Knäböj: med bälte.
1x5170kg
1x5172,5kg
1x5175kg
1x5180kg
1x5185kg PB @7-8
Sumomark: utan bälte.
5x5 170kg
Sen blev det Raka mark och Finnen.
Kommentar: Riktigt bra tryck i böjen, har nya SBD värmare och dom kändes grymma!
Smalmarken va lite ovan, var 2 månader sen jag körde de men fick ändå bra tryck i bottnen ( där jag har problem ) blir 180kg nästa vecka.
Starkt! Om man får ge lite feedback så tror jag du skulle tjäna på att hitta ett läge där du får vikten mer på hälen för den släpper på samtliga repetitioner. För mig ledde sådana böj det till en partiell ruptur i vaden vilket jag besvärades med i drygt ett år. Förutom skademässigt så tror jag du skulle kunna böja mer om du åtgärdade det, men det är ju lättare sagt än gjort.
Starkt! Om man får ge lite feedback så tror jag du skulle tjäna på att hitta ett läge där du får vikten mer på hälen för den släpper på samtliga repetitioner. För mig ledde sådana böj det till en partiell ruptur i vaden vilket jag besvärades med i drygt ett år. Förutom skademässigt så tror jag du skulle kunna böja mer om du åtgärdade det, men det är ju lättare sagt än gjort.
Feedback är alltid välkommet, därför jag lägger upp filmerna=)
Du har helt rätt, jag jobbar på rörligheten, tidigare kom jag inte ner lika djupt som nu och då lyfte hälen ännu mer, nu kommer jag ner djupare och hälen har börjat lyfta igen. Jobbar på med rörligheten och det går sakta men säkert framåt=) men det är lite som du säger,lättare sagt än gjort=)
Smalmark: utan bälte.
2x10 70kg
1x10 120kg
1x2kg 150kg 5x5 170kg Fruktansvärt jobbigt i slutet på set 4-5. sista 2 repetitionerna var jävlulskt jobbiga i ryggen. dock bra träning.
172,5kg nästa vecka.
Hyper extensions ala Robin sjögren: med stång.
3x10 KV+55kg
sjuk pump som vanligt=)
Liggande hantelrodd mot bänk, båda armar samtidigt:
3x12 34kg
Bra pass, duktigt jävla trött nu! kommer upp filmer på böjset 5 och markset 4.
Det hade ju varit grymt!
Bara att träna på smart så kommer resultaten
Ja det hade varit något=) tror jag hittat en smart och effektiv Träningsmetod som förhoppningsvis tar mig till högre vikter, känns onekligen bra!
Kommer bromsa ökningarna i smalmarken till 2,5kg / pass
Knäböjen blir 5kg / pass
Och sumon blir 10kg nästa pass sen saktar jag ner där också=) sen blir det deload om 3,5 veckor.
Vilket brutalt tryck du har i bottenläget på böjjarna, GALET !!
PS. Saknar dina sms !
Tack Ola, ja bottnen är rätt bra men min stickingpoint sitter vid mitten av lyftet.
Får fixa det =)
Dagenspass:
Bänkpress:
2x10 60kg
1x5 90kg
1x5 100kg
5x5 110kg Riktigt bra!
Ovanligt bra tryck idag faktiskt, med tanke på att det bara är 3e passet bänkpress sen v.27 då jag skadade axlarna.
Plan hantelpress: ökade repsantalet för att spara på axlarna.
5x10 första 2 setten med stopp i bottnen.