Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-27, 13:21   #856
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Om du var väldigt laddad innan du började så bör du väl ladda. Om inte så ät som du gjorde innan du började med VLCD.
Gammal 2013-04-27, 13:27   #857
Pahwn
Registered User

Pahwns avatar

Reg.datum: Feb 2011
Inne på dag nummer fem nu och hittils har jag tappat 4.1kg, hungern är faktiskt förvånansvärt lätt att handskas med, det dryga tycker jag är att man får fan aldrig sova längre än 2h för att sedan vakna och höra magen ropa.

Styrkan har verkligen överraskat mig, vet inte hur men på något sätt så har jag fortsatt träna på de vikter jag körde på innan jag drog igång VLCD. Väldigt positivt överraskad av VLCD hittils, mina tre helkroppspass är över och imorgon är det dags för refeed, om inget tokigt händer idag så kör jag nog på minst en vecka till
Pahwn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 13:39   #858
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pahwn Visa inlägg
Inne på dag nummer fem nu och hittils har jag tappat 4.1kg, hungern är faktiskt förvånansvärt lätt att handskas med, det dryga tycker jag är att man får fan aldrig sova längre än 2h för att sedan vakna och höra magen ropa.

Styrkan har verkligen överraskat mig, vet inte hur men på något sätt så har jag fortsatt träna på de vikter jag körde på innan jag drog igång VLCD. Väldigt positivt överraskad av VLCD hittils, mina tre helkroppspass är över och imorgon är det dags för refeed, om inget tokigt händer idag så kör jag nog på minst en vecka till
5 dagar är ju ingenting egentligen, är inte förvånad. Du har nog energi kvar från tidigare dagar då du åt normalt. Kroppen blir inte tom bara av några dagar av lågt kaloriintag. Många verkar tro att man ska rasa ihop och bli en zombie bara efter ett par dagar. Get de några veckor
Gammal 2013-04-27, 13:43   #859
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Det är värst dag 10 och framåt, tycker jag. Då börjar sömnproblemen sätta in. De tio dagarna är helt utan någon sorts påfyllning.
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 14:15   #860
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Jag hade nog värst sömnproblem andra veckan sedan blev det bättre igen. Däremot rek jag inte att som mig ligga och läsa kokböcker i sängen

Min mage var riktigt bra hela tiden fram tills slutet av förra veckan och i torsdags sket jag tegelsten, tur det bara blir kaninlortar annars hade jag sprängt anus :/

Refeed igår och idag kör jag ett litet överskott, imorrn börjar jag igen och går sedan in i vecka 4 på VLCD : )
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 14:31   #861
Pahwn
Registered User

Pahwns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
5 dagar är ju ingenting egentligen, är inte förvånad. Du har nog energi kvar från tidigare dagar då du åt normalt. Kroppen blir inte tom bara av några dagar av lågt kaloriintag. Många verkar tro att man ska rasa ihop och bli en zombie bara efter ett par dagar. Get de några veckor
Ja det var lite den teorin som jag grunnade på när jag märkte att de första dagarna var relativt enkla, enda anledning till att jag vart så förvånad var att flertalet andra som kört VLCD har upplevt att styrkan minskat avsevärt i början. Men ja, vi får se om jag är lika glad när jag börjar närma mig dag 10 och uppåt
Gammal 2013-04-27, 15:14   #862
Kokowski
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Det är väl helt upp till dig och vad du vill åstadkomma. Gå inte direkt på överskott bara.
Säkert tagits upp tidigare men varför ska man inte gå på överskott direkt?
Kokowski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 15:17   #863
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski Visa inlägg
Ämnesomsättningen har sjunkt. Börja med balans för att öka ämnesomsättningen.

Så är tanken.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 15:20   #864
Pahwn
Registered User

Pahwns avatar

Fan jag blir inte klok på den här simulatorn trots att jag följt anvisningarna. Den säger att jag har 18.1% kroppsfett på 85.6kg fördelat på 191cm. Eller kan det stämma?
Gammal 2013-04-27, 15:34   #865
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kokowski Visa inlägg
Som mikaelj skriver.

Citat:
Fan jag blir inte klok på den här simulatorn trots att jag följt anvisningarna. Den säger att jag har 18.1% kroppsfett på 85.6kg fördelat på 191cm. Eller kan det stämma?
Jag skulle inte lita ett dugg på en simulator för att beräkna ditt kroppsfett. Troligtvis extremt stor felmarginal. Du har nog bättre lycka i den här tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163800
Gammal 2013-04-27, 15:57   #866
Kokowski
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ämnesomsättningen har sjunkt. Börja med balans för att öka ämnesomsättningen.

Så är tanken.
Snyggt! Man tackar! Men kommer den gå tillbaka till sitt vanliga jag någon gång och isf hur lång tid tar det? Kommer man inte lägga på sig mycket mer fett än normalt efter man kört VLCD ?
Kokowski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-27, 16:26   #867
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Bry dig inte om fett% kolla istället på "fatmass" där kan du följa tabellen och se ungefär vad du tappar i fettmassa.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 12:00   #868
Pahwn
Registered User

Pahwns avatar

Refeed idag, äntligen fick jag äta kvarg till frukost igen! Efter frukosten som bestod av en halv skiva lingongrova, 2dl mjölk och 150g kvarg så blev det ett besök till gymmet och fan vad skönt det var att kunna känna lite pump igen!

Diggar hela VLCD upplägget, passar mig riktigt bra. Hoppas bara man inte tappat 90% muskler och 10% fett sen när man är klar
Gammal 2013-04-28, 12:23   #869
angberga
Registered User

Reg.datum: Apr 2009
Hur mycket psylliumfrön bör jag äta om dagen ?

Jag vet att det säkerligen har besvarats 100gånger här men jag orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden
angberga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-28, 12:39   #870
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av angberga Visa inlägg
Hur mycket psylliumfrön bör jag äta om dagen ?

Jag vet att det säkerligen har besvarats 100gånger här men jag orkar verkligen inte läsa igenom hela tråden
Man kan söka.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:54.