2013-04-27, 13:21
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Om du var väldigt laddad innan du började så bör du väl ladda. Om inte så ät som du gjorde innan du började med VLCD.
|
|
|
2013-04-27, 13:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Inne på dag nummer fem nu och hittils har jag tappat 4.1kg, hungern är faktiskt förvånansvärt lätt att handskas med, det dryga tycker jag är att man får fan aldrig sova längre än 2h för att sedan vakna och höra magen ropa.
Styrkan har verkligen överraskat mig, vet inte hur men på något sätt så har jag fortsatt träna på de vikter jag körde på innan jag drog igång VLCD. Väldigt positivt överraskad av VLCD hittils, mina tre helkroppspass är över och imorgon är det dags för refeed, om inget tokigt händer idag så kör jag nog på minst en vecka till
|
|
|
2013-04-27, 13:39
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pahwn
Inne på dag nummer fem nu och hittils har jag tappat 4.1kg, hungern är faktiskt förvånansvärt lätt att handskas med, det dryga tycker jag är att man får fan aldrig sova längre än 2h för att sedan vakna och höra magen ropa.
Styrkan har verkligen överraskat mig, vet inte hur men på något sätt så har jag fortsatt träna på de vikter jag körde på innan jag drog igång VLCD. Väldigt positivt överraskad av VLCD hittils, mina tre helkroppspass är över och imorgon är det dags för refeed, om inget tokigt händer idag så kör jag nog på minst en vecka till 
|
5 dagar är ju ingenting egentligen, är inte förvånad. Du har nog energi kvar från tidigare dagar då du åt normalt. Kroppen blir inte tom bara av några dagar av lågt kaloriintag. Många verkar tro att man ska rasa ihop och bli en zombie bara efter ett par dagar. Get de några veckor
|
|
|
2013-04-27, 13:43
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Det är värst dag 10 och framåt, tycker jag. Då börjar sömnproblemen sätta in. De tio dagarna är helt utan någon sorts påfyllning.
Postat via en mobil enhet
|
|
|
2013-04-27, 14:15
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Jag hade nog värst sömnproblem andra veckan sedan blev det bättre igen. Däremot rek jag inte att som mig ligga och läsa kokböcker i sängen
Min mage var riktigt bra hela tiden fram tills slutet av förra veckan och i torsdags sket jag tegelsten, tur det bara blir kaninlortar annars hade jag sprängt anus :/
Refeed igår och idag kör jag ett litet överskott, imorrn börjar jag igen och går sedan in i vecka 4 på VLCD : )
|
|
|
2013-04-27, 14:31
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
5 dagar är ju ingenting egentligen, är inte förvånad. Du har nog energi kvar från tidigare dagar då du åt normalt. Kroppen blir inte tom bara av några dagar av lågt kaloriintag. Många verkar tro att man ska rasa ihop och bli en zombie bara efter ett par dagar. Get de några veckor 
|
Ja det var lite den teorin som jag grunnade på när jag märkte att de första dagarna var relativt enkla, enda anledning till att jag vart så förvånad var att flertalet andra som kört VLCD har upplevt att styrkan minskat avsevärt i början. Men ja, vi får se om jag är lika glad när jag börjar närma mig dag 10 och uppåt
|
|
|
2013-04-27, 15:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Det är väl helt upp till dig och vad du vill åstadkomma. Gå inte direkt på överskott bara.
|
Säkert tagits upp tidigare men varför ska man inte gå på överskott direkt?
|
|
|
2013-04-27, 15:17
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
|
Ämnesomsättningen har sjunkt. Börja med balans för att öka ämnesomsättningen.
Så är tanken.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2013-04-27, 15:20
|
|
Registered User
|
Fan jag blir inte klok på den här simulatorn trots att jag följt anvisningarna. Den säger att jag har 18.1% kroppsfett på 85.6kg fördelat på 191cm. Eller kan det stämma?
|
|
|
2013-04-27, 15:34
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski
|
Som mikaelj skriver.
Citat:
Fan jag blir inte klok på den här simulatorn trots att jag följt anvisningarna. Den säger att jag har 18.1% kroppsfett på 85.6kg fördelat på 191cm. Eller kan det stämma?
|
Jag skulle inte lita ett dugg på en simulator för att beräkna ditt kroppsfett. Troligtvis extremt stor felmarginal. Du har nog bättre lycka i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163800
|
|
|
2013-04-27, 15:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Ämnesomsättningen har sjunkt. Börja med balans för att öka ämnesomsättningen.
Så är tanken.
|
Snyggt! Man tackar! Men kommer den gå tillbaka till sitt vanliga jag någon gång och isf hur lång tid tar det? Kommer man inte lägga på sig mycket mer fett än normalt efter man kört VLCD ?
|
|
|
2013-04-27, 16:26
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
|
Bry dig inte om fett% kolla istället på "fatmass" där kan du följa tabellen och se ungefär vad du tappar i fettmassa.
|
|
|
2013-04-28, 12:00
|
|
Registered User
|
Refeed idag, äntligen fick jag äta kvarg till frukost igen! Efter frukosten som bestod av en halv skiva lingongrova, 2dl mjölk och 150g kvarg så blev det ett besök till gymmet och fan vad skönt det var att kunna känna lite pump igen!
Diggar hela VLCD upplägget, passar mig riktigt bra. Hoppas bara man inte tappat 90% muskler och 10% fett sen när man är klar
|
2013-04-28, 12:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Hur mycket psylliumfrön bör jag äta om dagen ?
Jag vet att det säkerligen har besvarats 100gånger här men jag orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden
|
|
|
2013-04-28, 12:39
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av angberga
Hur mycket psylliumfrön bör jag äta om dagen ?
Jag vet att det säkerligen har besvarats 100gånger här men jag orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden 
|
Man kan söka.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:54.
|

|