Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-29, 00:27   #676
shoulder87
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Ok, kul att höra!

Mått som en kung idag, gymmet gick bra, MYCKET mindre sug, sitter jag och stirrar på matbilder blir jag såklart sugen, men överlag går det faktiskt riktigt bra. Kommer med viktupdate på lördag tänkte jag.
shoulder87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 17:24   #677
normann
Registered User

normanns avatar

Reg.datum: Mar 2012
Imorgon blir min 4:e dag med vlcd, ca 590 kcal/dag. Ska köra i en vecka, alltså 4 dagar kvar.
Men det jag vill ha hjälp med nu är vad jag ska äta första dagen med riktig mat?
Ska jag ligga på ett rätt stort underskott fortfarande och arbeta mig upp emot kcalbalans på ca 3dagar?
Och vad ska jag äta?

Vad har ni för förslag och tips? Snälla skriv allt ni tycker jag behöver veta
Tack på förhand!
normann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-30, 17:55   #678
PrimalAeon
Registered User

PrimalAeons avatar

Reg.datum: Jun 2012
Jag drog en lumberjack på Texas Longhorn första dagen. Blir nog liknande nu, skall köra två veckor innan jag åker till USA för jobb. Då blir det en pausvecka.
PrimalAeon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 19:55   #679
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Så nu har jag bestämt mig för att testa. Kom på att jag bara har BCAA hemma så la precis en order på EAA.

Magnesium, mineralsalt, fiberhusk, psyliumfrö, omega-3, multivitamin, koffein och bakpulver finns hemma.

Tänker sno Mortys upplägg rakt av. Mest plågsamt blir det att dricka protein blandat på vatten eftersom jag är så kräsen. Kör med Diet Fuel och misstänker att det inte är så gott med vatten.

Vet inte hur många dagar jag kör, tanken är att köra igång när jag får hem EAA och sedan äta mat på lördag, därefter köra på några dagar till. Det blir spännande att testa, tror mitt humör kommer vara lite sisådär
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 20:22   #680
Mikaela74
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Någon tjej som har provat VLCD?
Mikaela74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 21:04   #681
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av normann Visa inlägg
Imorgon blir min 4:e dag med vlcd, ca 590 kcal/dag. Ska köra i en vecka, alltså 4 dagar kvar.
Men det jag vill ha hjälp med nu är vad jag ska äta första dagen med riktig mat?
Ska jag ligga på ett rätt stort underskott fortfarande och arbeta mig upp emot kcalbalans på ca 3dagar?
Och vad ska jag äta?

Vad har ni för förslag och tips? Snälla skriv allt ni tycker jag behöver veta
Tack på förhand!
Käka vad du vill, men jag hade fortsatt på underskott. Men kanske -500kcal eller liknande. Personligen hade jag ätit fettsnålt och kolhydratsrikt för att fylla på lite i de tomma förråden. Men som sagt, fortfarande underskott.
Gammal 2013-03-31, 22:43   #682
shoulder87
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Utvärdering första veckan:

Gått ner strax under 5kg, svårt att säga hur mycket som är fett, men ser bra skillnad och det känns tydligt på kläder.

Orken har varit bättre än förväntat, livet sög jävligt hårt de första 3 dagarna men efter det har jag faktiskt mått alldeles prima. Hunger, nja, sug ABSOLUT, drömmer om mat mer eller mindre varje natt tex.

Gymmet har gått helt okej, förväntar mig inga ökningar utan kör bara för så liten förlust som möjligt.

Åt mitt första mål mat idag, var väldigt skönt, ca 1500kcal med hyfsade macros. Magen ogillade detta tilltag, men det var nog rätt väntat. Nu är det dock en vecka tills nästa matdag och jag är inte alls lika orolig för hur denna vecka skall gå.
shoulder87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-01, 12:35   #683
Blindguard1
Registered User

Blindguard1s avatar

Reg.datum: Oct 2011
Började precis min VLCD idag, kör Morty fast lite annorlunda upplägg.
Anledningen till att jag dricker oboyen på morgonen är p.g.a. diabetes.

Vaknar: 10g EAA, multivitaminbrus, koffein+grönt te + 2DL mjölk med oboy.
1h senare: 30g kasein +10g psylliumfrön, 500mg kalciumtabs, 4g bakpulver. Lite mineralsalt.
Lunch: 10g EAA, 2x koffein +grönt te
1h senare: 30g kasein + 10G psylliumfrön
Innan träning: 10g EAA + 2x koffein
Efter träning, 30g Kasein
Middag: 40g kasein
1h senare: 30g kasein
Innan sömn, 40g kasein blandat med (10g psylliumfrö, 5g JOZO mineralsalt) 2 tabs ZMA.
200g kasein = 728 kcal
30g EAA = 120kcal
Protein = 152g (Kasein) + 30g (EAA)
Jag vet att min intag blir någonstans runt 940kcal och att det inte räknas som VLCD längre, men jag känner att jag behöver mjölken, samt att jag har ett kaloribehov på 3500 per dag för att behålla min vikt och om man jämför med morty som då har 2000kcal behov så är det här extremare trots att det inte räknas med VLCD.
Jag kommer alltså ligga på ett underskott med drygt 2560kcal, alltså ungefär 0,36kg/dag. Kände att jag behöver mer protein då jag väger 105kg just nu och är inte allt för bulkad (Kanske 16-17%)
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Blindguard1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 09:51   #684
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Jag kommer köra en snabb period igen. Skönt att skala av några kg snabbt och effektivt. Blir inte en månad som förra gången utan kommer köra 16 dagar följt av 1 dag refeed (kaloribalans med majoriteten kolhydrat).

Rapporterar i journalen under tiden och kan rapportera här också om intresse finns.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 13:04   #685
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Anton: Mäter du kroppssammansättningen på något sätt?
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 13:23   #686
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Anton: Mäter du kroppssammansättningen på något sätt?
Eventuellt blir det bodpod före och efter. Det beror på om tjejen hinner med mig imorgon.
Gammal 2013-04-06, 17:26   #687
Stocken90
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
Blev sugen på det här med, och la precis en order på lite EAA och protte.
Någon som kan tipsa om någon bra vitamin tillskott, eller räcker det med det som finns att köpa på Willys t.ex? Sen angående koffien så räcker det väll med ett par koppar kaffe?
Stocken90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-06, 17:34   #688
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stocken90 Visa inlägg
Blev sugen på det här med, och la precis en order på lite EAA och protte.
Någon som kan tipsa om någon bra vitamin tillskott, eller räcker det med det som finns att köpa på Willys t.ex? Sen angående koffien så räcker det väll med ett par koppar kaffe?
Det duger säkert, speciellt om du inte skall köra någon längre period. Glöm inte mineraler. Du kommer nog vara i "behov" av koffein för att motverka trötthet, jag behöver det iaf.
Gammal 2013-04-07, 18:33   #689
profezy
Registered User

profezys avatar

Reg.datum: Jan 2010
Då är jag igång igen, körde en vecka förra sommaren med mycket bra resultat. Denna gång har jag lyxat till det lite utiftån förra vändans erfarenheter. Är rätt tjock då jag tappade allt under min pappaledighet, blir 10 dagar för att komma närmare höstens form.

- Färdigblandad/flytande EAA då jag vart så jävla trött på alla shakes samt vatten. Sjukt vilken skillnad faktiskt.

- Mirakelnudlar varje dag till middag, kokar dessa i lite köttbuljong vilket blir kanon. Dyrt men värt varenda krona.

- Kapselmaskin till saltet. Pallade inte saltet utan att få kväljningar.

Började på 88.2 kg hyffsat vätsketömd med 20 bf% enligt min tanitavåg (stavning?). Blev faktiskt nedstämd av hur illa formen faktiskt var.

Återkommer med slutresultat.
profezy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-07, 18:41   #690
Blindguard1
Registered User

Blindguard1s avatar

Reg.datum: Oct 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det duger säkert, speciellt om du inte skall köra någon längre period. Glöm inte mineraler. Du kommer nog vara i "behov" av koffein för att motverka trötthet, jag behöver det iaf.
Hur viktigt är det egentligen med EAA? Jag har nog två portioner kvar (20g) innan den är slut, tänkte hålla på tills fredag och vill helst inte köpa nytt än.
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Blindguard1 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:52.