Citat:
Ursprungligen postat av Kamp
Haha, skönt att man inte är ensam! Precis som du säger så tror jag det är viktigt att se de efterföljande veckorna efter dieten som en del av den. Går inte att lura kroppen när man legat så lågt, den vill uppenbarligen ta ikapp det som den förlorat:b Men ja, då är vi båda en lärdom rikare till nästa gång! 
|
Nu körde jag
bara en vecka VLCD precis, men var livrädd för just detta fenomen. Speciellt i och med att jag brukar ha en enorm aptit. Men förvånansvärt nog har jag inte haft några problem med kaloribalans efter refeeden.
Annars tycker jag att min vecka har gått bra, efter balans ett par dagar och blivit viktstabil har jag netto tappat ungefär 1,5-2 kilo. Samtidigt som jag legat kvar eller ökat i samtliga övningar.
+ Inga problem med magen, sket oftare än på bulk (måste ha varit dessa frön, ska fortsätta med det).
+ Sov som ett barn och fick tvinga upp mig om mornarna (tog ett tag och somna dock i och med att jag tänkte så mycket på mat
+ Inga problem att prestera och till och med öka på gymmet, däremot var jag rejält nära att svimma mot slutet av vissa pass och det behövdes ordentlig setvila.
+ Vanliga deffen nu efter känns som rena drömmen! Hade jag gått på den direkt efter bulk hade jag lidit.
Negativt:
- Oerhörd hunger som aldrig riktigt släppte för mig. Tänkte på mat konstant, det var utan problem hanterbart, men krävande.
- Svag, energilös. Timmarna efter gympassen kunde jag knappt resa mig och gå på toa.
Skulle egentligen fortsatt en vecka, men började känna förkylningssymptom. Lärorik period, men jag saknade mat för mycket, det var knappast en behaglig vecka.