2013-05-21, 08:59
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2010
|
Har en kompis som ska köra det i två veckor, han är 182 började igår på 83.5. 83 blankt idag. Han följer mortys mall, uppskattad fettprocent atm är cirka 20-21%.
|
|
|
2013-05-21, 10:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2012
|
Hur är sömnen för er?
Själv har jag problem att sova med stora kcal-underskott (och lite kolhydrater). Som i att insomnandet blir segt, men jag sover rätt bra när jag väl somnar.
|
|
|
2013-05-21, 11:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Kvarg? Jag äter ingen kvarg, tycker inte det passar in i dieten. Casein och EAA är allt jag dricker och det är ju inga fibrer i det, därför man äter psyliumfrö.
Hade inte ätit kvarg oavsett, den skiten är inte människoföda 
|
Menade kasein...
|
|
|
2013-05-21, 11:17
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av tjing
Hur är sömnen för er?
Själv har jag problem att sova med stora kcal-underskott (och lite kolhydrater). Som i att insomnandet blir segt, men jag sover rätt bra när jag väl somnar.
|
Inga problem, andra veckan hade jag någon natt med lite bekymmer men därefter inga problem.
Citat:
Ursprungligen postat av exevision
Menade kasein...
|
Aha, jo mkt pulver blir ju till cement.
|
|
|
2013-05-21, 11:43
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Hur är sömnen för er?
|
Den är som vanligt, sällan jag har problem med att sova. Men då är jag en trött person också
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
|
|
2013-05-21, 11:47
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Hur är sömnen för er?
|
Ungefär så. ZMA verkar dock hjälpa mig att "sova hårt" när jag väl somnar.
Sedan hjälper det väl inte att det är ljust dygnet runt här uppe nu, vilket det brukar ta några veckor för mig att bli van vid.
|
|
|
2013-05-22, 08:21
|
|
Surgubbe
|
Fem veckor avklarade ca 6.5kg ner och -10cm i midjan. För övrigt har magen kommit igång igen, det hjälpte att svepa frö direkt ur ett glas vatten innan shaken så nu gör jag det och tar även lite i shaken för att tjocka till den lite. Så tack för det tipset.
Nu rullar vi vidare mot vecka 8, god help me
|
|
|
2013-05-22, 08:23
|
|
Risotto
|
Citat:
Fem veckor avklarade ca 6.5kg ner och -10cm i midjan. För övrigt har magen kommit igång igen, det hjälpte att svepa frö direkt ur ett glas vatten innan shaken så nu gör jag det och tar även lite i shaken för att tjocka till den lite. Så tack för det tipset.
|
Bra jobbat. Har du tagit några andra mått?
|
|
|
2013-05-22, 08:31
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Bra jobbat. Har du tagit några andra mått?
|
Nej det borde jag förmodligen ha gjort men eftersom att musklerna är så tömda och sladdriga så kommer det bara vara deprimerande att mäta armar osv, så jag väntar med det tills jag är klar och har fullt upp ordentligt.
|
|
|
2013-05-22, 08:35
|
|
Risotto
|
Citat:
Nej det borde jag förmodligen ha gjort men eftersom att musklerna är så tömda och sladdriga så kommer det bara vara deprimerande att mäta armar osv, så jag väntar med det tills jag är klar och har fullt upp ordentligt.
|
Ok, men du tog alltså mått på fler ställen än magen innan dieten?
|
|
|
2013-05-22, 08:58
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto
Ok, men du tog alltså mått på fler ställen än magen innan dieten?
|
Nja jag är lite slarvig med sådant men lite koll har ju på armar och ben osv, ligger väl nedskrivet på en skrynklig lapp någonstans  Just benen är ganska korkat eftersom att jag på de senaste månaderna äntligen börjat få lite resultat, så vore ju kul att veta. Men skitsamma, det viktiga är ju att man ser resultaten rent visuellt.
|
|
|
2013-05-22, 18:05
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Inte illa att köra så länge! Är vikten med vätska och så eller bara fett? Hur är styrkan?
Hade också kört längre perioder än två veckor om jag inte hade haft sambo. Känns lite elakt att köra den här dieten för länge..
|
|
|
2013-05-22, 18:26
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz
Inte illa att köra så länge! Är vikten med vätska och så eller bara fett? Hur är styrkan?
Hade också kört längre perioder än två veckor om jag inte hade haft sambo. Känns lite elakt att köra den här dieten för länge..
|
Det är vätska inräknat, något kg, man blir ju som sagt totalt tömd. Styrkan är bättre än på någon annan diet jag kört och ökar varje pass.
Jag har också sambo och hon tycker att jag är dryg
Senast redigerad av Gober den 2013-05-22 klockan 18:28.
|
|
|
2013-05-22, 18:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Det är vätska inräknat, något kg, man blir ju som sagt totalt tömd. Styrkan är bättre än på någon annan diet jag kört och ökar varje pass.
Jag har också sambo och hon tycker att jag är dryg 
|
Okej, ja jag upplever också att styrkan är bra trotts de låga kaloriintag. Har hänt att de till och med kommit ett pb under en sån här diet
Haha de kan jag tänka mig, min sambo blir lite små grinig när jag bara kör två veckor..
|
|
|
2013-05-23, 05:01
|
|
Surgubbe
|
Fråga främst till Ola, min plan är att köra på 8 veckor. Efter 8 veckor räknar jag (kan ha fel det återstår att se) med att ha ca 2 kg kvar. Så min tanke är att köra refeed och tre dagars standardiserad kost. Därefter vill jag plocka de sista kilona och då är min fråga om det är dumt att köra VLCD sista biten när man redan är i okej form. Nu tror jag inte jag kommer ner till 5-6% men för exemplets skull så undrar jag om det är rekommenderat att köra detta upplägg hela vägen.
Det är alltså risken för muskelförlust jag tänker på.
Kanske är det i så fall onödigt att köra standardiserad kost och istället bara köra på med kanske två dagars refeed för psyket och orken och därefter köra på 2 veckor till och avsluta med refeed + standardiserad kost.
Senast redigerad av Gober den 2013-05-23 klockan 05:04.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:10.
|

|