2013-07-27, 15:06
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
Haha okej tack, trodde det var fett eftersom folk pratar om att det är så viktigt att få i sig fett för att kunna minska i fett% och med den här dieten får man ju inte isf i sig något fett alls förutom 3 g från omegan.
|
Det stämmer inte, du går ner i fett av att enbart äta spik om du vill.
|
|
|
2013-07-31, 20:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2012
|
äre nån här som provat kombinera vlcd med nått mål riktig mat om dagarna?
funderar själv på att göra de för att klara av dagarna som snickare med energi&ork osv.
tänkte köra nått liknande det här.
typ på morgonen kl 06.00 aminosyror
kl 07.00 kaseinshake
kl 09.30 matlåda, köttfärs med sallad/ omelett elr nått.
osv osv..
och sen på eftermiddagen aminosyror & kasein och sen lite mer "mat" runt kl 7.
och till slut kasein innan läggdags.
|
|
|
2013-07-31, 20:36
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av normann
äre nån här som provat kombinera vlcd med nått mål riktig mat om dagarna?
funderar själv på att göra de för att klara av dagarna som snickare med energi&ork osv.
tänkte köra nått liknande det här.
typ på morgonen kl 06.00 aminosyror
kl 07.00 kaseinshake
kl 09.30 matlåda, köttfärs med sallad/ omelett elr nått.
osv osv..
och sen på eftermiddagen aminosyror & kasein och sen lite mer "mat" runt kl 7.
och till slut kasein innan läggdags.
|
Jag kör det. Man går ifrån konceptet och det är givetvis inte lika effektivt för att gå ner snabbt, men en bra dietvariant tycker jag.
Kör första målet med EAA/Casein, ibland även andra målet sen 1-2 riktiga mål. Nu på sistone kör jag bara dagens första mål med EAA/Casein. Bra sätt att hålla nere kalorierna men ändå få i sig protein.
|
|
|
2013-08-02, 16:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Jag kör det. Man går ifrån konceptet och det är givetvis inte lika effektivt för att gå ner snabbt, men en bra dietvariant tycker jag.
Kör första målet med EAA/Casein, ibland även andra målet sen 1-2 riktiga mål. Nu på sistone kör jag bara dagens första mål med EAA/Casein. Bra sätt att hålla nere kalorierna men ändå få i sig protein.
|
okej funkar det bra tycker du? menar med orken&energin på dagarna.
deffar du eller är det bantning du kör? isf tycker du att du har behållt muskelmassan eller har du tappat en del?
|
|
|
2013-08-03, 19:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
12te dagen imorgon alltså sista dagen tänkte jag på den här dieten. Har dock en liten fundering, eftersom jag inte ska fortsätta med den här dieten utan istället med vanliga deff ska jag ändå äta 2500 kalorier extra utöver mitt behov eller ska jag istället börja med deffen direkt? Eller man kanske inte ens ska börja deffa direkt utan bättre att ligga på balans 1 vecka för att låta ämnesomsättningen komma i form igen?
|
|
|
2013-08-05, 11:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
12te dagen imorgon alltså sista dagen tänkte jag på den här dieten. Har dock en liten fundering, eftersom jag inte ska fortsätta med den här dieten utan istället med vanliga deff ska jag ändå äta 2500 kalorier extra utöver mitt behov eller ska jag istället börja med deffen direkt? Eller man kanske inte ens ska börja deffa direkt utan bättre att ligga på balans 1 vecka för att låta ämnesomsättningen komma i form igen?
|
Bump
Tog min ätardag igår och lade mig 2500 kcal över som vanligt men undrar vad man bör göra nu, lägga sig på balans ett par dagar eller kan man börja deffa normalt med ett underskott på 500-800 kcal / dag?
|
|
|
2013-08-19, 16:45
|
|
Surgubbe
|
Snart tillbaka i träsket, börjar nästa måndag. Vet inte hur länge jag behöver köra, men ska reparera skadan efter tre veckors semester ;-)
|
|
|
2013-08-19, 17:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
För egen del har det behövts 2 veckors VLCD för att "reparera" en veckas "all inclusive".
|
|
|
2013-08-19, 17:15
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
För egen del har det behövts 2 veckors VLCD för att "reparera" en veckas "all inclusive".
|
Svärföräldrarna gjorde vår vecka i Grekland till "all inclusive" eftersom de bjöd på all mat och dryck, och då är man ju inte den som är den ;-) 5kg + blev det när jag kollade vikten i morse och som sagt en vecka semester till så..
Så det blir väl 2-3 veckor för mig, det bör räcka om jag håller mig lite i skinnet denna veckan.
|
|
|
2013-08-21, 10:35
|
|
Registered User
|
Citat:
Snart tillbaka i träsket, börjar nästa måndag. Vet inte hur länge jag behöver köra, men ska reparera skadan efter tre veckors semester ;-)
|
Vilken vikt började du på? Och hur länge har du kört vlcd & hur mycket har du gått ner?
Kul å veta bara  håller själv på med vlcd + två SMÅ tallrikar med mat/ dag för att jag ska orka jobba som sagt.. :p
|
|
|
2013-08-21, 10:53
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av normann
Vilken vikt började du på? Och hur länge har du kört vlcd & hur mycket har du gått ner?
Kul å veta bara  håller själv på med vlcd + två SMÅ tallrikar med mat/ dag för att jag ska orka jobba som sagt.. :p
|
Det var längesedan jag körde VLCD nu, minns inte siffrorna, körde 6 veckor och tappade iaf ca 13cm i midja, mer minns jag ej  men det står i tråden. Har för mig det var typ 5-7kg samtidigt som jag ökade i styrka.
|
|
|
2013-08-21, 17:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Det var längesedan jag körde VLCD nu, minns inte siffrorna, körde 6 veckor och tappade iaf ca 13cm i midja, mer minns jag ej  men det står i tråden. Har för mig det var typ 5-7kg samtidigt som jag ökade i styrka.
|
okej  sist jag körde vlcd så pallade jag högst 6 dagar :P ärligt talat så drömde jag om mat å godis dom 3 första nätterna, men hoppas på bättre motivaton och resultat denna gång
|
|
|
2013-08-26, 20:26
|
|
Surgubbe
|
Borde inte vätskeersättning vara ett ganska bra tillskott? iofs är det kanske lite underdoserat för detta upplägg.
|
|
|
2013-08-27, 06:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Det blir för mycket glukos och för lite kalium, dessutom till en ganska hög kostnad. Det "funkar" men inte bra.
|
|
|
2013-08-27, 07:38
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Det blir för mycket glukos och för lite kalium, dessutom till en ganska hög kostnad. Det "funkar" men inte bra.
|
På tal om kalium, är det tillräckligt i en multivitamin? (Jag kör body science) för just kalium är ju inte nämnt som tillskott i tråden.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.
|

|