Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-09, 16:21   #1321
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Okej såpass ändå, det var intressant. Då har jag verkligen inget att oroa mig för om jag vill lägga in lite mer ren VLCD. Kämpar fortfarande med semesterkilona men det tar lite för lång tid och går sjukt segt (som vanligt ).

Jag har en hel del kg kvar till 7%, jag åt upp mig 9kg på min tre veckors semester och har nu kört VLCD/PF varianten i två veckor så det borde vara lugnt att lägga in enbart VLCD ett tag igen.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 16:43   #1322
Mikaela74
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Är inne på dag 3 efter påfyllnadsdagen i lördags. På söndag efter några timmar började jag må så där dåligt igen som jag gjorde på fredagen, illamående och kallsvettig. Började analysera vad det kunde bero på och kom fram till att det är de jäkla tuggummina som jag tuggar, slutade med tuggummina och allt försvann. Gick bra i går och i dag, inge illamående eller kall svettningar...

Känner typ ingen hunger men är extremt seg i kolan. Blir seg som bara den på jobbet, jobbar som syrra på en psykavdelning och känner mig som en del patienter :P

Hopps jag klara veckan ut
Mikaela74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 17:14   #1323
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaela74 Visa inlägg
Är inne på dag 3 efter påfyllnadsdagen i lördags. På söndag efter några timmar började jag må så där dåligt igen som jag gjorde på fredagen, illamående och kallsvettig. Började analysera vad det kunde bero på och kom fram till att det är de jäkla tuggummina som jag tuggar, slutade med tuggummina och allt försvann. Gick bra i går och i dag, inge illamående eller kall svettningar...

Känner typ ingen hunger men är extremt seg i kolan. Blir seg som bara den på jobbet, jobbar som syrra på en psykavdelning och känner mig som en del patienter :P

Hopps jag klara veckan ut
Om dieten påverkar dig väldigt negativt i ditt arbete så ska du inte fortsätta, inte när du har ett yrke där du tar hand om psykiskt sjuka människor. Känns väl inte helt 100 att gå runt och vara seg i skallen på en sådan arbetsplats?

Glöm inte att refeed är väldigt viktig just för att återfå energi och orka fortsätta dieten, det ska fyllas på REJÄLT med kolhydrater.
Gammal 2013-09-10, 17:17   #1324
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
nm

Senast redigerad av tjing den 2013-09-10 klockan 17:19.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-10, 17:53   #1325
Mikaela74
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Om dieten påverkar dig väldigt negativt i ditt arbete så ska du inte fortsätta, inte när du har ett yrke där du tar hand om psykiskt sjuka människor. Känns väl inte helt 100 att gå runt och vara seg i skallen på en sådan arbetsplats?

Glöm inte att refeed är väldigt viktig just för att återfå energi och orka fortsätta dieten, det ska fyllas på REJÄLT med kolhydrater.
Sant det du skriver om att gå runt att vara seg i skallen på jobbet inte är så bra. Tänkte att det kanske ger med sig eller vad tror ni som kört detta upplägg? Är ledig i morn, är jag lika seg då så ska jag överväga att gå tillbaka till mitt vanliga dietschema, har ju iaf då provat detta
Mikaela74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-15, 09:50   #1326
Tull
Registered User

Reg.datum: Jul 2012
När ska man väga sig? Jag väger mig söndagar men det kanske inte är nått bra eftersom jag har ätardagen på lördag.
Känns klent eftersom jag gått ner 2kg på 2veckor.
Tull är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-15, 10:11   #1327
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Tull Visa inlägg
När ska man väga sig? Jag väger mig söndagar men det kanske inte är nått bra eftersom jag har ätardagen på lördag.
Känns klent eftersom jag gått ner 2kg på 2veckor.
Man väger sig varje dag och kollar snittet.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-16, 15:30   #1328
Alfers
Pump up the jam.

Alferss avatar

Reg.datum: Jan 2012
Min lärling släpade med en riktig jävla mansförkylning till jobbet så jag var sjuk en vecka ungefär, varit bra i en vecka nu och verkade inte ha tappat någon styrka så nu kör vi.
Första dagen idag, hungrig så in i bomben men annars inga problem.
Gammal 2013-09-18, 00:55   #1329
100
Registered User

100s avatar

Reg.datum: Sep 2013
Vad tycker ni om kreatin-intag under VLCD?
100 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-18, 05:24   #1330
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 100 Visa inlägg
Vad tycker ni om kreatin-intag under VLCD?
Ja det bör man alltid köra på diet imo, varför ta bort kreatin och kanske tappa styrka under hård diet.
Gammal 2013-10-17, 08:11   #1331
exevision
Registered User

exevisions avatar

Reg.datum: Jan 2011
Hörde att en del djur (katter) får fettlever om de svälter. Hur är det med människor och en diet som denna?
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 10:00   #1332
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
VLCD är ett effektivt sätt att minska mängden fett i levern. Det är dessutom ingen totalsvält det är frågan om.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 11:34   #1333
exevision
Registered User

exevisions avatar

Reg.datum: Jan 2011
Varför anser en del att snabb viktnedgång kan orsaka fettlever?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fettlever
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 11:59   #1334
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Svepte just lunchmåltiden på dag 4.

Förutom energilöshet så är jag förvånad över hur himla lätt det går.
Känns som om det mesta är psykologiskt. Det är de fyra måltiderna som gäller, inga tveksamheter fundera över. Inga "kanske borde öka detta, minska på detta, tryck hit och dit, potatis eller ris, kyckling eller tonfisk.. ja. Bekymmersfritt helt enkelt.

Noll (nåja) hunger dessa dagar. Nog för att jag mer än gärna hade satt tänderna i en kebabtallrik med extra vitlökssås, men det får vänta.

Det är nog energilösheten i vardagen som är nackdelen hittills men det kan bero på andra anledningar också till viss del.
Styrkan på gymmet är dock den där den ska; passet igår kändes riktigt bra.

Kan dock inte sticka under stolen att jag längtar till påfyllnadsdagen...

Senast redigerad av forslund den 2013-10-17 klockan 12:07.
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-10-17, 16:16   #1335
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Hehe, det är kul när ni kommer in och skriver hur lätt det går..efter bara några dagar

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:03.