2013-07-27, 10:07
|
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
"”Fram med gratis toapapper NU”
Det är svårt att tänka sig ett (lagligt) beteende som skulle vara MINDRE socialt accepterat än att bara låta sin avföring pågå utan att göra sitt yttersta för att dölja den. Tänk er om alla skulle gå runt i bajsbrunfläckiga jeans och obekymrat lämna spår på parkbänkar och vita designsoffor. Det vore en värld där den som ville resa i kollektivtrafiken, eller bara sitta ner i vårdcentralens väntrum, alltid var tvungen att dubbelkolla att sätet inte var nedbajsat. Reaktionerna hade knappast låtit vänta på sig.
För att upprätthålla ett trevligt och obajsigt status quo läggs ansvaret på den enskilda individen. Och att det är hen själv som ska fippla med papper i rumpan kan vi kanske inte komma runt. Men är det verkligen hen, ensam, som ska bära konstnaderna? Hen har trots allt inte valt att bajs ska sippra ur hens kroppshål, ändå ska hens ekonomi belastas varje månad. Och då har vi inte ens närmat oss kostnaderna hen får bära om hen dessutom måste medicineras – eller sjukskrivas – för orolig mage..."
Jag vet att detta är barnsligt och ni får ursäkta mig men jag tycker faktiskt inte att ämnet låg på någon vidare hög nivå till att börja med. Dessutom tycker jag att det är ännu barnsligare att göra det till någon sorts könskamp, det är bättre att fokusera på viktigare jämlikhetsfrågor än sådant trams.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2013-07-27, 10:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Alfers
Folk får ju rullstol, proteser, medicin och dyl. Då kan vi ju slänga in bindor där också så att vi erkänner att vara kvinna är ett handikapp, eller möjligtvis en sjukdom..?
|
Hahahaha
|
|
|
2013-07-27, 10:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Tycker Matsa har en stark poäng där. Och det gäller ALLA människor inte bara 1 kön.
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”
/ Desmond Tutu
|
|
|
2013-07-27, 10:40
|
|
|
Rodirds S.C.D
Reg.datum: Mar 2013
|
Ojsan vilken diskussion det blev här.
Vi har mens 1 gång per månad, så jävla hemskt är det inte. Har hellre mens än extrem kroppsbehåring tex.
Då tycker jag det är bättre att det läggs pengar på prev.medel istället vilket gynnar båda
|
|
|
2013-07-27, 11:38
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Nej, vi får för mycket saker gratis i Sverige redan.
|
|
|
2013-07-27, 11:44
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Samhället måste iofs lära sig att mens faktiskt påverkar kvinnor och tjejer olika, och bara för att Anna kan jobba när hon har menssmärtor så kan det vara en annan sak för Stina. Sen kan vi också försöka sluta lipa över att det blir orättvist på så sätt att några förtjänar att bli särbehandlade pga just mens.
Det här gäller inte så mycket män, mer för kvinnor som inte har menssmärtor eller klimakteriekärringar som hatar fertila kvinnor.
Senast redigerad av filmjölk den 2013-07-27 klockan 11:46.
|
|
|
2013-07-27, 11:56
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Bland det dummaste jag läst.
|
|
|
2013-07-27, 12:01
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
|
+1, behöver inte sägas mycket mer.
|
|
|
2013-07-27, 13:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Man tycker att dom borde ha råd iom. att killkläder kostar 3 gånger så mer.
//Maskulinist
Ursprungligen postat av ARMSTARK
Gestapo sparkar in dörren och skriker "visa kuken", och man har inget val. 
|
|
|
|
2013-07-27, 13:14
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Är detta någon allmän åsikt av någon grupp? Jag hoppas verkligen inte det.
|
|
|
2013-07-27, 13:14
|
|
|
Wants brinner!
Reg.datum: Jan 2009
|
Tjejer kan väl själva leta efter lite alternativ också? En menskopp verkar funka bra för de flesta och då betalar man några hundralappar för något som håller upp till tio år. Helt plötsligt blev livstidskostnaden under 1500kr.
|
|
|
2013-07-27, 13:22
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Det är definitivt inte "seriöst", skribenten har en vana av att väcka uppmärksamhet om kvinnofrågor på diverse semi-trollaktiga sätt.
Antagligen är väl avsikten mer att få folk att tänka om kvinno/könsfrågor i allmänhet snarare än den specifika frågan.
Om det sedan fungerar är en annan sak.
|
|
|
2013-07-27, 13:29
|
|
|
Fudoshin
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi
|
+1
Trodde trådskaparen trollade, tills jag såg att det var en saxad artikel av nån som verkar tro på vad hon skriver...
|
|
|
2013-07-27, 16:35
|
|
|
Groggluder
Reg.datum: Mar 2011
|
Kan vara bland det dummaste även jag hört. Förstår inte hur hon och vissa andra människor tänker. Lite kul att läsa kommentarerna också då det finns andra som verkar vara minst lika korkade.
|
|
|
2013-07-27, 18:30
|
|
|
Human forklift.
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa
"”Fram med gratis toapapper NU”
Det är svårt att tänka sig ett (lagligt) beteende som skulle vara MINDRE socialt accepterat än att bara låta sin avföring pågå utan att göra sitt yttersta för att dölja den. Tänk er om alla skulle gå runt i bajsbrunfläckiga jeans och obekymrat lämna spår på parkbänkar och vita designsoffor. Det vore en värld där den som ville resa i kollektivtrafiken, eller bara sitta ner i vårdcentralens väntrum, alltid var tvungen att dubbelkolla att sätet inte var nedbajsat. Reaktionerna hade knappast låtit vänta på sig.
För att upprätthålla ett trevligt och obajsigt status quo läggs ansvaret på den enskilda individen. Och att det är hen själv som ska fippla med papper i rumpan kan vi kanske inte komma runt. Men är det verkligen hen, ensam, som ska bära konstnaderna? Hen har trots allt inte valt att bajs ska sippra ur hens kroppshål, ändå ska hens ekonomi belastas varje månad. Och då har vi inte ens närmat oss kostnaderna hen får bära om hen dessutom måste medicineras – eller sjukskrivas – för orolig mage..."
Jag vet att detta är barnsligt och ni får ursäkta mig men jag tycker faktiskt inte att ämnet låg på någon vidare hög nivå till att börja med. Dessutom tycker jag att det är ännu barnsligare att göra det till någon sorts könskamp, det är bättre att fokusera på viktigare jämlikhetsfrågor än sådant trams.
|
Haha det där roade mig.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:32.
|

|