Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Var vänlig läs första posten. Hade du?
Ja! 83 67.48%
Nej. 10 8.13%
Nej, det är för dyrt 13 10.57%
Nej, jag saknar något (specifiera gärna) 17 13.82%
Antal röster: 123. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-13, 13:18   #1
Armed Dingo
Tack, god jul!

Armed Dingos avatar

Reg.datum: May 2013
Hade du valt ett lokalt fria vikter-gym framför en av kedjorna?

Du har inte längre än 400m dit.

Det finns inga springband, inga crosstrainers. Det finns inga cyklar.

Vad som finns: 7 skivstänger av suverän kvalité. Bänkar och powerracks. Hantlar upp till 50 kg av ordentligt greppvänligt utförande. Viktskivor är gummiöverdragna, finns gott om.

Två ställningar för bänk, två ställningar för knäböj. Två plattformar för marklyft. Två ställningar för chins hänger i taket. Två för dips. Fyra platta bänkar, fyra ställbara. En ställning för brutalbänk. Finns ingen smith.

Det finns knappt några maskiner. Vad som finns är benspark, liggande bencurl och vadpress. En av varje.

Hopprep, tunga bollar, foamrollers finns. Gratis magnesium att låna i receptionen.

Det finns omklädningsrum, men inga duschar. Det är fräscht med ny utrustning, men inga träskåp att låsa in i. Golvet är helt plant med vanliga gummiplattor. I övrigt är det spartanskt. Toalett finns Herr, Dam, Delad.

Det är inte stort och högt i tak men det är inte trångt heller. Musiken som spelas är rock och elektroniskt. Finns ingen gruppträning men finns PT grupper du kan gå med i där du får lära dig utföranden i basövningar. För 1000 spänn får du gå så många utbildningar du vill under 1 månad.

Öppettider 7-21 vardagar, helger 8-20. Månadsavgift 350:-. Ingen bindningstid men uppsägningstid två månader. Bemannad reception, alltid. Dopingkontroller förekommer. Hade du?
Stats Q2 2024: Bänk: 130x2 | Böj 160x1 | Mark 220x1 | @ 95 kg, 178 cm

Senast redigerad av Armed Dingo den 2014-03-13 klockan 13:22.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:22   #2
awesomooo
Groggluder

awesomooos avatar

Reg.datum: Mar 2011
Nej, jag vill ha dusch på gymmet.
awesomooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:23   #3
Rikard Jansson
Coach

Rikard Janssons avatar

Reg.datum: Oct 2010
För dyrt för min smak.
Gammal 2014-03-13, 13:23   #4
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Jupp, dock lite dyrt. Betalar nu inte mer än 1800 per år för något bättre än det som nämns. .
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:29   #5
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Det finns alltså inte någon form av kablar?

Jag vet inte om jag skulle välja detta. Tycker det är skönt med Sats då jag inte alltid måste befinna mig på ett specifikt ställe för att träna.

Men hade de funnits som kedja och haft öppet till i alla fall 22 hade jag valt det utan tvekan.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:32   #6
xcv
Registered User

xcvs avatar

Reg.datum: Oct 2012
Jag skulle sakna en kabelrodd och kabelhissar. Använder dom flitigt i flera av mina pass.

Även öppettiderna, främst på helgerna tycker jag är otillräckliga. Betalar nu 169:-/mån för fitness 24/7. Allt beskrivet i huvudinlägget finns där, men det finns färre av allt. Tycker även det kan vara skönt som fan att gå tio minuter på rullbandet innan passet om man har suttit stilla mycket under dagen, så det hade varit ett minus att inte kunna göra
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:34   #7
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
Hade det funnits bastu och de bara spelat hårdrock hade jag varit game. Elektroniskt och bastubrist är två dealbreakers. Inte fan vill jag lyfta till Skrillex.
Gammal 2014-03-13, 13:36   #8
Armed Dingo
Tack, god jul!

Armed Dingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 4623 Visa inlägg
Det finns alltså inte någon form av kablar?

Jag vet inte om jag skulle välja detta. Tycker det är skönt med Sats då jag inte alltid måste befinna mig på ett specifikt ställe för att träna.

Men hade de funnits som kedja och haft öppet till i alla fall 22 hade jag valt det utan tvekan.
Fasen jag glömde kablar...

Men då jag själv bara använder kablar i en enda övning vilket är för utsida axel så måste jag säga... Jo det finns kablar. Du har två st singelpelare med justerbar grunka. Går upp till 50 kg. Finns tillbehör så du kan koppla runt benet och olika handtag.

I och med att den ligger så nära hem, är det fortfarande viktigt att kunna träna på olika platser? Hem ska man ju alltid förr eller senare tänkte jag.
Gammal 2014-03-13, 13:40   #9
Armed Dingo
Tack, god jul!

Armed Dingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xcv Visa inlägg
Jag skulle sakna en kabelrodd och kabelhissar. Använder dom flitigt i flera av mina pass.

Även öppettiderna, främst på helgerna tycker jag är otillräckliga. Betalar nu 169:-/mån för fitness 24/7. Allt beskrivet i huvudinlägget finns där, men det finns färre av allt. Tycker även det kan vara skönt som fan att gå tio minuter på rullbandet innan passet om man har suttit stilla mycket under dagen, så det hade varit ett minus att inte kunna göra
Jag la precis till kabelhissar, se ovan. Kabelrodd finns inte.

Angående att gå innan passet så håller jag med om att det är härligt, men då får man gå utomhus. Eller köra hopprep.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator Visa inlägg
Hade det funnits bastu och de bara spelat hårdrock hade jag varit game. Elektroniskt och bastubrist är två dealbreakers. Inte fan vill jag lyfta till Skrillex.
Bastu är trevligt men då måste det även finnas duschar och jag vill dra ned på kostnaden. Tanken är inte att skapa ett gym som drar in massa profit, om det går att få ner månadsavgiften mer än 350:- kommer det göras. Jag bara satte ett pris.

Skrillex är tyvärr populärt bland vissa precis som att hårdrock inte går hem hos alla. Jag tänkte en blandning. En kvart hårdrock, en kvart elektroniskt.

Senast redigerad av Armed Dingo den 2014-03-13 klockan 13:43.
Gammal 2014-03-13, 13:40   #10
qozmox
Registered User

qozmoxs avatar

Reg.datum: Jun 2013
lite dyrt kanske.
men kommer aldrig mer sätta min fot inne på en gymkedja.
Gammal 2014-03-13, 13:42   #11
Tyrwing
Registered User

Tyrwings avatar

Reg.datum: Dec 2011
Absolut. Dyrt är det i och för sig, eftersom man är van vid atletklubbens priser, men att slippa vänta på skivstänger är guld värt.
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
... givetvis trillar någon in på styrkelyft och då får man acceptera det.
Tyrwing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:48   #12
4623
Getar

4623s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
I och med att den ligger så nära hem, är det fortfarande viktigt att kunna träna på olika platser? Hem ska man ju alltid förr eller senare tänkte jag.
Ibland har jag ärenden på stan och vill kunna träna där innan/efter utan behöva åka hem om. Ibland vill jag träna med någon polare som kör på annat gym utan att behöva betala 150spänn.
4623 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:49   #13
hugok
Böj i curlracket

hugoks avatar

Reg.datum: Jun 2009
Där jag tränar finns redan alla fördelar med det gymmet fast inte nackdelarna, tror jag betalar runt 1400 per år eller nåt. Istället för vadpress finns en benpress, kablar finns det gott om och man slipper gå till någon reception för att låna magnesium, det ligger ute ändå. Dusch finns och dessa så kallade PT-grupper som lär ut basövningar består av lyftare som inte tar ett öre i betalt. Hade aldrig bytt från mitt nuvarande gym till det, men hade alternativet varit en gymkedja är valet givet.
hugok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-13, 13:49   #14
Armed Dingo
Tack, god jul!

Armed Dingos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tyrwing Visa inlägg
Absolut. Dyrt är det i och för sig, eftersom man är van vid atletklubbens priser, men att slippa vänta på skivstänger är guld värt.
De där sju stycken placeras på de olika ställningarna så det är 1 som är ledig för annat bruk (militärpress eller stångrodd vad jag kommer på). Om en ställning inte används är det ju bara att låna den stången sålänge.

Angående 350:- är det inget satt i sten, jag har ingen aning om vad som är nödvändigt att ta. Mellan 300 och 350 beroende på kostnader.
Gammal 2014-03-13, 13:50   #15
xcv
Registered User

xcvs avatar

Reg.datum: Oct 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Det här resonerar jag likadant om. Om man har resväg till gymmet kan det ju vara skönt om det finns nära jobbet så man kan ta det i anslutning. Har man det precis hemma behöver man inga fler anläggningar.

Undantaget är väl när man är ute och reser såklart, men det brukar gå att ordna ändå.

Sen på tal om att folk tycker det är dyrt, har reflekterat lite över det där ibland: Det måste ju vara jävligt dyrt att starta ett gym? Ordentlig utrutsning är ju dyr som fasen. Iofs håller väl grejerna länge, så det kanske är ganska billigt att driva i längden
xcv är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:51.