2013-05-21, 13:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Nu går du ju efter "det man inte vet har man inte ont av", menar du att det rättfärdigar allt vedervärdigt handlande så länge det inte kommer upp till ytan? Är det t.ex. OK att stjäla saker om ägaren inte märker det (typ från en gammal och dement kvinna)?
|
Nja, jag tycker ju inte så men om jag skall argumentera för det, så handlar det ju inte här om den bedragne, utan den som bedrar. Varför skall inte denne få ha rätten att ha både ett tryggt, troget, kärleksfullt och stabilt förhållande och spännande affärer? Avslöjas affärerna förstörs ju förhållandet.
|
|
|
2013-05-21, 13:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Nja, jag tycker ju inte så men om jag skall argumentera för det, så handlar det ju inte här om den bedragne, utan den som bedrar. Varför skall inte denne få ha rätten att ha både ett tryggt, troget, kärleksfullt och stabilt förhållande och spännande affärer? Avslöjas affärerna förstörs ju förhållandet.
|
Ett förhållande är ingen rätt det är ett privilegium.
|
|
|
2013-05-21, 13:30
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
|
Du menar att man skall ha en rätt att bedra människor? Ja jösses vilken strålande argumentation.
|
2013-05-21, 13:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Jag har faktiskt ''råkat'' vänstra på fyllan men skulle fan aldrig göra om de. Så tror nog inte att ''en gång otrogen alltid otrogen'' stämmer.
|
|
|
2013-05-21, 13:37
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hungry
Jag har faktiskt ''råkat'' vänstra på fyllan men skulle fan aldrig göra om de. Så tror nog inte att ''en gång otrogen alltid otrogen'' stämmer.
|
Vad du under intrycket att du skulle kunna göra det innan?
|
|
|
2013-05-21, 13:39
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Ett förhållande är ingen rätt det är ett privilegium.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Du menar att man skall ha en rätt att bedra människor? Ja jösses vilken strålande argumentation.
|
Men har man rätten att veta allt om den andre parten bara för att man är i en relation? Just den här saken sabbar ju relationen med om det kommer fram. Man äger ju inte en annan människas kropp eller liv, och vart ligger felet i att få vilja bli sedd som en ängel av en person fast man inte är det egentligen?
(återigen, jag argumenterar emot vad jag tycker)
|
|
|
2013-05-21, 13:39
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Om man ser det strikt ur den bedragnes synvinkel så kan det ju vara bättre att leva i ovisshet eftersom tjejen ju valt honom . De kan ju sluta med att de levde lyckliga resten av sina liv med varandra.
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2013-05-21, 13:42
|
|
Registered User
|
Citat:
Men har man rätten att veta allt om den andre parten bara för att man är i en relation? Just den här saken sabbar ju relationen med om det kommer fram. Man äger ju inte en annan människas kropp eller liv, och vart ligger felet i att få vilja bli sedd som en ängel av en person fast man inte är det egentligen?
(återigen, jag argumenterar emot vad jag tycker)
|
Givetvis har man inte rätt till att veta allt om någon annan men om förhållandet innehåller en överenskommelse och exklusivitet (uttalat eller underförstått) så har man "rätt" att få veta.
|
|
|
2013-05-21, 13:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Vad du under intrycket att du skulle kunna göra det innan?
|
Nä, men själva fallet minns jag inte ens. Vakna bredvid någon random tjej. Fick ångest och smög iväg. Kommer inte hända igen.
|
|
|
2013-05-21, 13:48
|
|
Registered User
|
Citat:
Nä, men själva fallet minns jag inte ens. Vakna bredvid någon random tjej. Fick ångest och smög iväg. Kommer inte hända igen.
|
Jag är visserligen med dig lite om att en gång inte betyder att man alltid kommer falla dit igen... MEN om du nu inte ens riktigt minns hur du hamnade där den här gången, hur ska du förhindra det igen då? Förrutom att sluta dricka helt då (vilket är möjligt att du har gjort antar jag)
|
|
|
2013-05-21, 13:49
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Om man ser det strikt ur den bedragnes synvinkel så kan det ju vara bättre att leva i ovisshet eftersom tjejen ju valt honom . De kan ju sluta med att de levde lyckliga resten av sina liv med varandra.
|
Absolut det svåra blir att sortera om man agerar i eget intresse eller "den lurade partnerns intresse".
Om det håller för alltid så är det ju en sak men om det tar slut (och har varit ett långt förhållande) så finns det väldigt stor risk att partnern känner sig extremt lurad.
|
|
|
2013-05-21, 14:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
|
Jo alla kan göra misstag som carnes själv säger. Men jag vet inte hur många ggr carnes och den där bruden har legat med varandra men han pratar som att det inte bara är ett misstag iaf.
Finns så många förhållanden där man ser 2 parter som verkligen inte passar ihop, men dom håller ihop för att dom vågar inte ta ett beslut om att detta fungerar nog inte. Slutar rätt ofta i otrogenhet o annat tjaffs. Aldrig lyckats förstå mig på sådant.
|
|
|
2013-05-21, 14:06
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Såhär tycker inte jag egentligen men man skulle ju kunna resonera såhär: Varför skall inte tex. du få ha rätten av att ha en stabil, trygg, trogen och snäll kille som avgudar dig som en gudinna, litar på dig, som vet att du älskar honom och tror att du bara har ögon för honom, och samtidigt ha spännande affärer vid sidan av som inte han vet om?
Visste han om det skulle han ju inte älska dig på samma sätt, se på dig på samma sätt, etc. vilket inte gör ett öppet förhållande lika bra. Varför inte få ha båda sakerna liksom?
|
intressant!
Jag har dock åsikten att om jag är i ett förhållande så har min partner rätt att välja om han vill/vill inte ingå i ett sådant arrangemang.
Ponera att u är i ett bra förhållande och din tjej älskar dig till fullo och du känner starkt för henne men du har behov av att vänstra, du håller det hemligt men så får hon reda på det, tror du inte att hon skulle tycka rätt illa om dig då? att gå från att bli älskad till att bli avskydd är hårdare än att "denne inte skulle älska dig på samma sätt"?
eller har jag fel?
|
|
|
2013-05-21, 14:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Meh. Jag ser det inte så, upp till var och en liksom. Hon ville ju lämna honom för mig, men jag är inte ett ''säkert kort'' som sagt och hon vill ha en stabil relation. Nåväl, hon lär ringa mig snart när hon inser att hon fortfarande delar säng med en sopa.
+1 
|
får man fråga hur gammal hon är?
man brukar ju ha lättare att satsa på ett wildcard när man är ung
|
|
|
2013-05-21, 14:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
intressant!
Jag har dock åsikten att om jag är i ett förhållande så har min partner rätt att välja om han vill/vill inte ingå i ett sådant arrangemang.
Ponera att u är i ett bra förhållande och din tjej älskar dig till fullo och du känner starkt för henne men du har behov av att vänstra, du håller det hemligt men så får hon reda på det, tror du inte att hon skulle tycka rätt illa om dig då? att gå från att bli älskad till att bli avskydd är hårdare än att "denne inte skulle älska dig på samma sätt"?
eller har jag fel?
|
Sure men man kan ju samtidigt fråga sig vad problemet egentligen är. Det är ju samma person förrutom att du får reda på att snoppen varit någon annanstans. Jag skulle inte gilla det heller men frågan är ju hur mycket av det som egentligen är en rimlig reaktion och hur mycket som är inlärt pga traditioner och sociala konstruktioner.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:40.
|

|