Nu sitter man här och funderar utan att komma på någon bra lösning.
Jag är på jakt efter ett nytt grafikkort. Det måste klara av minst fyra skärmar, bör inte vara så fruktansvärt dyrt (helst 2-4k) och vara en rimlig prestandahöjning från ett GTX570.
Det känns inte riktigt som att det finns någon kandidat som sticker ut. 760 är marginellt bättre än ett 660 TI - men i förhållande till 570 får man ungefär en tredjedel mer power. Inte speciellt mycket för ~2-2,5k. 770 är och andra sidan ungefär lika mycket vassare än 760 som 760 är 570. Vi börjar däremot tala en ganska stor prishöjning utan någon fantastisk höjning. 780 verkar vara nästa steg man vill ta kortmässigt, men då börjar man tala 5-6k.
Tittar man på AMD faller några av de billigare varianterna av 7950 och 7970 på att de bara verkar ha stöd för 3 skärmar. 7950 verkar vara rätt likvärdigt med 760 och 7970 med 770. 770 är däremot lite snabbare, medan 7970 är lite billigare.
Inget kort sticker som ut speciellt mycket. Med tanke på att min nuvarande kort redan fortfarande har så pass hög prestanda i förhållande till de billigare varianterna är det relativa priset per prestandavinst rätt stort, men 770 och 7970 börjar bli rätt dyra absolut sett istället.
Vad hade kolopanelen satsat på?

Jag ska köpa två till skärmar, så 4 skärmar är ett minimum.