2013-08-01, 23:08
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Balongbubba
Respekt och omtanke är såklart jättebra, dock känner jag till allt för många fall där mannen inte direkt är omtänksam och respekterande men som fortfarande håvar in kvinnor utan dess like (och behåller dom, om han vill) för att kunna mena på att det är nyckelkaraktärsdrag.
Självförtroende och en förmåga att ta plats socialt/ledarroller, det är dock något väldigt isolerat som de flesta expertfiskarna innehaver.
|
Om vi nu pratar förhållanden (pratar vi att ha sex med random tjejer så lätt som möjligt/ha kortvariga förhållanden blir det en annan femma) så tror jag nog att de flesta tycker att respekt och omtanke är väldigt viktigt. Såklart så är det inte attraktivt om man inte har det minsta lilla självförtroende. Men jag tror att det går lika bra (om inte bättre) att ha normalt självförtroende kombinerat med respekt och omtanke, i ett långsiktigt förhållande, än enbart mycket självförtroende. Ofta tror jag väl även att de är mer hälsosamma förhållanden.
|
|
|
2013-08-01, 23:14
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag har skojat någon gång om att jag är alfan i förhållandet men jag tror vi är hyfsat jämlika. Han lagar dock all mat och sköter disken (jag städar däremot mer). Det är även oftast jag som bestämmer när vi ska göra saker, restauranger, resmål osv. Jag kan vara lite bossig (är van att få som jag vill,ensambarn).
|
|
|
2013-08-01, 23:15
|
|
|
Den soeda tösapågen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Jag har skojat någon gång om att jag är alfan i förhållandet men jag tror vi är hyfsat jämlika. Han lagar dock all mat och sköter disken (jag städar däremot mer). Det är även oftast jag som bestämmer när vi ska göra saker, restauranger, resmål osv. Jag kan vara lite bossig (är van att få som jag vill,ensambarn).
|
Trivs du i ditt förhållande? Är du attraherad av din partner?
|
|
|
2013-08-01, 23:16
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark
Om vi nu pratar förhållanden (pratar vi att ha sex med random tjejer så lätt som möjligt/ha kortvariga förhållanden blir det en annan femma) så tror jag nog att de flesta tycker att respekt och omtanke är väldigt viktigt. Såklart så är det inte attraktivt om man inte har det minsta lilla självförtroende. Men jag tror att det går lika bra (om inte bättre) att ha normalt självförtroende kombinerat med respekt och omtanke, i ett långsiktigt förhållande, än enbart mycket självförtroende. Ofta tror jag väl även att de är mer hälsosamma förhållanden.
|
Mm, tycker det är så diffusa koncept. Finns så oerhört många killar där ute som är väldigt omtänksamma och ofta nästan ger lite för mycket respekt, som blir dumpade, tjejen är otrogen mot dom och behandlar dom riktigt jävla bitchigt och egoistiskt om jag ska vara ärlig. Har många kompisar som är väldigt snälla som råkat ut för det om och om igen.
En riktigt självsäker man dock, han har sällan några större problem i förhållanden.
|
|
|
2013-08-01, 23:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Att vara alfa innebär att man är ledare eller att man har högst status i en viss flock eller social cirkel.
Hur ser man vem som är det då? Jo, det är den som de andra söker rapport med, den som tar besluten, osv.
Senast redigerad av pwnyou den 2013-08-01 klockan 23:18.
|
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2010
|
Antar att det syftas på "trassligt förhållande"-tråden och där snackade väl folk om att det ibland krävs en "alfahane" för att handskas med en såpass vidrig tjej som det gällde i den tråden (såvida TS version gav en opartisk och riktig bild av situationen, vilket jag tvivlar på). Där var mesandet en dålig idé då det var en usel tjej som bara utnyttjade mesigheten och tog TS för givet.
Lite halvtofflande då och då är alltid trevligt i ett normalt förhållande med en "normal" tjej.
|
|
|
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Trivs du i ditt förhållande? Är du attraherad av din partner?
|
Det är det bästa förhållandet jag haft och jag är fortfarande väldigt kär och attraherad av honom.
|
|
|
2013-08-01, 23:24
|
|
|
Den soeda tösapågen
|
Citat:
Mm, tycker det är så diffusa koncept. Finns så oerhört många killar där ute som är väldigt omtänksamma och ofta nästan ger lite för mycket respekt, som blir dumpade, tjejen är otrogen mot dom och behandlar dom riktigt jävla bitchigt och egoistiskt om jag ska vara ärlig. Har många kompisar som är väldigt snälla som råkat ut för det om och om igen.
En riktigt självsäker man dock, han har sällan några större problem i förhållanden.
|
Ja, det är ofta diffusa koncept, med många faktorer som spelar roll, därför får jag lite rysningar när folk säger "det är på detta viset det är".
Men visst kan man vara för snäll, och för godtrogen och naiv. Då är man väl helt enkelt en toffel. Men det är inte precis så att antingen är man självsäker som fan, eller så är man en naiv toffel.
Dock så håller jag inte med om det sista, anser nog att man kan ha en hel del problem om man är för självsäker. Det går åt andra hållet också. Är man för självsäker så att intresset försvinner från kvinnans sida (p.g.a. brist på visat intresse och engagemang i förhållandet t.ex.) så kommer nog inte kvinnan alltid vara så lycklig. Tror jag.
|
|
|
2013-08-01, 23:25
|
|
|
Den soeda tösapågen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Det är det bästa förhållandet jag haft och jag är fortfarande väldigt kär och attraherad av honom.
|
Säker på att du inte hellre vill att han ska vara bestämd, ignorera vad du vill och bestämt visa vad som ska göras med en djup, manlig röst?
|
|
|
2013-08-01, 23:30
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Dock så håller jag inte med om det sista, anser nog att man kan ha en hel del problem om man är för självsäker. Det går åt andra hållet också. Är man för självsäker så att intresset försvinner från kvinnans sida (p.g.a. brist på visat intresse och engagemang i förhållandet t.ex.) så kommer nog inte kvinnan alltid vara så lycklig. Tror jag.
|
Då får vi nog komma överens om att vi .. inte kommer överens.
Enligt mig är det helt omöjligt som man att vara "för självsäker" på ett sådant vis att kvinnan blir ointresserad av det. Alltså, med för självsäker menar jag inte nu något macho eller att nån försöker för mycket, då är man ju uppenbarligen inte självsäker.
Men jag känner en hel del män som är något så sjukt självsäkra, det måste vara genetiskt eller något och kvinnor kan fan inte låta dom vara.
Har ju även visat sig att män med psykopatiska drag, narcissister som älskar sig själv lite för mycket har störst framgång med kvinnor, vilket är rätt intressant men heller inte direkt förvånande efter vad man sett, tycker jag.
|
|
|
2013-08-01, 23:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Det finns positiva och negativa egenskaper hos den stereotypa nice-guyen.
Samtidigt finns positiva och negativa egenskaper hos den stereotypa badboyen.
Att vara alfa handlar egentligen inte om vilka egenskaper man har; (läs min definition i förra inlägget) det handlar bara om vem som har högst status.
En "perfekt" man ska ju givetvis ha de positiva egenskaperna som både den stereotypa nice-guyen och badboyen har. Det ena utesluter inte det andra. Du kan vara både självsäker och snäll!
|
|
|
2013-08-01, 23:36
|
|
|
Den soeda tösapågen
|
Citat:
Då får vi nog komma överens om att vi .. inte kommer överens.
Enligt mig är det helt omöjligt som man att vara "för självsäker" på ett sådant vis att kvinnan blir ointresserad av det. Alltså, med för självsäker menar jag inte nu något macho eller att nån försöker för mycket, då är man ju uppenbarligen inte självsäker.
Men jag känner en hel del män som är något så sjukt självsäkra, det måste vara genetiskt eller något och kvinnor kan fan inte låta dom vara.
Har ju även visat sig att män med psykopatiska drag, narcissister som älskar sig själv lite för mycket har störst framgång med kvinnor, vilket är rätt intressant men heller inte direkt förvånande efter vad man sett, tycker jag.
|
Jo, självsäkerhet är nog en väldigt bra sak när man just ska skaffa tjejer - snabbt och många. Men det är inte riktigt det jag menar, jag menar inte riktigt att det är självsäkerheten som gör att kvinnorna inte skulle vilja vara i ett långsiktigt förhållande. Utan snarare avsaknaden av annat, så som respekt och omtanke, som gör att det inte fungerar. Jag tror det är saker som krävs för att få långa förhållanden att fungera. Om vi pratar generellt.
Så det är alltså inte självsäkerheten i sig som är avtändande, bara att den inte är tillräcklig när det kommer till seriösa och meningsfulla förhållanden, generellt.
Men när det kommer till flört och sex, så kan den nog räcka långt.
|
|
|
2013-08-01, 23:39
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
För någon vecka sedan fick jag se en riktig alfahane i action. Jag var med min son på 5 år vid en utomhusbassäng för barn. Allt ifrån små rultiga ettåringar till 5-6åringar lekte i poolen, de lite äldre barnen stojade, inkl. min son och åkte vattenrutschkana, men tog (faktiskt) bra hänsyn till de mindre.
Föräldrar låg och solade runt omkring. Vips dyker det upp en rejält överviktig storväxt åttaåring (tror jag) med sin mamma. 8-åringen kliver i poolen och snor en två-årings badanka, knuffar undan en näpen tre-åring och "lånar" en fyraårings vattenpistol och skjuter på de andra barnen. Nån börjar grina. Han skall åka först i vattenrutschkanan, alla ungarna blir tysta och nästan som förstenade, några går upp, föräldrar likaså. Åttaåringen ser verkligen brutal ut med sin (förhållandevis) enorma hydda bredvid resten och ler brett och skrattar...och man kan nästan känna hur alla tänker "Vadfan skall inte mamman säga till ungen? Skall ingen säga till?"
Ungens mamma jobbar stenhårt på brännan och verkar vara blind och döv. Min egen son går upp ur bassängen och säger "Jag vill åka hem nu!", samtidigt som det trycker åttaåringen ner en kanske två årig flickas huvud under vattnet, och då flyger en mamma upp och tar tag i ungen och skäller på honom. Pojken blir inte rädd, inte ledsen, utan förbannad, sliter sig loss och skriker "Släpp mig jävla kärring!", lite munhuggning mellan den mamman och pojkens mamma, sen går dom.
Resten av ungarna börjar så sakteliga leka igen efter de gått.
På bara några minuter lyckades ungen dominera en hel barnpool, få kanske dussinet ungar och föräldrar helt förstummade. Så...jävla...alfa! Det passar även i sammanhanget "Stor fisk i en liten damm" vilket kan vara synonymt med en alfahane, då det ibland beror på kontext.
Applicera det där i ett förhållande så vill förhoppningsvis ingen kvinna ha dig.
|
|
|
2013-08-01, 23:44
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Jo, självsäkerhet är nog en väldigt bra sak när man just ska skaffa tjejer - snabbt och många. Men det är inte riktigt det jag menar, jag menar inte riktigt att det är självsäkerheten som gör att kvinnorna inte skulle vilja vara i ett långsiktigt förhållande. Utan snarare avsaknaden av annat, så som respekt och omtanke, som gör att det inte fungerar. Jag tror det är saker som krävs för att få långa förhållanden att fungera. Om vi pratar generellt.
Så det är alltså inte självsäkerheten i sig som är avtändande, bara att den inte är tillräcklig när det kommer till seriösa och meningsfulla förhållanden, generellt.
Men när det kommer till flört och sex, så kan den nog räcka långt.
|
Ok, ja jag är inte allt för jättegammal än så jag kan inte vara säker på något när det kommer till just förhållanden.
|
|
|
2013-08-01, 23:44
|
|
|
Den soeda tösapågen
|
Citat:
Ok, ja jag är inte allt för jättegammal än så jag kan inte vara säker på något när det kommer till just förhållanden.
|
Det är det väl egentligen få av oss som kan.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.
|

|