2013-11-18, 14:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av tjing
Cravings på keso, kyckling och kvarg?
Damn, girl. Du är ett unikum.
|
Haha och ännu värre är det att jag gärna hade tryckt kaseinpudding också så gott de är ;D
För övrigt så är jag lyckligt lottad som har så enkelt för dieten, visst de händer någong gång per vecka att man bokstavligt talat mår förbannat dåligt, men det har gått över på någon timma. Träningen har gått bra, ökat något i styrkan, haft energi till något cardiopass också och har presterat bättre än någonsin på jobbet dessutom, haha! Det har jag celsiusen att tacka för då ja vanligtvis inte kan konsumera koffein då jag blir duracellkanin ...
Och jag trodde jag va mesig, men hade nog fel. Blötlägger psylliumet till en minst sagt härlig gegga som jag häller i mig och sedan ett glas vatten blandat med salt+bakpulver. Visst, de smakar apa, men hellre de än att förstöra mina kaseinpuddingar
|
|
|
2013-11-20, 08:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
I måndags var det riktigt välfyllt å piggt efter 2,5 dgr påfyllnad. Vikterna bara flög upp på gymmet, man kände sig som lill-Coleman  hade vid invägningen gått ner 1 kg sedan senaste invägningen, känner mig dock starkare och tycker det ser bättre ut i spegeln (placeborisk deluxe).
|
|
|
2013-11-20, 21:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Har ni något tips på vad man kan äta på refeeden som är kolhydratsrikt och samtidigt fettsnålt? Ska försöka hålla fettet nere nästa refeed.. Blir en del pasta, juleskum och carbo fx men vill ha lite mer tips!
|
|
|
2013-11-20, 23:11
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz
Har ni något tips på vad man kan äta på refeeden som är kolhydratsrikt och samtidigt fettsnålt? Ska försöka hålla fettet nere nästa refeed.. Blir en del pasta, juleskum och carbo fx men vill ha lite mer tips!
|
Bröd i alla former, tex rostat bröd med marmelad. Finns ju tex apelsinmarmelad utan tillsatt socker.
Havregryn, lite frukt, ris, nudlar.
|
|
|
2013-11-20, 23:16
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Bröd i alla former, tex rostat bröd med marmelad. Finns ju tex apelsinmarmelad utan tillsatt socker.
Havregryn, lite frukt, ris, nudlar.
|
Fast bröd är inte gott utan smör.
Några mer tips? För havregryn är inte heller gott att äta rakt upp och ner..
|
|
|
2013-11-20, 23:22
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz
Fast bröd är inte gott utan smör.
Några mer tips? För havregryn är inte heller gott att äta rakt upp och ner..
|
Ta lite smör på då? Rostat du brödet så tycker jag dock det är gott med bara marmelad. Sen kan du ju äta mackor med magert pålägg som skinka osv, kan ju bre på philidelphiaost av lightvarianten, finns med 3% tror jag.
Havregryn kan du mixa ner i proteinshakes.
Tycker dock det är lite tramsigt att vara så opti så möjligt, du ska väl inte tävla? Känns annars totalt onödigt att vara rädd för att få i sig lite fett på refeeden.
|
|
|
2013-11-20, 23:27
|
|
Registered User
|
Tänker inte vara helt opti, men de senaste refeederna har fettet dragit iväg så tänkte försöka hålla igen den här gången.
|
|
|
2013-11-21, 08:33
|
|
Registered User
|
Isåfall tycker jag också du ska ta smör på brödet! Men kanske skippa chili-cheese och lökringarna på Max ;D
|
|
|
2013-11-21, 11:21
|
|
Registered User
|
Phiadelphia extralight (3%) blandat med wf:s kalorifria chokladsås på mackorna och riskakor är finfint ;D
|
|
|
2013-11-21, 14:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jordnötssmör
Phiadelphia extralight (3%) blandat med wf:s kalorifria chokladsås på mackorna och riskakor är finfint ;D
|
WF's?
|
|
|
2013-11-21, 14:20
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av rufsen
WF's?
|
Walden Farms, inte smakat själv men får väldigt dåligt omdöme av de flesta. "smakar" järn" "höll på att kräka" osv osv osv.
|
|
|
2013-11-21, 14:28
|
|
Registered User
|
Kalorifri lightläsk är en sak och det tycker jag företagen har lyckats rel. bra med men att göra såser/krämer etc. utan socker/fett som smakar bra måste vara en "viss" svårighet.
|
|
|
2013-11-21, 14:42
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av rufsen
Kalorifri lightläsk är en sak och det tycker jag företagen har lyckats rel. bra med men att göra såser/krämer etc. utan socker/fett som smakar bra måste vara en "viss" svårighet.
|
För mig känns det ganska meningslöst, vill man ha jordgubbsås kan man göra egen av frysta bär och stevia/honung, vill man ha BBQ-sås så använder man riktigt sås, det behövs bara en liten klick att doppa kycklingen i.
Inte kalorifritt men det blir så lite kalorier att alla utom möjligtvis de som är nära tävling kan strunta i de kalorifria och äckliga alternativen. Men som sagt har inte smakat WF eller någon av de andra märkena. Men det säger ju sig självt att de inte kan vara allt för goda om de helt saknar kalorier.
|
|
|
2013-11-21, 15:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Walden Farms, inte smakat själv men får väldigt dåligt omdöme av de flesta. "smakar" järn" "höll på att kräka" osv osv osv.
|
Ärch, va kräsna folk är! Alla såser och dressingar är guuuuld värda under diet och jag tycker de smakar gudomligt
|
|
|
2013-11-21, 15:51
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av jordnötssmör
Ärch, va kräsna folk är! Alla såser och dressingar är guuuuld värda under diet och jag tycker de smakar gudomligt 
|
Ja visst, har man inga smaklökar eller är extremt deffskadad går ju det mesta ner. Men visst smaken är som baken
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.
|

|