2013-05-22, 17:43
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Ha! Filmjölk vet sällan vad han pratar om. Det faller å andra sidan redan på att hitta ett justitieråd som är under 50.
Min drömtjej finns helt enkelt inte.
Uppsåtet du tar som exempel är jämförbart med:
"Hej, jag vill vara otrogen mot min pojkvän så jag kan såra honom riktigt mycket!"
"Jaha, men dåså - kliv på bara så ska jag hjälpa dig!"
Det är inte vad det är frågan om här.
|
Sant. Det är "Jag vill ha sex med dig trots att det sårar min pojkvän djupt, trots att jag lika gärna kan vänta och göra slut med honom först".
"Amen hoppa på då, varför vänta, allt som sparas är extra lidande. Även om jag kan hitta en annan tjej gör jag inte för det är ju inte mitt ansvar att inte såra andra".
Gör ingen skillnad.
Det är bättre att välja en annan tjej, ändå få sex, och spara smärta till en annan människa.
Alternativ 2 ger mindre smärta än alternativ 1. Men alternativ 1 ger inte mer lycka än alternativ 2 (för person X), om han (vilket han uppenbarligen kan) kan lyckas hitta en annan tjej.
Senast redigerad av en stor stark den 2013-05-22 klockan 17:45.
|
|
|
2013-05-22, 17:44
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2013
|
Det var ett nedrans tjat om att sätta på upptagna kvinnor.. Skapa en tråd om det så ses vi där?
|
|
|
2013-05-22, 17:45
|
|
Den soeda tösapågen
|
Fair enough.
|
|
|
2013-05-22, 17:45
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Och man har alltså ''bro-code'' med folk man inte känner? Nej.
|
Det är klart man har. Man har bro-code med alla i hela världen, och bryter man mot den är man en f*tta  Tyvärr, men alla som medvetet varit med någon som är otrogen suger. Om alla bara vägrat vara med någon de vet redan har pojkvän/flickvän så skulle världen vara en mycket bättre plats.
|
2013-05-22, 17:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2013
|
Bro-code, är det tramset från How I Met Your Mother? Jag hoppas inte någon lever sitt liv, eller tar något som sägs i en skriven TV-serie/film på allvar.
|
|
|
2013-05-22, 17:48
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Det är klart man har. Man har bro-code med alla i hela världen, och bryter man mot den är man en f*tta  Tyvärr, men alla som medvetet varit med någon som är otrogen suger. Om alla bara vägrat vara med någon de vet redan har pojkvän/flickvän så skulle världen vara en mycket bättre plats.
|
Jag respekterar allt och alla. Men jag låter inte folk jag inte känner göra en impakt på mitt liv. Jag har medvetet legat med damer som är upptagna.. Varför? Jag har velat.
Det du och andra glömmer är att det inte är killen som är the bad guy, det är tjejen som har ens tänker tanken och sen agerar..
Citat:
Ursprungligen postat av Vasstand
Bro-code, är det tramset från How I Met Your Mother? Jag hoppas inte någon lever sitt liv, eller tar något som sägs i en skriven TV-serie/film på allvar.
|
u w0t m8? Det finns överdrivet bra saker att ta från film/tv-serier. Samma gäller böcker.
Senast redigerad av Carnes den 2013-05-22 klockan 17:52.
|
|
|
2013-05-22, 17:51
|
|
Banned User
Reg.datum: Apr 2013
|
Citat:
Jag respekterar allt och alla. Men jag låter inte folk jag inte känner göra en impakt på mitt liv. Jag har medvetet legat med damer som är upptagna.. Varför? Jag har velat.
Det du och andra glömmer är att det inte är killen som är the bad guy, det är tjejen som har ens tänker tanken och sen agerar..
|
Ingen är skyldig, vi är alla vuxna och fria människor utan kedjor, hot om våld och förtryck. Åtminstone i Sverige, så jag tycker vi kan fortsätta med det...
|
|
|
2013-05-22, 17:51
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
|
Det är klart att det är mest tjejens fel. Men det är du som möjliggör otrogheten. Utan dig (och alla andra som ligger med upptagna personer) skulle det inte vara möjligt. Skulle du ligga med din bästa väns (om du har ngn, låtsas annars att du har det) flickvän också?
Det handlar om att kunna låta bli att förstöra frid och glädje för sin egen kåthets skull.
|
2013-05-22, 17:53
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark
Sant. Det är "Jag vill ha sex med dig trots att det sårar min pojkvän djupt, trots att jag lika gärna kan vänta och göra slut med honom först".
"Amen hoppa på då, varför vänta, allt som sparas är extra lidande. Även om jag kan hitta en annan tjej gör jag inte för det är ju inte mitt ansvar att inte såra andra".
Gör ingen skillnad.
Det är bättre att välja en annan tjej, ändå få sex, och spara smärta till en annan människa.
Alternativ 2 ger mindre smärta än alternativ 1. Men alternativ 1 ger inte mer lycka än alternativ 2 (för person X), om han (vilket han uppenbarligen kan) kan lyckas hitta en annan tjej.
|
Nej. Det handlar om att tjejen vill ligga trots att hon är upptagen och han vill inte offra ett uns av sin lycka för någon han inte känner.
Vad som maximerar den totala lyckan eller minimerar den totala smärtan är inte relevant.
|
|
|
2013-05-22, 17:53
|
|
Den soeda tösapågen
|
Det är ju väldigt luddigt också, om vi inte är specifika.
Men om vi antar att:
1. Vi inte vet om tjejen kommer ligga med någon annan om jag säger nej.
2. Vi vet inte om hon kommer göra det innan hon gör slut med killen.
Så ser jag det som en uppenbarhet att det är mer fel att säga "Ja, låt oss ligga", än "Nej, du får göra slut först".
|
|
|
2013-05-22, 17:54
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Det är klart att det är mest tjejens fel. Men det är du som möjliggör otrogheten. Utan dig (och alla andra som ligger med upptagna personer) skulle det inte vara möjligt. Skulle du ligga med din bästa väns (om du har ngn, låtsas annars att du har det) flickvän också?
Det handlar om att kunna låta bli att förstöra frid och glädje för sin egen kåthets skull.
|
Så bara för att jag säger Nej så försvinner alltså hennes ''onda tankar''.. Att hon vill vara otrogen rotas i ett missnöje i hennes relation. Bara för att jag nekar hennes Carnes JR så fixas inte det problemet. Nej jag skulle inte nuppa min bästa kompis flickvän för han har jag däremot bro-code med. Har dock haft en affär med en av mina ''kompisar'' tjejer. Vi är dock bara krogvänner.
Rätt spännande att gå ut tillsammans och sen smyga iväg från gruppen och göra the nasty, nomsayin'
|
|
|
2013-05-22, 17:55
|
|
Den soeda tösapågen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Nej. Det handlar om att tjejen vill ligga trots att hon är upptagen och han vill inte offra ett uns av sin lycka för någon han inte känner.
Vad som maximerar den totala lyckan eller minimerar den totala smärtan är inte relevant.
|
Det behöver han inte. Finns fler tjejer att ha sex med, och han är ju uppenbarligen duktig på att få tjejer.
Hans beslut att ligga med den tjejen ger mer smärta än att välja en annan tjej, av den information vi har.
Därför är det mer fel än att inte göra det. Om man ser smärta som något dåligt.
Senast redigerad av en stor stark den 2013-05-22 klockan 17:57.
|
|
|
2013-05-22, 17:58
|
|
Banned User
|
Smärtan som uppstår är inte pga mig, utan att hans partner har gått bakom ryggen, enough said.
|
|
|
2013-05-22, 17:58
|
|
Den soeda tösapågen
|
Den skulle kunna undvikas om du sa nej. Inte svårare än så.
|
|
|
2013-05-22, 17:59
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark
Den skulle kunna undvikas om du sa nej.
|
Tills någon annan har sex med henne istället. Spelar ingen roll. Har inget med mig att göra, inte mitt problem - boom baby.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:26.
|

|