Okej alla. Nu har jag en fundering jag hoppas någon kan hjälpa mig att bolla lite med
Det är såhär att imorgon kommer jag att köra igång en 4 veckor lång VLCD, alltså hela februari ut. Allt enligt Olas upplägg. Min tanke är dock att efter denna diet köra en ketogen kost á 2 måltider/dag då det är det upplägget jag mår bäst av. I samband med det ska jag även försöka att inte räkna kalorier utan bara att äta riktigt rejält av bra ketomat. Detta upplägg tänker jag ha under hela våren/sommaren för att sedan utvärdera.
Nu under VLCD så lär man vara i ketos med tanke på det extremt låga energiintaget. Frågan är då om det är lönt att köra på det upplägget med 2 måltider/dag á ketogen mat för att komma in i det tänket jag ska applicera efter denna VLCD-diet istället för att köra en regelrätt kolhydratsredeed. Hur hade ni tänkt och gjort i min situation?

Är väldigt kluven angående detta.
Kommer att träna måndag, onsdag och fredag á tunga basövningar med ett par eventuella assistansövningar som avslut. Kör jag keto så hade jag tänkt att köra lördag eller söndag (kanske tom båda dagarna ibland) med mat. Blir det kolhydratsredeed så blir det under fredagen och då ett högrepspass under det passet för att eventuellt effektivisera glykogeninlagringen.
Tankar och åsikter hade uppskattats mycket