Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-13, 16:20   #496
gustafffsson
....................

gustafffssons avatar

Reg.datum: Feb 2012
lägger ner journalen tills jag har kommit igång med träningen på riktigt igen och får in rutinerna så de blir väl tills hösten då skolan börjar igen. kommer fortsätta träna och hoppas att ni fortsätter följa mig till hösten då vi gör en riktig satsning!
Gammal 2013-09-23, 17:49   #497
gustafffsson
....................

gustafffssons avatar

Reg.datum: Feb 2012
Ja då är ja igång igen nu då! Kan väl börja med att säga att jag har kört stenhårt i ca 2-3veckor nu med en split som körs 2gånger i veckan. Kan väl börj med att summera hur de gått i press väg då de var bröst och axlar som kördes idag.
Kör väldigt basic när de gäller bröst startar med bänkpress varje pass och kör då 3set med 8reps på en utvald vikt och klarar ja 8reps genom alla seten så ökar ja vikten med 2.5kg nästa pass jävligt enkelt alltså, sem blir de ett pump set när ja kört klart mina 3set . Därefter så är de militärpress som gäller kör låg reps där eller ja håller mig inom 3-8reps med fokus på att klara minst 5reps. Efter de så är de egentligen bara att jag kör vad ja känner för blir nästan alltid en massa sidolyft då jag vill få större axlar men försöker att inte låsa mig vid nå övningar och om ja känner att de går dåligt så byter ja helt enkelt övning och kör nå annat.

Dagens pass:
6set rotatorcuff upvärmning

Bänkpress
20kg x 20
50kg x 8
------------------
72.5kg x 8
72.5kg x 8
72.5kg x 8
50kg x 24

Stående Militärpress
20kg x 8
30kg x 6
-----------------
45kg x 5
45kg x 3
40kg x 3

Incline press i smith
45kg x 20
45kg x 13

Sidolyft
6kg x 15
10kg x 12
10kg x 8
10kg x 8
9kg x 12
9kg x 12
7kg x 20
7kg x 17
7kg x 15

Så ser dagens pass ut och enda som a egentlign brukar köra är två triceps övningar och inte en till pressövning, men so sagt ja kör de ja känner för och tycker är roligt de blir bäst så har hittils ökat från 65kg i bänkpressen och ska börja på 75kg nu nästa pass på bara 2veckor vilket är en sjuk ökning och ja tror tom de är de tyngsta ja någonin har klarat att köra 8reps på

Vad gäller bänkpressen så har ja också lagt upp så att om jag bommar 8reps genom alla seten på både måndag och torsdag då ja kör bröst så går jag ner och kör 5reps på 75kg passet efter de och sen fortsätter ja så tills de tar stopp igen och går då ner på 3reps och fortsätter och sen när de tar stopp efter de så blir de att testa maxa
Gammal 2013-11-06, 23:11   #498
healthytinyme
simon är bäst

healthytinymes avatar

Reg.datum: Apr 2013
DÅ ÄR JAG IGÅNG så har du inte skrivit på över två månader, siiiiiimon kom igen nu!
puss
healthytinyme är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.