2014-05-24, 11:59
|
|
|
Drill Sergeant
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
Webhallen eller Inet skulle jag satsa på, beroende på vart han bor.
|
Han bor i Täby så Webhallen blir perfekt, tack för tipset!
|
|
|
2014-05-24, 13:18
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani
var ju i tankarna angående en ny dator för ett tag sedan, men nöjde mig med att köpa ett GTX 780 SC och sätta i min gamla.
nu skulle jag vilja köpa(beroende på priset) resten.
alltså, minne, CPU, möjligtvis ett nytt nätaggregat om 800w är för lite och ett nytt moderkort.
chassit tror jag duger, men är inte säker, men de nya moderkorten lär väl passa in i ett nått år gammalt chassi?
kan man komma undan med 3500kr? top 4000kr och få något som duger ett tag?
|
Då får inga prestandaökningar i spel av att uppgradera moderkort eller CPU om du inte sitter med något väldigt gammalt eller lågbudget i dag.
Exempel:
http://www.sweclockers.com/image/dia...f98a4355ae05c9
Det är bara om du spelar i extremt låg upplösning som CPU kan flaska. Annars är det grafikkortet det hänger på. Är det för spel du tänker uppgradera är det troligen helt pengarna i sjön i dag.
|
|
|
2014-05-24, 13:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Varför ska det vara så svårt att spela upp en Flashfilm? Jag gillar AVGN, men varje gång jag går in där och ska kolla en av hans videos så hänger de sig efter ca 20 sekunder, även om jag bara har 360 inställt som kvalitet. Sen startar den igen efter 15 sekunder och spelar i ca 5, sen samma visa igen. Jävligt störigt när man kan spela Youtube klipp i full hd utan problem. Jag har nyaste flash installerat, jag har en trådlös uppkoppling som ger 15 mb/s, borde ju räcka. MIn dator har 4 gb ram, hd3000, core i5 2467 på 1.6-2.3 ghz. Ibland när jag försöker ändra kvalitet så hänger sig hela sidan och jag får ladda om, och det är omöjligt att "skrubba", då hänger sig filmen också, och jag får ladda om. Pausar även på 160.
Senast redigerad av timoat den 2014-05-24 klockan 13:40.
|
|
|
2014-05-25, 19:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
När jag ska installera Bank-ID säkerhetsprogram (det man använder via Swedbank osv), så står det att det fattas en .dll-fil. Vilken kan detta vara tro?
|
|
|
2014-05-25, 19:48
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av cero
När jag ska installera Bank-ID säkerhetsprogram (det man använder via Swedbank osv), så står det att det fattas en .dll-fil. Vilken kan detta vara tro?
|
inte detta som strular? läs på denna länken... http://windowstechies.com/sv/-/ddll/...FYTbcgodXQsAMA
|
|
|
2014-05-25, 20:21
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
|
Är programmet gratis?
|
|
|
2014-05-26, 14:28
|
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Min laptop har börjat fungera ganska segt så jag funderar på att formatera den. Nu var det ju så att windows 7 följde med i datorn när jag köpte den från Media Markt, alltså inte en skiva.
Kommer det att vara kvar om jag formaterar den eller måste jag införskaffa mig en skiva? Eller går man till väga på något speciellt sätt?
|
Senast redigerad av StarkaUlf den 2014-05-26 klockan 14:29.
|
|
|
2014-05-27, 15:56
|
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
Min laptop har börjat fungera ganska segt så jag funderar på att formatera den. Nu var det ju så att windows 7 följde med i datorn när jag köpte den från Media Markt, alltså inte en skiva.
Kommer det att vara kvar om jag formaterar den eller måste jag införskaffa mig en skiva? Eller går man till väga på något speciellt sätt?
|
Badump.
|
|
|
|
2014-05-27, 16:03
|
|
|
Vilar på gymmet
|
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf
|
Nej, windows kommer inte att vara kvar om du formaterar datorn. Står det något windows serienummer på datorn så kan du ladda ner windows, bränna det till en skiva och aktivera med det serienummret.
|
|
2014-05-27, 16:15
|
|
|
Längtar till jul.
|
Citat:
Ursprungligen postat av MtotheM
Nej, windows kommer inte att vara kvar om du formaterar datorn. Står det något windows serienummer på datorn så kan du ladda ner windows, bränna det till en skiva och aktivera med det serienummret.
|
Tack för hjälpen  ska kolla upp det.
|
|
|
|
2014-05-27, 20:37
|
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
det är nått knas med mitt NVIDIA Geforce experience.
det är inget fel på det det ska göra, utan den vägrar att kunna hitta NVIDIAs sida så den kan uppdatera.
enligt ett flertal andra så blev de påminda igår om att det hade släppts en ny version/driver och har kunnat ladda ned utan problem, men jag har inte fått någon påminnelse och trycker jag på "search for uppdate" så laddar den lite och står sedan "unable to connect to NVIDIA".
vad gör man? mitt internet är det inget fel på.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2014-05-27, 21:19
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
https://forums.geforce.com/default/t...t-to-nvidia/4/ kanske.
Annars är väl Geforce Experience något man helst avbockar när man installerar drivrutinerna så man slipper få det på datorn överhuvudtaget. Sedan laddar man ner drivrutiner från NVIDIA och uppdaterar manuellt med en "clean installation" vald när det kommer nya.
|
|
|
2014-05-27, 21:41
|
|
|
Amiga forever
|
är det bara att installera drivrutinen man nu laddade ned(den nyaste), eller blir det krångel då med experience installerat?
|
|
|
|
2014-05-27, 21:49
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
|
Det vet jag inte. Jag skulle aldrig få för mig att installera något sådant till att börja med. Men det låter konstigt om dom skulle göra så man inte kan uppdatera sina drivrutiner manuellt utan att det blir något fel.
|
|
|
2014-05-27, 21:52
|
|
|
Amiga forever
|
vet inte ens vad programmet gör för nytta.
en polare installerade det då han byggde datorn och där har det sedan legat i bakgrunden och uppgraderat titt som tätt.
så jag antar det är till för att hålla koll på de senaste drivisarna(?).
men är det inge bra då?
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:00.
|

|