Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-14, 17:30   #1621
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Jånni Balle Visa inlägg
Börjar med denna dieten idag. Hur intar ni ert bakpulver? Jag laddade en shaker med bcaa, fitness fiber och bakpulver och skakade rätt ordentligt... det skulle jag inte gjort..
Själv så blandar jag salt, bakpulver, kreatin mm i en tom saltbehållare och strör lite i varje drink. Man får vara beredd på ett litet övertryck av bakpulvret men det brukar inte vara så farligt.
Att ta hela dagsdosen på en gång rekommenderas inte.

70g JOZO Mineralsalt
20g Bordssalt
50g Bakpulver
50g Kreatin
40g Beta-alanin

Blanda i en tom burk och fördela över 10 dagar.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 18:03   #1622
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Varför rekommenderas det inte att ta hela dagsdosen vid ett tillfälle?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 18:27   #1623
Lucaas
Registered User

Lucaass avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Själv så blandar jag salt, bakpulver, kreatin mm i en tom saltbehållare och strör lite i varje drink. Man får vara beredd på ett litet övertryck av bakpulvret men det brukar inte vara så farligt.

70g JOZO Mineralsalt

20g Bordssalt

50g Bakpulver

50g Kreatin

40g Beta-alanin

50g kreatin? :S
Lucaas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 18:41   #1624
jag_kille
Registered User

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Lucaas Visa inlägg
Fördelat på 10 dagar, 5g per dag alltså
jag_kille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 19:23   #1625
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
Varför rekommenderas det inte att ta hela dagsdosen vid ett tillfälle?

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Eftersom salt balansen regleras mycket noga så utsöndras överskottet. Bättre att fördela över dagen.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 19:33   #1626
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Eftersom salt balansen regleras mycket noga så utsöndras överskottet. Bättre att fördela över dagen.
Okej, då blir det så nästa gång!
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 20:05   #1627
jonkii
Registered User

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Lucaas Visa inlägg
Skulle snarare reagera på 70g salt Om det var på en dag.
jonkii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-15, 07:59   #1628
Jånni Balle
Registered User

Reg.datum: Jan 2013
Citat:

70g JOZO Mineralsalt
20g Bordssalt
50g Bakpulver
50g Kreatin
40g Beta-alanin

OK! tack! Har inget mineralsalt så kör på vanligt tills vidare, typ imorgon. Blandade 5g bakpulver och typ 7g bordssalt i en kopp och tar lite i varje drink. Smakar ingenting i caseinet, något i aminosyrorna.

Upplever lite huvudvärk då o då sedan igår, men antar att det släpper inom nån dag. Vågen visade -1,1kg i morse, medveten om vätska osv. Lär väl släppa ett kilo vätska idag med. Tänkte köra deffen fram tills semestern om två veckor men fortsätter nog om en månad.

Tränade igår. Helkropp med frontböj, mark, hantelpress, militärpress, kabelrodd både vanligt och enhands, bicepcurl, enarms tricepextension i kabel. Två set om tio repetitioner utom för armarna där det blev tolv. Böjen och mark får jag nog köra på färre reps hädanefter eftersom jag var helt slut i flåset innan musklerna blev trötta..
Jånni Balle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 12:35   #1629
Jånni Balle
Registered User

Testade myoreps idag på icke basövningar. Kändes riktigt bra!

Passet såg ut som följande. Uppvärmning på alla basövningar ofc. Böj 3x3 långsamma 90kg, 2x5 vanligt tempo med kort vila mellan 60kg. Bänk 3x3 65kg (PB, men brukar ligga på femmor som lägst), mark 2x3 90kg, militärpress två femmor på 40kg, en trea på 50kg vilket är PB. Sen myoreps på latsdrag, kabelrodd, flyes med hantlar, benspark och sidolyft med hantlar. Ungefär 10+4+4+4+4. BW på 88,9.

Är det för mycket? Passet låg på lite över en timme och kändes riktigt bra. Gott om energi till skillnad från i måndags.

Senast redigerad av Jånni Balle den 2014-04-16 klockan 12:36.
Gammal 2014-04-16, 18:32   #1630
EnergiÖverskott
Registered User

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ingen nackdel. Utmaningen är bland annat att hålla en vettig kost när man avslutar denna dieten. Tycker du att detta funkar för dig så är det ju utmärkt. Det är alltid bra att dela med sig av sina erfarenheter, kan kanske hjälpa någon annan, men det kanske inte passar alla.
Detta var precis min tanke! Hittar man ett sätt som man tycker hjälper en till att lättare hitta vägen till en vettig kosthållning efter avslutad VLCD så är det rätt jävla opti.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 21:25   #1631
ATJL
Registered User

Reg.datum: Apr 2011
Eftersom jag har en del annan träning utöver gymmet att ta hänsyn till, så tänkte jag ta följande minimalistiska träningsupplägg under kommande VLCD:

Måndag:
BJJ

Tisdag:
Hängvändning+Frivändning+Överstöt, 6set med 1+1+1
Knäböj 3x3
Bänkpress 3x5
Stångrodd 3x5

Onsdag:
BJJ

Torsdag:
Hinderbana

Fredag:
Hängryck+Ryck, 6set med 1+1
Marklyft 3x5
Pullups, supinerat grepp 3x5 (med vikt)
Dips 3x5 (med vikt)

Lör/Sön:
Vila.

Några spontana tankar om detta, ngt som bär ändras?

Mvh
ATJL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 06:27   #1632
EnergiÖverskott
Registered User

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av ATJL Visa inlägg
Eftersom jag har en del annan träning utöver gymmet att ta hänsyn till, så tänkte jag ta följande minimalistiska träningsupplägg under kommande VLCD:

Måndag:
BJJ

Tisdag:
Hängvändning+Frivändning+Överstöt, 6set med 1+1+1
Knäböj 3x3
Bänkpress 3x5
Stångrodd 3x5

Onsdag:
BJJ

Torsdag:
Hinderbana

Fredag:
Hängryck+Ryck, 6set med 1+1
Marklyft 3x5
Pullups, supinerat grepp 3x5 (med vikt)
Dips 3x5 (med vikt)

Lör/Sön:
Vila.

Några spontana tankar om detta, ngt som bär ändras?

Mvh
BJJ:n antar jag du kör tillsammans med en klubb och är något du inte vill missa eller hoppa över för att inte tappa kontinuiteten? Så, den hade jag haft kvar. Är hinderbanan något du bara kör på eget initiativ så hade jag skippat den.

Är det bara en vecka vi pratar om så kanske det hade funkat men, annars hade jag definitivt skippat hinderbanan. Du lär inte må det minsta bra med denna träningsvolym. Förstår inte varför du kör en diet under 800 Kcal när du tränar BJJ, gym och hinderbaneträning? Jag hade väntat till en period i livet då jag hade kunnat styrketräna 2-3 pass/vecka och inte haft någon annan intensiv träning utöver det. Min gissning är att detta kommer att gå ut över ditt välmående något enormt om du kör på mer än 6-7 dagar.

Nej, styrketräning 2-3 pass/vecka som sagt. Är man rastlös och van vid en mycket större mängde träning (som jag) så kan man lägga lite energi på promenader ute i friska luften för att döda lite tid kanske men, din volym på träning lär få dig att må kass är min gissning.
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 08:40   #1633
ATJL
Registered User

Reg.datum: Apr 2011
Jag har faktiskt resonerat lite åt det du skriver. BJJn vill jag mycket riktigt ha kontinurlitet i även under deffen eftersom jag tävlar och satsar lite i den och det är teknik och timmar på mattan som är viktigt då.

Hinderbanan är också inför en tävling, vilket tyvärr krockar lite med det här projektet. Eftersom det är mest en kul grej dock så är det detta som först kommer att få stryka på foten om jag inte orkar. Framförallt blir de här passen teknikfokuserade under perioden.

Kommer landa på ca 3veckor deff med 1 refeed var sjunde dag dvs 2st.

Vad tror du och övriga om styrke- upplägget?
ATJL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-18, 08:42   #1634
Jånni Balle
Registered User

Refeed frukost. Riktigt smarrigt. Har också börjat med en kalvragu som ska få koka några timmar. Rejält lass Pasta till det.

Ska dock på restaurang ikväll, vet inte hur det kommer gå med att hålla sig under 50g fett..

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
Gammal 2014-04-18, 11:25   #1635
Depzon
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Å fan, har alltid tagit allt bakpulver på en gång. Ska börja portionera ut det då. Brukar dela upp psylliumet och mineralsaltet i 3-4 doser så då kan jag lika väl göra det med bakpulvret också. Brukar bara hälla in fröna, saltet (och bakpulvret) i munnen och skölja ner. Ändå svårt att polera en skitkorv. Psylliumfrön fastnar nåt otroligt i shakern om man blandar och sen litar jag inte riktigt på att inte mycket fastnar i botten av det andra.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:50.