Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81
Nu får du det som att låta att jag kontrollerar killen i allt.. Så är det inte. Snarare tvärt om och nästa fri relation utan gränser. Jag frågar aldrig eller tjatar aldrig om varför han gör si och så. Istället låter jag han sköta sitt. Han får göra precis vad han vill. Vi kan exempelvis ta min dejt jag träffat i ett år. Jag var van att han sms:a med tjejer och träffade andra. Nästa dag visste jag att han hade en annan tjej hemma hos sig när jag inte var där. Jag frågade aldrig om det men jag visste och såg alltid spår hemma hos honom när jag var där. I form av kvarglömda saker, hårspännen osv. Satt vi å kolla på film eller mitt i natten så var den nån tjej som hörde av sig och han smyg sms med henne. jag blev inte arg istället gav jag han en puss på kinden och sa att jag skulle åka hem.
Till slut tog jag iaf steget att säga ifrån att jag inte ville mer och önska honom lycka till och han blev jätteledsen. Jag ville inte vara i vägen för hans drömmar och beslut.
|
Det är väl isåfall ännu värre. Finns det frågetecken eller saker man är missnöjd över är det läge att öppna munnen och använda orden. Relationer bygger på kommunikation.
Problemet som jag ser med inlägget jag kommenterade var annars att du ser det från
ditt perspektiv, vilket du även indikerat i efterföljande inlägg. Poängen är att killens spanande, flirtande och självbefläckelse inte handlar om dig. Alls. Det säger inget om hans känslor för dig eller hur tillfredsställd han är i sängen. Allt det säger är att han generellt finner tjejer attraktiva, gillar att interagera med dem och ibland tar saken i egna händer på ett helt opersonligt vis.
Du verkar fungera annorlunda, och det är helt okej. Att bedöma andra från den utgångspunkten blir dock väldigt fel.