Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-21, 11:34   #1306
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Vad händer om ni gör det ni inte "ska"?
Nu utryckte jag "ska" i en omskrivning om vad samhället/kulturen förväntar sig av oss tjejer, om än i lite överdrivet och sarkastiskt tonläge.

Jag antar att när man beter sig tvärtemot vad som förväntas av en så finns risken att folk tycker att man är udda/konstig.

Såg nån reklamfilm (som i för sig var reklam och därmed har sin egen agenda) där budskapet var att om en kille och en tjej beter sig likadant så beskrivs det olika. Alltså om en tjej sminkar och piffar till sig är hon "fåfäng", om en kille gör det är han "mån om sitt utseende", om en tjej jobbar över och satsar på karriären är hon "självisk" om en kille gör det är han "dedikerad". Nu är det kanske lite överdrivet, men jag läste också lite vagt om nån studie där man låtit folk läsa samma berättelser men växlat personeras namn och då var kommentarerna till kvinnliga namn annorlunda än om det var manliga namn. Alltså, jag tror inte det är någon överraskning att folk/samhället har annorlunda idéer/förutsättningar om hur tjejer ska agera än hur killar ska agera.

Aja, äsch, jag kunde inte bry mig mindre om vad "folk" tycker, men jag har ändå inget behov av att uttrycka min uppskattning/icke-uppskattning för varenda bild som läggs upp i den här tråden. Oavsett vad som förväntas / icke-förväntas av mig. Får jag en direkt fråga om vad jag tycker om en fysik så ger jag såklart mina åsikter.

sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 11:38   #1307
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Nej men även om du skulle uttrycka dig så har det väl inte fått negativa konsekvenser?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 11:47   #1308
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nej men även om du skulle uttrycka dig så har det väl inte fått negativa konsekvenser?
Hur ska jag kunna veta det?
Gammal 2013-12-21, 11:53   #1309
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Would bang 11/10:

filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 11:55   #1310
XXXL
Banned User

XXXLs avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg

[/IMG]
Brandman, klassiker!

Bara jag som tycker det är intressant att det är mycket "mer" med bilderna på oss män som fläker ut sig mot kvinnor?

Det kan vara nån sunkig lägenhet i Polen men sitter det en fräsch brud med stora tuttar på en pinnstol så spelar inte det nån roll liksom, hon skulle kunna sitta i en mögelangripen soffa i en pundarkvart men har hon brösten framme och ler så existerar inte ens omgivningen.

Här är det mer... hela alltet? Han ska vara händig och manlig, helst lite smutsig så det ser ut som han arbetat.

Senast redigerad av XXXL den 2013-12-21 klockan 11:56.
XXXL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 11:57   #1311
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Aja, äsch, jag kunde inte bry mig mindre om vad "folk" tycker, men jag har ändå inget behov av att uttrycka min uppskattning/icke-uppskattning för varenda bild som läggs upp i den här tråden.
Kan relatera. Jag har en ambition av åtminstone ett minimum av substans i mina inlägg, och håller mig generellt för god för att nöja mig med att skriva saker som "OMG", "Would bang" och "". Samma sak med "+1" och "Lol". Det känns som att sådana inlägg mest tar upp onödigt utrymme.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:23   #1312
Vanligt vatten
Banned User

Reg.datum: Aug 2013
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag tycker det är roligt att Kolozzeums män bestämmer vad kvinnor tycker är fysiskt attraktivt, när vi faktiskt har livs levande kvinnor i tråden som är helt kapabla att berätta vad de tycker är attraktivt.
Mig veterligen har det väl mest bara varit pojkfjun som uttalat sig här?
Men som jag sa tidigare, kvinnor har värdelös självkännedom. Hade det varit så att kvinnor var logiska av sig så hade vi inte haft några killar i tråden som gått och inbillat sig att Danny Saucedo och David Beckham har optimala ligga-kroppar eller att vattenpluffisga styrkelyftare med ölmagar är tiopoängare, eller lögner som att man kan bete sig som en kvinna och ändå ha lika mycket sex appeal som någon med aggressivt alfabeteende.

Vi upplysta män kan dock resonera från evolutionära och kulturella perspektiv och är duktigare på att kunna göra logiska slutsatser om vad kvinnor går igång på.
Vanligt vatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:24   #1313
Vanligt vatten
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av skivståång Visa inlägg
Herregud!

Förstår verkligen inte varför ni klankar ned på Vanligt Vatten, bara för att han har åsikter som 95% av kolos feminstmaffia inte håller med om. Så ska ni kasta skit på honom direkt?

Varför inte istället läsa, göra lite research om det han säger så kanske ni lär er nått nytt.

Nu kommer ju inte nån göra detta då de mest aktiva här bara ryggdunkar varandra, o mackan för helvete skärp dig. Sluta posta tusen bilder på dig själv o skriva hur snygg du e, sen när nån ifrågasätter säger du bara "U mad fking faggot".. PLEASE!
+1!
Kan mycket väl vara det bästa inlägget jag läst på Kolo.
Vanligt vatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:38   #1314
Perramja
Registered User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
MEEN ffs, han behöver ingen mer ego boost, hans ego tar snart över världen, eller iaf kolozzeum.
Ja en är nog en nagel i ögat på många här, that's why I love him
Perramja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:39   #1315
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Hur ska jag kunna veta det?
Tänkte mest att om man hävdar kultur så brukar det finnas konsekvenser med att göra saker som man inte "ska".
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:42   #1316
skivståång
Banned User

skivståångs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Perramja Visa inlägg
Ja en är nog en nagel i ögat på många här, that's why I love him
OOhja! inväntar bara mackans "u mad" just nu =)
skivståång är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:43   #1317
sweetkarolina
I can haz teabag?

sweetkarolinas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av XXXL Visa inlägg
Brandman, klassiker!

Bara jag som tycker det är intressant att det är mycket "mer" med bilderna på oss män som fläker ut sig mot kvinnor?

Det kan vara nån sunkig lägenhet i Polen men sitter det en fräsch brud med stora tuttar på en pinnstol så spelar inte det nån roll liksom, hon skulle kunna sitta i en mögelangripen soffa i en pundarkvart men har hon brösten framme och ler så existerar inte ens omgivningen.

Här är det mer... hela alltet? Han ska vara händig och manlig, helst lite smutsig så det ser ut som han arbetat.
Alltså, du måste nog själv googla lite mer bögporr för att bilda dig en uppfattning. Jag selekterar ut bilder som jag finner vackra (och ibland på pin kiv bilder jag finner lätt stötande hahah) och kommer ibland på mig själv med att välja bilder där kanske inte ens killen på bilden är speciellt attraktiv, men själva kompositionen av bilden gör det vackert.

En bild på en egentligen attraktiv karl i en icke tilltalande pose / miljö finner jag inte attraherande. Och jag har ingen lust att bli bannad, så länkar inte bilder med synliga manliga könsorgan, vilket ju en stor del av de mer sunkiga bilderna visar.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Kan relatera. Jag har en ambition av åtminstone ett minimum av substans i mina inlägg, och håller mig generellt för god för att nöja mig med att skriva saker som "OMG", "Would bang" och "". Samma sak med "+1" och "Lol". Det känns som att sådana inlägg mest tar upp onödigt utrymme.
Precis! Finns det nåt tråkigare än att scrolla igenom en sida med bilder där samma bild återkommer 5-10 ggr med endast en ny smiley eller "+1!!!" som kommentar, istället för 5-10 olika bilder på samma yta.

Gammal 2013-12-21, 12:48   #1318
skivståång
Banned User

skivståångs avatar

HAHA alltså vafan händer här inne, massa nakna män överallt?!
skivståång är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:50   #1319
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Du har läst vad tråden heter, va?
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-12-21, 12:52   #1320
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Du är verkligen kolozzeums geni, va?
Trouble är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:40.