Kulissen/rekvisitan/miljön i sista avsnittet var ju något i hästväg också. Löjligt välgjort. Karaktärerna i sig fick ju dessutom ytterligare en liten dimension. Nä, vet du vad. Sista avsnittet var inte sämst.
Kul att någon inte tycker om serien. Vad gjorde storyn/fallet så värdelöst? Vad kunde dem gjort annorlunda?
Sa inte att jag tyckte den var värdelös, bara att jag blev rejält besviken efter alla hyllningar överallt. Tyckte den var ok, annorlunda.
Det var ju bara rörigt och oinspirerande, hattades runt en massa.
Kände aldrig att jag brydde mig särskilt mycket om mördare/offer/jakten.
Det jag brydde mig om var deras personliga problem, hade varit mer intressant som ett drama, utan crime.
Inte för att det går att jämföra dem direkt, men tyckte The Killing var betydligt bättre i så fall. Mycket fokus på offren, man brydde sig rejält om alla, och var alltid helt inne i jakten efter mördaren.
Någon som vet om Resurrection blir en säsong, och kommer ha ett trovärdigt slut? Är ju en remake på någon tidigare serie, och baserad på någon bok tror jag.
Eller kommer det bli något Lost-liknande som man helst vill undvika?
In the book we don't ever really receive an explanation as to why these people return, but I am looking forward to how the show expands upon the mystery.
Hmm... Ska jag börja om med Entourage eller Californication? Den senare passar ju bra att köra om inför nya säsongen, men Entourage var väldigt längesen nu.
Jag har kollat tre avsnitt True Detective, men förstod alldeles för lite utan text. Kan man streama de senaste avsnitten på HBO Nordic eller? Får bli att lägga till det också isf, har redan Netflix och ViaPlay... Suck.
F.ö. kollat ett par avsnitt Orange is the new black nu i helgen, dålig serie... Men i brist på annat får den duga. Shameless håller mig vid liv just nu och Californication är inte långt borta.
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Jag ser om Lost.. Vilken serie alltså.
Ja fysatan, den skulle jag vilja ägna en hel helg åt att kolla med någon skön person. Störtskön serie, kommer ihåg att jag satt bänkad varje Torsdag(?)
Senast redigerad av PureWhey den 2014-03-16 klockan 23:27.
Jag har kollat tre avsnitt True Detective, men förstod alldeles för lite utan text. Kan man streama de senaste avsnitten på HBO Nordic eller? Får bli att lägga till det också isf, har redan Netflix och ViaPlay... Suck.
F.ö. kollat ett par avsnitt Orange is the new black nu i helgen, dålig serie... Men i brist på annat får den duga. Shameless håller mig vid liv just nu och Californication är inte långt borta.
Ja fysatan, den skulle jag vilja ägna en hel helg åt att kolla med någon skön person. Störtskön serie, kommer ihåg att jag satt bänkad varje Torsdag(?)
True Detective finns ju på Dreamfilm med text annars.. :p
Du kan se alla avsnitt på HBO Nordic. Första till sista.
Du får också Banshee, Game of Thrones, Sopranos och en hel radda till. Filmerna som finns där är inte så dåliga heller, dock gamla.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"