2013-05-21, 12:17
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Om du inte vill vara i ett exklusivt förhållande så är det bara göra slut/omförhandla.
|
Föredrar min approach
Dejta-->Dejta mer och smaka av varandra på riktigt-->Pojkvän/Flickvän.
Istället för dejta-->Pojkvän/flickvän-->Upptäcka att man inte funkade-->WW3
|
|
|
2013-05-21, 12:19
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carnes
Tjejer jag har dejtat exklusivt har fått penis bakom min rygg, inga problem. Har Hämnats genom att ställa roliga krav i sängen/vairt otrogen/dumpat dom. Win-win. Men iaf, hade jag älskat någon hade jag mått piss. Min poäng var att folk har sina anledningar och det är deras relationer, inte våra.
Om hennes pojkvän skulle knacka på min dörr och vilja slåss skulle jag skratta i hans ansikte, varför? Jag har absolut ingenting med hennes otrohet att göra. Det är mellan dom.
Jag dömer inte folk innan jag har ''prövat av dom''. Att jag nuppade med henne på sidan av hennes nuvarandra relation säger inget om våran potentiella relation. Ännu en gång; Folk har deras anledningar.
|
Det säger ganska mycket om henne som person, och hon är ju hälften av er potentiella relation, right? Hon ljuger om det kanske viktigaste man har i ett förhållande och det förvånar mig att du tror att hon inte kommer göra detsamma mot dig när hon träffar en ännu bättre. Men visst det är väl kanske inte hela världen för dig om du nu inte har känslor eller så, då känns det säkert lättare att ta risken.
Det stämmer att hon är det stora svinet i det här sammanhanget och inte du. Har dock noll förståelse för varför man vill vara med en sån idiot.
|
2013-05-21, 12:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Jag menade för henne i sitt förhållande eller andra i liknande sitsar som blir intresserade av någon annan
|
|
|
2013-05-21, 12:24
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Det säger ganska mycket om henne som person, och hon är ju hälften av er potentiella relation, right? Hon ljuger om det kanske viktigaste man har i ett förhållande och det förvånar mig att du tror att hon inte kommer göra detsamma mot dig när hon träffar en ännu bättre. Men visst det är väl kanske inte hela världen för dig om du nu inte har känslor eller så, då känns det säkert lättare att ta risken.
Det stämmer att hon är det stora svinet i det här sammanhanget och inte du. Har dock noll förståelse för varför man vill vara med en sån idiot.
|
Fast det gör ju inte det. Hennes pojkvän är en sopa, socialt frånvarande och kass i sängen. Jag har känt henne ett bra tag och hon sökte tröst hos mig. Ser du ens vad du skriver? Med din logik kan man anta att om en människa ''gör ett misstag'' på tex jobbet kommer hen upprepa det för all evighet? Kom igen.. Du är bättre än så.
Bara för att man är i en relation så slutas man inte att attraheras av andra. Har man trubbel i sitt förhållande (som suger) så är det lätt att man söker sig till bättre, inga konstigheter.
Man ska akta sig för att döma folk så pass snabbt som du gör.
Senast redigerad av Carnes den 2013-05-21 klockan 12:25.
|
|
|
2013-05-21, 12:25
|
|
Registered User
|
Citat:
Fast det gör ju inte det. Hennes pojkvän är en sopa, socialt frånvarande och kass i sängen. Jag har känt henne ett bra tag och hon sökte tröst hos mig. Ser du ens vad du skriver? Med din logik kan man anta att om en människa ''gör ett misstag'' på tex jobbet kommer hen upprepa det för all evighet? Kom igen.. Du är bättre än så.
|
Varför lämnar hon inte förhållandet eller som minsta krav säger att ni håller på på sidan?
Hon fråntar honom möjligheten att göra ett val om situationen.
|
|
|
2013-05-21, 12:29
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Fast det gör ju inte det.
|
Jo. Hon hade kunnat välja att diskutera saken med sin pojkvän.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-05-21, 12:29
|
|
Banned User
|
Citat:
Varför lämnar hon inte förhållandet eller som minsta krav säger att ni håller på på sidan?
Hon fråntar honom möjligheten att göra ett val om situationen.
|
För att hon älskar honom. Men för att spara alla tid: Vet ej bryr mig ej. Deras relation, deras liv. Mer än så är det inte.
|
|
|
2013-05-21, 12:31
|
|
Registered User
|
Citat:
För att hon älskar honom. Men för att spara alla tid: Vet ej bryr mig ej. Deras relation, deras liv. Mer än så är det inte.
|
DET är felet hon gör, att hon inte är ärlig med honom så han inte kan välja att vara med henne eller inte.
Av någon anledning så vill hon vara med honom (förhoppningsvis inte för att han hotar/slår henne eller whatever) OCH dig. Antagligen vill han inte vara med henne under de förutsättningarna.
DET är felet som hon gör.
|
|
|
2013-05-21, 12:33
|
|
Banned User
|
Citat:
DET är felet hon gör, att hon inte är ärlig med honom så han inte kan välja att vara med henne eller inte.
Av någon anledning så vill hon vara med honom (förhoppningsvis inte för att han hotar/slår henne eller whatever) OCH dig. Antagligen vill han inte vara med henne under de förutsättningarna.
DET är felet som hon gör.
|
Japp, människan och dess känslor är one hella' drug så att säga. Glad att jag inte har dom problemen.
|
|
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Bara för att man är i en relation så slutas man inte att attraheras av andra. Har man trubbel i sitt förhållande (som suger) så är det lätt att man söker sig till bättre, inga konstigheter.
Man ska akta sig för att döma folk så pass snabbt som du gör.
|
"Ett" misstag? Nu är du rolig. Hon har ju varit otrogen ett antal gånger med dig under en längre tid. Att kalla alla dessa medvetet planerade möten som uppenbarligen inte ens är misstag för "ett misstag" är bara löjligt.
Om nu hennes förhållande suger och hennes pojkvän är en sopa så borde det vara ett lätt beslut för henne att lämna förhållandet som en vettig människa. Detta gör hennes beteende bara än mer korkat.
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Carnes förhållningssätt till moralfrågor kan ju inte överraska någon vid det här laget.
|
|
|
|
2013-05-21, 12:37
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
"Ett" misstag? Nu är du rolig. Hon har ju varit otrogen ett antal gånger med dig under en längre tid. Att kalla alla dessa medvetet planerade möten som uppenbarligen inte ens är misstag för "ett misstag" är bara löjligt.
Om nu hennes förhållande suger och hennes pojkvän är en sopa så borde det vara ett lätt beslut för henne att lämna förhållandet som en vettig människa. Detta gör hennes beteende bara än mer korkat.
|
Meh. Jag ser det inte så, upp till var och en liksom. Hon ville ju lämna honom för mig, men jag är inte ett ''säkert kort'' som sagt och hon vill ha en stabil relation. Nåväl, hon lär ringa mig snart när hon inser att hon fortfarande delar säng med en sopa.
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Carnes förhållningssätt till moralfrågor kan ju inte överraska någon vid det här laget.
|
+1
|
|
|
2013-05-21, 12:54
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Man kan ju alltid ha ett öppet förhållande om man känner sig i behov av det
|
Såhär tycker inte jag egentligen men man skulle ju kunna resonera såhär: Varför skall inte tex. du få ha rätten av att ha en stabil, trygg, trogen och snäll kille som avgudar dig som en gudinna, litar på dig, som vet att du älskar honom och tror att du bara har ögon för honom, och samtidigt ha spännande affärer vid sidan av som inte han vet om?
Visste han om det skulle han ju inte älska dig på samma sätt, se på dig på samma sätt, etc. vilket inte gör ett öppet förhållande lika bra. Varför inte få ha båda sakerna liksom?
|
|
|
2013-05-21, 13:00
|
|
Banned User
|
Filmjölk. Man får ha det precis som man vill, det finns inga regler som gäller för alla. Skulle jag dejta en bi-brud skulle hon få ligga med så många tjejer hon vill (+ det ökar chanserna för att jag får vara med, nomsayin?)
|
|
|
2013-05-21, 13:09
|
|
Kolozzeums hjältinna.
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Såhär tycker inte jag egentligen men man skulle ju kunna resonera såhär: Varför skall inte tex. du få ha rätten av att ha en stabil, trygg, trogen och snäll kille som avgudar dig som en gudinna, litar på dig, som vet att du älskar honom och tror att du bara har ögon för honom, och samtidigt ha spännande affärer vid sidan av som inte han vet om?
Visste han om det skulle han ju inte älska dig på samma sätt, se på dig på samma sätt, etc. vilket inte gör ett öppet förhållande lika bra. Varför inte få ha båda sakerna liksom?
|
Nu går du ju efter "det man inte vet har man inte ont av", menar du att det rättfärdigar allt vedervärdigt handlande så länge det inte kommer upp till ytan? Är det t.ex. OK att stjäla saker om ägaren inte märker det (typ från en gammal och dement kvinna)?
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:42.
|

|