-1000kcal till under kvällen. Ätit väldigt fritt med både pizza, glass, baguetter med ost och andra feta pålägg etc.

Blir nog att lägga mig på ett lite mer normalt underskott i ett par dagar i form av vanlig mat för att få bort överskottet från idag och sedan satsa på balans i ett par veckor för att återställa kroppen om det nu har blivit massa obalanser och grejjer. Har i alla fall gått ner 3.1kg i medianvikt sedan start och varit så lågt som -6kg, men då var jag extremt tömd. Jag räknar med att jag lägger på mig ytterligare något kilo vätska så säg att jag gått ner kanske 2kg på två veckor, men jag är betydligt hårdare än bara -2kg. Midjan har minskat -5cm, säte -4cm, bröst -2cm och armar +1.5cm, vader +1cm, lår +1cm. Satt nytt 3rm i böj, bänk och stångrodd samt ökat i arm och axelövningar. Förhoppningsvis visar detta på en viss ökning av muskelmassa samtidigt som jag förlorat ordentligt med fett.
Gammal 2014-06-05, 16:26   #1825
Starvation
Registered User

Starvations avatar

Reg.datum: May 2014
Uppnås ketosis med denna diet? Eller det konstanta proteinintaget borde vara nog för att vara utanför right?

If you die you die.
Starvation är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 16:41   #1826
shifty
Ådrig medlem

shiftys avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Är inne på vecka 2 dag 7 alltså andra refeeden. Har väl fått i mig cirka 5000kcal och går väl ner kanske 500-1000kcal till under kvällen. Ätit väldigt fritt med både pizza, glass, baguetter med ost och andra feta pålägg etc.

Blir nog att lägga mig på ett lite mer normalt underskott i ett par dagar i form av vanlig mat för att få bort överskottet från idag och sedan satsa på balans i ett par veckor för att återställa kroppen om det nu har blivit massa obalanser och grejjer. Har i alla fall gått ner 3.1kg i medianvikt sedan start och varit så lågt som -6kg, men då var jag extremt tömd. Jag räknar med att jag lägger på mig ytterligare något kilo vätska så säg att jag gått ner kanske 2kg på två veckor, men jag är betydligt hårdare än bara -2kg. Midjan har minskat -5cm, säte -4cm, bröst -2cm och armar +1.5cm, vader +1cm, lår +1cm. Satt nytt 3rm i böj, bänk och stångrodd samt ökat i arm och axelövningar. Förhoppningsvis visar detta på en viss ökning av muskelmassa samtidigt som jag förlorat ordentligt med fett.
Före- och efterbild?
shifty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 16:49   #1827
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Starvation Visa inlägg
Uppnås ketosis med denna diet? Eller det konstanta proteinintaget borde vara nog för att vara utanför right?
Mycket måttlig ketos för min del, ca 0,5 mmol/L
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 12:36   #1828
shifty
Ådrig medlem

shiftys avatar

Jaha, dieten börjar gå mot sitt slut. Tre veckor har gått fort. Jag funderar fortfarande på att fortsätta ett par veckor till för det sista.

Slutmätningen för denna period är i morgon, men hittills:

Teoretisk viktnedgång: 3,18kg
Faktiskt viktnedgång: -4,1kg (men betydligt hårdare än vad vikten visar)

Var som tidigare nämnt "ganska hård" redan innan denna diet men måttförändringar:

Mage: -7cm
Lår: -5cm
Rumpa: -6cm
Underarmar; Samma
Överarmar: +1,5cm
Vader: +0,5cm (eller oförändrat, svårmätt )
Gammal 2014-06-07, 12:41   #1829
Tobbey
Do you even PB?

Tobbeys avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av shifty Visa inlägg
Jaha, dieten börjar gå mot sitt slut. Tre veckor har gått fort. Jag funderar fortfarande på att fortsätta ett par veckor till för det sista.

Slutmätningen för denna period är i morgon, men hittills:

Teoretisk viktnedgång: 3,18kg
Faktiskt viktnedgång: -4,1kg (men betydligt hårdare än vad vikten visar)

Var som tidigare nämnt "ganska hård" redan innan denna diet men måttförändringar:

Mage: -7cm
Lår: -5cm
Rumpa: -6cm
Underarmar; Samma
Överarmar: +1,5cm
Vader: +0,5cm (eller oförändrat, svårmätt )
Bra jobbat, hur har det gått med styrkan?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-06-07, 12:44   #1830
shifty
Ådrig medlem

shiftys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Bra jobbat, hur har det gått med styrkan?
Bänk: Samma
Böj: Ökat
Marklyft: Ökat
Dips: Ökat
Militärpress: Ökat

Discoövningarna pumpar jag mest i så ingen koll där.

Edit: Chins: Ökat

Senast redigerad av shifty den 2014-06-07 klockan 12:46.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:28.