Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-18, 21:29   #32536
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Som när Angel purknade till på dig efter ordväxlingen jag citerade på förra sidan?

Men det var ju du som läste in vad du trodde att hon ville ha sagt. För egen del såg jag inget passivt-aggressivt i hennes första fråga.
Hon förnekade det inte så det var imo helt rätt läst. Varför ska hon fråga mig om sådant annars, hon diskuterar inget med mig i allmänhet och diskuterar inte i den här tråden.

Det är en sak om Lellan eller t.o.m. du skulle säga något sådant, vi har diskuterat och även om vi inte kommit överens så har vi iaf en historia som man kan relatera till och jag kan även förstå om du med glimten i ögat säger "redan tillbaka?" och jag kan köpa det. Nu blev det bara cheap shots när jag drog (var inte inblandad i diskussionen utan inflikade bara ett "hejdå!") och sen när jag kom tillbaka.

Du är givetvis fri att tolka det hur du vill och det är rätt meningslöst att älta och diskutera det, leder inte till något positivt. Eller som du skulle ha sagt "vad ska vi göra med den informationen?"

Jag dramaqueenade ut, jag purknade på hennes cheapshots och jag reagerade. Det är överspelat för mig nu och jag använde det bara som exempel.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 21:40   #32537
tjing
Banned User

Reg.datum: Jun 2012
Whitefolks, såhär (i all välmening):

Ingen kommer att hjälpa dig ut ur ditt skal. Eller jo, rätt många människor försöker ge dig ledtrådar i den här tråden men till syvende och sist måste du också själv bjuda till. Alla människor kan hamna i negativitets-träsket, men man har ansvar gentemot sig själv att ta sig vidare och dina resonemang upprätthåller bara din självpåtagna offer-roll. Givetvis vet jag inte hur ditt liv ser ut i övrigt, vad du varit med om osv, men det spelar i slutändan inte heller jättestor roll.

Man lever bara en gång och ingen kommer att tacka dig för att du är cynisk. Om du inte blir en känd filosof eller dylikt.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 21:42   #32538
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Hon förnekade det inte så det var imo helt rätt läst. Varför ska hon fråga mig om sådant annars, hon diskuterar inget med mig i allmänhet och diskuterar inte i den här tråden.

Det är en sak om Lellan eller t.o.m. du skulle säga något sådant, vi har diskuterat och även om vi inte kommit överens så har vi iaf en historia som man kan relatera till och jag kan även förstå om du med glimten i ögat säger "redan tillbaka?" och jag kan köpa det. Nu blev det bara cheap shots när jag drog (var inte inblandad i diskussionen utan inflikade bara ett "hejdå!") och sen när jag kom tillbaka.

Du är givetvis fri att tolka det hur du vill och det är rätt meningslöst att älta och diskutera det, leder inte till något positivt. Eller som du skulle ha sagt "vad ska vi göra med den informationen?"

Jag dramaqueenade ut, jag purknade på hennes cheapshots och jag reagerade. Det är överspelat för mig nu och jag använde det bara som exempel.
Haha, t.o.m. jag. Och, ja, vad gör vi med den informationen?

Ledsen men jag är ubertrött nu och ska upp tidigt så du får ursäkta om jag drar mig tillbaka (känns som att jag ofta avslutar diskussioner tidigt av någon anledning, sorry). Kontentan från min sida (även om jag inte vet om jag lyckades påvisa det bra, låt oss strunta i exemplet med Angel nu) var väl att jag tror att mycket av det negativa som du uppfattar kanske inte är så negativt egentligen.

Sov gott WF, hoppas du inte tycker att jag är alltför jobbig/dryg
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 21:46   #32539
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
WF, en reflektion: Du ska se att det i slutändan blir vi två som går på pizzadate (eller vad det nu var du skulle göra med lellan)
Trouble är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 21:47   #32540
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Whitefolks, såhär (i all välmening):

Ingen kommer att hjälpa dig ut ur ditt skal. Eller jo, rätt många människor försöker ge dig ledtrådar i den här tråden men till syvende och sist måste du också själv bjuda till. Alla människor kan hamna i negativitets-träsket, men man har ansvar gentemot sig själv att ta sig vidare och dina resonemang upprätthåller bara din självpåtagna offer-roll. Givetvis vet jag inte hur ditt liv ser ut i övrigt, vad du varit med om osv, men det spelar i slutändan inte heller jättestor roll.

Man lever bara en gång och ingen kommer att tacka dig för att du är cynisk. Om du inte blir en känd filosof eller dylikt.
Jag försöker bjuda till, tack för input.

Hur såg du på Sandra81s offerroll?
Gammal 2013-05-18, 21:47   #32541
tjing
Banned User

Sandra81's offerroll?
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 21:50   #32542
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
WF, en reflektion: Du ska se att det i slutändan blir vi två som går på pizzadate (eller vad det nu var du skulle göra med lellan)
Nja tveksamt.

Men jag har inget mot att dividera om diverse saker. Det är synd att det tycks ge ett så dåligt intryck av mig bara.

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro att man är dum än att öppna munnen och bekräfta det.
Gammal 2013-05-18, 21:50   #32543
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Sandra81's offerroll?
Du tycker inte att hon tog på sig en offerroll med att killar var så svåra och att alla bråkade med henne här osv?
Gammal 2013-05-18, 22:06   #32544
tjing
Banned User

Citat:
Du tycker inte att hon tog på sig en offerroll med att killar var så svåra och att alla bråkade med henne här osv?
Jag minns knappt.

Det är för övrigt inte så att jag väljer ut dig för att kritisera eller vad du nu försöker påvisa. Man kan inte jämföra olika människor på det sättet.

Min poäng är att du säkert är trevlig och skön men att du måste hjälpa dig själv till sist. Vill du ligga på dödsbädden och se tillbaka på ett liv av cynism? Lite galghumor såhär på kvällskanten.

Se på din livssituation och skratta gott åt den. Det är faktiskt något många skulle göra och som jag själv ofta gör. Humor är ett kraftfullt verktyg och kan öppna upp nya vägar i livet, genom att man slutar ta sig på så stort allvar och kommer igång och gör saker man bara tänker om dagarna i ända.

PS: Ska lira Skyrim så jag är lite afk.

Senast redigerad av tjing den 2013-05-18 klockan 22:08.
tjing är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 22:10   #32545
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Jag minns knappt.

Det är för övrigt inte så att jag väljer ut dig för att kritisera eller vad du nu försöker påvisa. Man kan inte jämföra olika människor på det sättet.

Min poäng är att du säkert är trevlig och skön men att du måste hjälpa dig själv till sist. Vill du ligga på dödsbädden och se tillbaka på ett liv av cynism? Lite galghumor såhär på kvällskanten.

Se på din livssituation och skratta gott åt den. Det är faktiskt något många skulle göra och som jag själv ofta gör. Humor är ett kraftfullt verktyg och kan öppna upp nya vägar i livet, genom att man slutar ta sig på så stort allvar och kommer igång och gör saker man bara tänker om dagarna i ända.

PS: Ska lira Skyrim så jag är lite afk.
Jag frågade eftersom ni verkade snacka lite med varandra och eftersom du reagerade på mina aktioner så borde du även ha sett och kanske haft tankar om hennes

Ville bara se lite input hur du såg hennes agerande isf
Gammal 2013-05-18, 22:11   #32546
Okej
Kolozzeum Immaturity

Okejs avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Whitefolks, om jag var du skulle jag sluta hänga i den här tråden och släppa de diskussionerna eftersom de inte gör något gott för dig, du blir bara irriterad (med all rätt, eftersom ni pratar runt varandra).

Summering:
Du tycker folk är respektlösa och som sparkar på den som ligger ner, vissa tycker du är en gnällspik. Precis som i alla diskussioner behöver det inte vara någon som har rätt eller fel.

Som sagt, mitt råd är att inte ta sådana diskussioner som gör dig pissed off. Därför jag håller mig från babbla-tråden eftersom jag tycker det bara är massa rövslickeri och fjortismentalitet á gilla mitt inlägg så gillar jag ditt och det gör mig irriterad!

Med andra ord, välj dina strider
Okej är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 22:19   #32547
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Okej Visa inlägg
Whitefolks, om jag var du skulle jag sluta hänga i den här tråden och släppa de diskussionerna eftersom de inte gör något gott för dig, du blir bara irriterad (med all rätt, eftersom ni pratar runt varandra).

Summering:
Du tycker folk är respektlösa och som sparkar på den som ligger ner, vissa tycker du är en gnällspik. Precis som i alla diskussioner behöver det inte vara någon som har rätt eller fel.

Som sagt, mitt råd är att inte ta sådana diskussioner som gör dig pissed off. Därför jag håller mig från babbla-tråden eftersom jag tycker det bara är massa rövslickeri och fjortismentalitet á gilla mitt inlägg så gillar jag ditt och det gör mig irriterad!

Med andra ord, välj dina strider
Du är ju nästan ok och inte bara för att du pussade lite på min höft. Jag kan vinna alla internetstrider, jag kör brända jordens taktik och vinner på uthållighet och rutin.

Nej men du har rätt i mycket av det du säger.
Gammal 2013-05-18, 22:21   #32548
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
heh, jag fick på tafsen faktiskt då jag undrade lite varför en person satt här på sin egen födelsedag i diskussioner som uppenbarligen retade upp människan och sänkte humör och energinivåer... å när jag råkade påpeka det så fick jag mest på pälsen för att jag inte skulle lägga näsan i blöt, hoho. Jag tyckte mest bara att man förtjänar att va glad på sin födelsedag, inte bli aggro.

Internet är bara internet, men diskussioner som man mår dåligt av eller ämnen som man mår dåligt av, ska man kanske ha lite koll på om man redan befinner sig i en fas där man mår lite dåligt/har gråten nära till hands osv.. å syftar inte på dig WF, utan rent allmänt. När jag mår som sämst av olika anledningar så avskärmar jag sådant som får mig att må ännu sämre (självbevarelsedrift?) och försöker hitta sådant som får mig att må bättre. Jag betvivlar att diskussioner där man blir arg/ledsen/bitter etc bidrar till ens välmående i det läget.

På samma sätt, när jag mår som sämst som singel/ensam, känner mig övergiven osv, då avskrämar jag mig från alla par som ska skryta om hur gullegull de har det (spel för galleriet måhända). En o annan facebookkontakt har rykt med ett spontanklick när jag fått nog av gullegullbilder i fel fas.

När man däremot mår på topp så är sådana diskussioner roligare, då tar man det inte lika hårt med mothugg och argument, pallar liksom mer. Så jag tycker okejs resonemang är applicerbart på en hel del vad gäller internetforum oavsett ämnen och intresseområden.

Journalen

Senast redigerad av shadowfire den 2013-05-18 klockan 22:23.
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2013-05-18, 22:23   #32549
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Jo precis.

Dock är Kolo och internet mycket både positiv och negativ ventil för mig så blir klurigt det där (uppenbara svaret är hitta fler alternativ).

SnokskuggaN får folk att lacka ur, standard
Gammal 2013-05-18, 22:30   #32550
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Jo precis.

Dock är Kolo och internet mycket både positiv och negativ ventil för mig så blir klurigt det där (uppenbara svaret är hitta fler alternativ).

SnokskuggaN får folk att lacka ur, standard
näh, jag får inte folk att lacka ur, inget jag är känd för direkt.. snarare tvärtom, särskilt de som känner mig irl och vet vilken mysbyxefarfar jag är, lol.

Däremot finns det människor som man inte alltid harmoniserar med. På samma sätt som jag dras till harmonisering och tycker det är en EXTREMT viktig parameter vad gäller dating, på samma sätt finns det också personer som är varandras motpol deluxe. Där minsta lilla mening, och speciellt på nätet, ger åskknallar.

Bara i denna tråd har vi sett ett par sådana exempel. Det gäller dock att ha självinsikten att förstå och kunna särskilja när det är personligt och när det är en sådan "krock" bara. Jag vill inte nämna namn, men det finns ett par exempel där krocken på personligheter snarare har tagits som personligt påhopp/angrepp mer än förståelse för varandras olikheter.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:54.