Kroppen och hjärnan är en märklig maskin.
Gick upp till ca 82.5 förra måndagen, +5 kg. Det kan jag leva med. Tanken var att att inte äta för mkt utan reversea lite. Det gick åt skogen. Jag åt bra och normalt hela dagarna. Men sen på kvällen så ballade saker ur. Jag var egentligen inte sugen men kroppen/hjärnan sa åt mig att jag borde unna mig, för det är så man gör. Och jag hade inte riktigt psyket att säga ifrån. Tänkte flera gånger att jag ska sköta det men sen föll jag tillbaka på kvällen ändå. Tog bara något litet, typ gröt för att ändå äta lite men det triggade bara igång ätande. Nåja vikten svängde mellan 81.5-82.5 hela förra veckan iaf. Fredagen sa 82.7 och jag bestämde mig för att det lugnare, helgen spårade inte ut allt för mkt. Men likväl så visade vågen 83.6 i måndags. Det var vändpunkten, igår blev det mindre kalorier och mindre kolhydrater. Blir samma sak idag. Måste få kontroll på det här. Tänkte inte bli tjockare än 85. Vet att det är mkt vatten, speciellt det sista, jag tränade ben i söndags och dom verkar dragit åt sig en hel del.
I övrigt har kroppen svarat bra på träningen, benen har svällt som djur och jag känner knappt igen dom. Tror aldrig dom varit så här stora. Igår blev första vilan sen tävling, 8 dagar med kontinuerlig träning så var det dag, inte för att jag ville men kändes rätt. Att träna ben när dom känns bra verkar funka än så länge.