Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-30, 20:47   #1066
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Dåliga bilder, ska fixa bättre jämförelser imorrn, om jag orkar.

6 veckor VLCD före och efter. Blivit en del skillnad på magen på så kort tid. Gissar på 20% på första bilden.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 21:19   #1067
NiklasAlm
Registered User

NiklasAlms avatar

Reg.datum: Jun 2009
Helt sjukt att det bara är 6 v mellan riktigt bra!
Gammal 2013-05-31, 00:34   #1068
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Schyrre, Gober.

Förutom att ljus, vatten etc kan spela enorma spratt för oss betraktare. Men ser klart lovande ut.

Magen är ju snudd på stortight.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 08:25   #1069
joelduva
Registered User

Reg.datum: Mar 2011
Grymma resultat! Bra jobbat (krigat är nog bättre ordval).
joelduva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-31, 08:26   #1070
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Båda är tagna i toaljuset på gymmet men första bilden är närmare spegeln, så det är ju inga optimala bilder att jämföra med.

ca 8kg blev när jag nu avslutade idag, midjan har minskat 12cm. Nu fyller jag på i tre dagar innan jag kör vidare nästa vecka, har redan satt i mig första målet med hönökaka, jordgubbskeso osv, oh lord!

Är det någon annan som upplever hjärtklappning på sin refeed? Jag får en lätt hjärtklappning när jag sitter och mumsar i mig, men det är kanske bara upphetsningen av att få äta..haha

Hoppas det hinner bli lite tryck till kvällens pass.
Gammal 2013-05-31, 10:47   #1071
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Inte så konstigt eftersom stora matintag (ffa insulin) stimulerar aktivitet i den sympatiska delen av nervsystemet.

Du kanske är lite glad för maten också, ja
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 06:17   #1072
Sitckan
Registered User

Reg.datum: Feb 2013
Inte vart med om hjärtklappningar men kändes som att gå på kokain när jag trycket i mig en dajmstrut till frukost
Sitckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 06:31   #1073
Sitckan
Registered User

Reg.datum: Feb 2013
tryckte i mig*
Sitckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 15:24   #1074
Bendermannen
Registered User

Bendermannens avatar

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Är det någon annan som upplever hjärtklappning på sin refeed? Jag får en lätt hjärtklappning när jag sitter och mumsar i mig, men det är kanske bara upphetsningen av att få äta..haha
Huga! Det där stadiet känner jag igen. Brukar sluta med att jag slukar det mesta som jag kommer över.
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-02, 18:49   #1075
dmoller
fr3ed0mf1gh73r

dmollers avatar

Reg.datum: May 2011
Ungefär hur mycket är 10g psylliumfrön? uttryckt i msk/tsk
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-03, 09:38   #1076
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Glömde redovisa, 6 veckor VLCD, efter lite påfyllning blev det 4.5kg viktnedgång. Med tanke på midjemått och hur det ser ut i spegeln och styrkeresultaten under dieten så får jag väl säga att jag är väldigt nöjd.

Nu blir det VLCD/PF tills jag är hård.

Senast redigerad av Gober den 2013-06-03 klockan 09:40.
Gammal 2013-06-03, 09:39   #1077
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av dmoller Visa inlägg
Ungefär hur mycket är 10g psylliumfrön? uttryckt i msk/tsk
två rejäla/rågade teskar typ.
Gammal 2013-06-05, 21:38   #1078
browniieee
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Hur funkar det ifall en tjej vill prova på en VLCD kur? Har stått still i vikt i 6 veckor nu och det tar så mkt på psyket att jag bara failar när det gäller dieten. Kan inte längre stå emot godsaker o när jag väl får tag på det jag vill äta får jag hjärtklappningar, trycker i mig massvis (kan inte sluta) och får en jättestor ballongmage till följd = smärta! Inte gynnar det viktminskningen heller så hit me with your best pointers...

Antingen hur jag ska komma vidare från platån eller hur jag kan köra en VLCD. Kan poängtera att jag redan ligger mellan 8-900 kcal i dagsintag dock i matväg (förutom då jag failar såklart). Är 28 år gammal, tjej, 164 cm lång och pendlar mellan 57-59 kg. Tränar 5 dagar styrka i veckan (kör även cardio i ca 30 min på motionscykel i samband med varje träningspass).
browniieee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-05, 21:47   #1079
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av browniieee Visa inlägg
Hur funkar det ifall en tjej vill prova på en VLCD kur? Har stått still i vikt i 6 veckor nu och det tar så mkt på psyket att jag bara failar när det gäller dieten. Kan inte längre stå emot godsaker o när jag väl får tag på det jag vill äta får jag hjärtklappningar, trycker i mig massvis (kan inte sluta) och får en jättestor ballongmage till följd = smärta! Inte gynnar det viktminskningen heller så hit me with your best pointers...

Antingen hur jag ska komma vidare från platån eller hur jag kan köra en VLCD. Kan poängtera att jag redan ligger mellan 8-900 kcal i dagsintag dock i matväg (förutom då jag failar såklart). Är 28 år gammal, tjej, 164 cm lång och pendlar mellan 57-59 kg. Tränar 5 dagar styrka i veckan (kör även cardio i ca 30 min på motionscykel i samband med varje träningspass).

Det finns fler faktorer som spelar in när det gäller en kvinna, mens osv. Under en kort period har det kanske ingen betydelse. Nu har jag dock för mig att du nämnt något i en annan tråd om ätstörning? Om så är fallet kan jag direkt säga att jag absolut inte tycker att du ska ge dig på detta upplägg. Jag tror att om man har sådana anlag är det mycket riskfyllt att ge sig på extrema (som man nog får kalla denna diet) dieter som VLCD då JAG tror att det kan trigga igång ohälsosamt beteende och att man kanske kan fastna i dieten vilket givetvis är en katastrof, så jag förespråkar då en vanlig diet på moderat underskott.

Har man stått still i 6 veckor så är det inte en lösning att försöka sig på detta upplägg eftersom du uppenbarligen inte klarar att köra en vanlig diet på underskott (går man inte ner alls på sex veckor så har man inte legat på underskott), om du nu inte har lyckats bygga muskler samtidigt som du blivit av med fett vilket vore perfekt givetvis.

Bara mina tankar i all välmening.

Senast redigerad av Gober den 2013-06-05 klockan 21:49.
Gammal 2013-06-05, 22:11   #1080
browniieee
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Det finns fler faktorer som spelar in när det gäller en kvinna, mens osv. Under en kort period har det kanske ingen betydelse. Nu har jag dock för mig att du nämnt något i en annan tråd om ätstörning? Om så är fallet kan jag direkt säga att jag absolut inte tycker att du ska ge dig på detta upplägg. Jag tror att om man har sådana anlag är det mycket riskfyllt att ge sig på extrema (som man nog får kalla denna diet) dieter som VLCD då JAG tror att det kan trigga igång ohälsosamt beteende och att man kanske kan fastna i dieten vilket givetvis är en katastrof, så jag förespråkar då en vanlig diet på moderat underskott.

Har man stått still i 6 veckor så är det inte en lösning att försöka sig på detta upplägg eftersom du uppenbarligen inte klarar att köra en vanlig diet på underskott (går man inte ner alls på sex veckor så har man inte legat på underskott), om du nu inte har lyckats bygga muskler samtidigt som du blivit av med fett vilket vore perfekt givetvis.

Bara mina tankar i all välmening.
Så summa summarum av ditt tal är att jag borde köra på ett högre underskott? Vill ju hellre köra med något som funkar än detta som gör att jag stampar på samma vikt o inte kommer någonvart som i sin tur leder till att jag hetsäter i perioder. Hur mycket sundare är det? Blir istället att jag dagen efter hetsätningen överkompenserar med träning och tänker att jag ska köra en dygnsfasta eller liknande för att "jämna ut" kcal intaget under förgående dag. Leder ju inte heller någonstans i slutändan...?!
browniieee är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:52.