Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-28, 01:13   #31
Red Apple
Banned User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerdanger Visa inlägg
Säg det till den svenska psykologen som har studerat det under 25-30 år. Han vet nog det bättre än dig. Sluta tala om saker du inte vet om.

http://www.alexawebermorales.com/201...ders-ericsson/
Det chiefen sa. Sen så vet jag inte riktigt varför psykologer öht skulle ha något att säga till om i en fråga som gäller biokemi och genetik.

Edit: Ericssons forskning verkar bara tala för att motivation spelar en stor roll, jag kan inte hitta något som säger att det inte finns något som kan kallas talang.

Senast redigerad av Red Apple den 2013-12-28 klockan 01:19.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 01:23   #32
Strangerdanger
Banned User

Reg.datum: Feb 2013
Det är ni som begränsar er själva, inte jag. Allt ligger i era tankar. Sanningen är att det inte finns någon "talang".

Det är slutdiskuterat för min del och låt mig avsluta med en citat från Bruce Lee:

"If you always put limits on what you can do, physical or anything else, it’ll spread over into the rest of your life. It’ll spread into your work, into your morality, into your entire being. There are no limits. There are plateaus, but you must not stay there, you must go beyond them. If it kills you, it kills you. A man must constantly exceed his level.” - Bruce Lee

Bye

Strangerdanger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 01:26   #33
hidden
Gömd

Reg.datum: Oct 2009
Det eskalerade fort...
Gammal 2013-12-28, 01:26   #34
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Det är slutdiskuterat för min del
Skönt.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 01:27   #35
Red Apple
Banned User

Citat:
Det är ni som begränsar er själva, inte jag. Allt ligger i era tankar. Sanningen är att det inte finns någon "talang".

Det är slutdiskuterat för min del och låt mig avsluta med en citat från Bruce Lee:

"If you always put limits on what you can do, physical or anything else, it’ll spread over into the rest of your life. It’ll spread into your work, into your morality, into your entire being. There are no limits. There are plateaus, but you must not stay there, you must go beyond them. If it kills you, it kills you. A man must constantly exceed his level.” - Bruce Lee

Bye
Fint att ragequitta en tråd man själv startade efter tre sidor. Men bortsett från din återkommande brist på forumetikett:
Det är nog bara du som sätter ett likhetstecken mellan att talang existerar och att man begränsar sig själv, ett logiskt felslut om jag någonsin har sett ett. Att jag är dålig på att rita skyller jag inte på brist på talang utan brist på övning, samma sak med gitarrspelandet. Man kan alltid bli bättre, att talang finns ändrar inte på det.
Gammal 2013-12-28, 01:28   #36
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Tog TS sin boll och gick hem?
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 01:29   #37
Strangerdanger
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Skönt.
Jag kan inte övertyga någon att det är ens psyke som sätter ens gränser. Men de får tro vad de vill och tro att de inte kan bli bra på det de vill.
Gammal 2013-12-28, 01:37   #38
Strangerdanger
Banned User

"There are millions of people who BELIEVE themselves "doomed" to poverty and failure, because of some strange force over which they BELIEVE they have no control. They are the creators of their own "misfortunes," because of this negative BELIEF, which is picked up by the subconscious mind, and translated into its physical equivalent.
" - Napoleon Hill

Låter som de flesta på forumet.

Gammal 2013-12-28, 01:40   #39
Red Apple
Banned User

Var inte du färdig med tråden? Men iaf, du sätter återigen ett likhetstecken mellan att talang existerar och att man begränsar sig själv. Du måste förklara den logiken om du vill övertyga folk, because honey

Gammal 2013-12-28, 01:41   #40
Strangerdanger
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Var inte du färdig med tråden? Men iaf, du sätter återigen ett likhetstecken mellan att talang existerar och att man begränsar sig själv. Du måste förklara den logiken om du vill övertyga folk, because honey

Det finns ingen "medfött talang". Jag tror inte på det.

Senast redigerad av Strangerdanger den 2013-12-28 klockan 01:42.
Gammal 2013-12-28, 01:42   #41
Crippa90
IKBF

Crippa90s avatar

Reg.datum: Oct 2009
Talang är överskattat när det gäller att bli bra på något, hårt och mycket arbete kommer man jävligt långt med. Men för att bli bäst krävs allt det lilla extra.

Citat:
Jag har inte sagt att alla kan bli exceptionella. Men det krävs ingen "naturlig talang" för att bli exceptionell. Alla har potentialen, men alla är inte villiga att lägga ner den tid och arbete det krävs.
Motsägelse level 9000, eller missar jag något?
Crippa90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 01:44   #42
Red Apple
Banned User

Citat:
Det finns inget att inte tro på. Det är bevisat och din ovilja att läsa på om saken förändrar inte det faktumet. Din åsikt är inte relevant. Done deal, case closed, class dismissed och dags att gå hem, så länge du inte vill förklara hur din logik fungerar.

Jag börjar f.ö. tro på Trance konspirationsteori om dig. Inte pga bilderna utan pga att det inte finns en chans att du pluggar teknisk fysik på kth.

Senast redigerad av Red Apple den 2013-12-28 klockan 01:45.
Gammal 2013-12-28, 01:44   #43
Strangerdanger
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Crippa90 Visa inlägg
Talang är överskattat när det gäller att bli bra på något, hårt och mycket arbete kommer man jävligt långt med. Men för att bli bäst krävs allt det lilla extra.

Motsägelse level 9000, eller missar jag något?
Alla är inte villiga att lägga ner tiotusen tals timmar för att bli bra på något, men alla har potentialen att bli bra på det de vill. Det är vad jag tror på.
Gammal 2013-12-28, 01:45   #44
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:

http://i.minus.com/ibyyV5nn9ImxXB.gif
Argumenten blir sämre här märker jag. "Jag tror inte på det".
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-28, 01:46   #45
Strangerdanger
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Red Apple Visa inlägg
Det finns inget att inte tro på. Det är bevisat och din ovilja att läsa på om saken förändrar inte det faktumet. Din åsikt är inte relevant. Done deal, case closed, class dismissed och dags att gå hem.
Min bevis är en forskning på 30 år av en svensk forskare och psykolog. Jag kan hämta fler bevis.

Och du har inte lagt fram någon bevis alls.

Case closed

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:01.