Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-12, 17:23   #76
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Ett inlägg till om dopning och personen och tråden ryker.

Ja, vi är emot dopning på Kolozzeum. Tråden handlar om mål som man bör kunna uppnå UTAN dopning.
Varför? Är det inte bättre att bara banna medlemmar som diskuterar det i trådar där vi inte ska diskutera det? Kommer ju alltid vara någon mupp som tvunget ska in och skriva massa skit och det är jättetrist när en tråd försvinner pga det. Kollektiv bestraffning känns onödigt?
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 17:41   #77
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Det är upp till oss alla.

Flippar tråden ut och känslorna tar över i argumenteringen kan det bli svårt att rensa tråden till något läsvärt. Rapporterar ni tidigt ska det säkert gå att hålla tråden på en bra nivå.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 17:50   #78
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
i en hyfsad form om några år.
Rätt vagt uttryck, vad är en hyfsad form? Längden minus hundra i "hyfsad" form och rippad form kan ju skilja en sådär 5-15 kilo beroende på vad man menar :p
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 17:52   #79
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Rätt vagt uttryck, vad är en hyfsad form? Längden minus hundra i "hyfsad" form och rippad form kan ju skilja en sådär 5-15 kilo beroende på vad man menar :p
Hyfsad form 10-12%, bra form 8%, riktigt bra 6% (och givetvis under). Ungefär så ser jag på det. Och ja, skillnaden mellan 12 och 6% är ju enorm.
Gammal 2013-06-12, 17:54   #80
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg

Langster: 181 cm/79 kg (-102). Estimated body fat on competition day: 4-4.5%.

3 weeks out (82kg)

Där har du, är väl inget? fixar väl alla på några år?

JK! Sjukt bra fysik.
Så sjukt vad mycket mindre han är vätsketömd. Har upplevt detta själv, i slutet på deffen ser man som mest rippad ut men även ganska liten/platt. När man börjar äta igen är man betydligt bitigare men kanske inte lika rippad på grund av trycket/vätskan.

Tycker att han ser 10 ggr bättre ut på den nedre bilden.

Senast redigerad av BobaFett den 2013-06-12 klockan 17:58.
Gammal 2013-06-12, 17:57   #81
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Citat:
Hyfsad form 10-12%, bra form 8%, riktigt bra 6% (och givetvis under). Ungefär så ser jag på det. Och ja, skillnaden mellan 12 och 6% är ju enorm.
I så fall kan han ju glömma 100 kilo 10-12% på 185 cm om han inte har helt makalösa gener. Hoppas han når dit men det är högst osannolikt.
Gammal 2013-06-12, 17:58   #82
filmjölk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg
Haha amen

Gillar när folk som är rent ut sagt feta på 100-120 kg tror sig vara i kanonform på 90 kg Sedan har de muskelmassa för max 75

Tror inte folk riktigt fattar hur liten man är på runt 5% och tömd tex
Varför skulle 5% kroppsfett och tömd vara något att sträva efter?

Jag är fet väger runt 110 en fet dag, och jag hade vart i kanonform på 90. magen hade vart avsevärt mindre, dessutom hade det synts att jag tränar. Dvs kanonform relativt nuvarande form.

Ta reda på vad dessa fetton avser med kanonform är ett hett tips, aidshård på 5% är inte ett slags allmängiltligt mål.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 17:59   #83
gregpl
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Hmm.. Efter ungefär 2 års träning och konstant viktuppgång gjorde jag min första diet och slutade på 83 kg på en längd av 181 cm. Vet inte riktigt hur jag vågar klassa min form i de stadiet, inga mätningar gjordes. Syftet var enbart att tappa runt 10 kg för att få ett bättre utgångsläge för att fortsätta öka i massa, denna gången med en betydligt långsammare takt på viktuppgången. Kan posta bild fall någon vill hjälpa med en uppskattning av BF. Tror iaf jag kan väga 90 kg med samma form som efter dieten om 3-4 år, sen iaf ta bort 5-6 kg för att därifrån vara tävlingshård. Så mitt slutliga svar blir 84-85 kg på 181.
gregpl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 18:11   #84
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Så sjukt vad mycket mindre han är vätsketömd. Har upplevt detta själv, i slutet på deffen ser man som mest rippad ut men även ganska liten/platt. När man börjar äta igen är man betydligt bitigare men kanske inte lika rippad på grund av trycket/vätskan.

Tycker att han ser 10 ggr bättre ut på den nedre bilden.
Ja kollar man offseason bilder han lagt upp (fortfarande i hyffsad form) så är det en jävla skillnad. Så vill man se grov ut är det ju inte tävlingsform som gäller. Langsters massa, och ca 10% bf + kolhydrater så är det en helt annan fysik.
Gammal 2013-06-12, 18:18   #85
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Citat:
Så vill man se grov ut är det ju inte tävlingsform som gäller.
Jaja, själv ser nog oftast rätt spinkig ut med kläder på eftersom jag föredrar att vara rippad året om. Folk som ser mig på gymmet blir helt paffa och säger vaffan vad bitig du har blivit. Har du tränat mycket på sistone? Du såg mig igår liksom haha

En kompis på jobbet sa till mig: fan jag trodde du hade slutat träna så visade jag en bild. Han blev helt paff och sa men det där är en gammal bild va? Nej den var tagen förra veckan.

Sjukt tråkigt
Gammal 2013-06-12, 18:21   #86
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Jaja, själv ser nog oftast rätt spinkig ut med kläder på eftersom jag föredrar att vara rippad året om. Folk som ser mig på gymmet blir helt paffa och säger vaffan vad bitig du har blivit. Har du tränat mycket på sistone? Du såg mig igår liksom haha

En kompis på jobbet sa till mig: fan jag trodde du hade slutat träna så visade jag en bild. Han blev helt paff och sa men det där är en gammal bild va? Nej den var tagen förra veckan.

Sjukt tråkigt
Eller ganska bra om du vill ha normala kläder, anses vara snygg av de flesta människor osv :-)

Annars är det ju bara att bulka upp dig några kg så du fyller ut tischan på stan ;-)
Gammal 2013-06-12, 18:23   #87
HookersUnited
Fetare än Jesus

HookersUniteds avatar

Reg.datum: Mar 2003
75 kg med hyfsad form, 179 cm.
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 18:34   #88
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Citat:
Eller ganska bra om du vill ha normala kläder, anses vara snygg av de flesta människor osv :-)

Annars är det ju bara att bulka upp dig några kg så du fyller ut tischan på stan ;-)
Näää fan, tycker att det är fult att vara bulkig, i så fall föredrar jag smal

I tight t-shirt är det lugnt men har man en tröja eller skjorta där man bara ser halsen så kan man tro att jag är anorektisk hahah. Vissa är ju tvärtom, har nog att göra med om man har en brutal nacke eller inte. Jag har det inte.
Gammal 2013-06-12, 18:48   #89
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Varför skulle 5% kroppsfett och tömd vara något att sträva efter?

Jag är fet väger runt 110 en fet dag, och jag hade vart i kanonform på 90. magen hade vart avsevärt mindre, dessutom hade det synts att jag tränar. Dvs kanonform relativt nuvarande form.

Ta reda på vad dessa fetton avser med kanonform är ett hett tips, aidshård på 5% är inte ett slags allmängiltligt mål.
Tror att de flesta håller med dig om att en bra form är mycket muskler utan fettvalkar (dvs ej fet men slät form). Fast problemet är att det är väldigt svårt att veta hur mycket muskelmassa man har under. Kan skilja 10 kilo liksom. Mycket lättare att säga längden minus hundra rippad. Då har man mycket mindre felmarginal. Längden minus hundra +/- nåt kilo verkar allmänt accepterat är en gräns på vad man kan uppnå ren.

Å andra sidan har nog de flesta inte varit rippade nån gång så "hyfsad" form kanske är bättre då fler kan relatera till det.
Gammal 2013-06-12, 19:22   #90
filmjölk
Banned User

Citat:
Tror att de flesta håller med dig om att en bra form är mycket muskler utan fettvalkar (dvs ej fet men slät form). Fast problemet är att det är väldigt svårt att veta hur mycket muskelmassa man har under. Kan skilja 10 kilo liksom. Mycket lättare att säga längden minus hundra rippad. Då har man mycket mindre felmarginal. Längden minus hundra +/- nåt kilo verkar allmänt accepterat är en gräns på vad man kan uppnå ren.

Å andra sidan har nog de flesta inte varit rippade nån gång så "hyfsad" form kanske är bättre då fler kan relatera till det.
Det är ganska enkelt att veta ungefär hur mycket muskelmassa man har under späcket, oavsett hur fet man än är, genom att fettmäta sig. (Sen vad som försvinner om man vill bli hård är en helt annan sak).

Tex en lönntjockis på 100kg med 15% BF, har avsevärt mycket större muskelmassa än en 82kgs smalis med 5% BF.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:50.