Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-14, 21:00   #91
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Den killen jag är kär och tillsammans med skulle ja kunna gå över berg för. Han skulle betyda allt.. spelar ingen roll om nån snygg kille skulle gå förbi på stan jag skulle inte se honom ens.
Har detta hänt (eller är det något du bestämt dig för att du skulle göra)?
Om det hänt (1 eller flera gånger), hur pass länge har det varat som längst? (tills han gjorde slut?)
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 21:09   #92
Stefan J
Human forklift.

Stefan Js avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
+1

bästa är att förtränga sina känslor och vara rationell tvåsamhetsrobot.
Det är just känslor som gör att de flesta väljer att leva i tvåsamhet, åtminstone tills dess att känslorna för varandra ebbat ut. För de flesta människor med ett normalt känsloliv blir det här ett helt naturligt beteende och val.

Sedan ska det givetvis vara tillåtet att älska flera personer och ha polyamorösa förhållanden för de som inte är likadant funtade. Jag är bara tveksam till att tvåsamhet har så mycket med normer och värderingar att göra.
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 21:15   #93
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Har detta hänt (eller är det något du bestämt dig för att du skulle göra)?
Om det hänt (1 eller flera gånger), hur pass länge har det varat som längst? (tills han gjorde slut?)
hur så?
Gammal 2013-03-14, 21:32   #94
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Om killen jag skulle vara tillsammans med sexar å tittar på andra är väl upp till honom isåfall. Jag vet iaf att han inte är värd mig och jag skulle på ett sätt tycka synd om honom. Jag gör inte så mot honom.

Den killen jag är kär och tillsammans med skulle ja kunna gå över berg för. Han skulle betyda allt.. spelar ingen roll om nån snygg kille skulle gå förbi på stan jag skulle inte se honom ens. Så nej jag blir aldrig attraherad av andra om jag är riktigt riktigt kär.

Skulle det mot all förväntan hända skulle det vara någon väldigt fel i det förhållandet jag lever i.
Jag bara måste fråga, får din kille när han är ensam onanera till tex. en sexig film på youtube av någon utvikningstjej eller är det otrohet? Sorry, det är en ganska grov fråga, och min avsikt är inte att sextrakassera dig, men jag tror jag är något på spåret här.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 21:41   #95
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Jag tror inte problemet för sandra81 ligger så mycket i att killar attraheras av andra tjejer som att de nog inte var så intresserade av henne (som hon trodde/de gav sken av) till att börja med.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 21:43   #96
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Om killen jag skulle vara tillsammans med sexar å tittar på andra är väl upp till honom isåfall. Jag vet iaf att han inte är värd mig och jag skulle på ett sätt tycka synd om honom. Jag gör inte så mot honom.
Det är väl rart att du inte skulle göra så. Vad som är synd är däremot att du saknar förståelse för hur killar funkar. Han är definitivt värd bättre.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 21:46   #97
Amfksp
Registered User

Amfksps avatar

Reg.datum: Sep 2007
Det som är synd är väl snarare att hon aldrig kommer hitta en kille som kan vara helt ärlig mot henne. Jag har aldrig i mitt liv träffat en kille som aldrig nån gång tittat lite extra eller känt någon slags attraktion mot diverse kvinnor han ej just då är tillsammans med.
Sandra 81:s framtida kille kommer till stor sannolikhet behöva ljuga för henne om hon är rabiat och frågar honom om det. VIlket kommer leda till problem.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 21:52   #98
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Jag bara måste fråga, får din kille när han är ensam onanera till tex. en sexig film på youtube av någon utvikningstjej eller är det otrohet? Sorry, det är en ganska grov fråga, och min avsikt är inte att sextrakassera dig, men jag tror jag är något på spåret här.
Han skulle aldrig behöva det för han får det han behöver av mig.. känns lite som att killar som inte får utlopp för det "sexuella" eller trivs i sin relation tittar på porr men jag kanske har fel.?
Gammal 2013-03-14, 21:56   #99
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp Visa inlägg
Det som är synd är väl snarare att hon aldrig kommer hitta en kille som kan vara helt ärlig mot henne. Jag har aldrig i mitt liv träffat en kille som aldrig nån gång tittat lite extra eller känt någon slags attraktion mot diverse kvinnor han ej just då är tillsammans med.
Sandra 81:s framtida kille kommer till stor sannolikhet behöva ljuga för henne om hon är rabiat och frågar honom om det. VIlket kommer leda till problem.
Ja, är han helt ärlig och okastrerad kommer han titta på andra, flirta (om än oskydligt) och idka självbefläckelse till lämpligt objekt.

För killar är det normalt och betyder absolut ingenting. Något som allt för många tjejer misslyckas att förstå.
Gammal 2013-03-14, 21:59   #100
Amfksp
Registered User

Amfksps avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Han skulle aldrig behöva det för han får det han behöver av mig.. känns lite som att killar som inte får utlopp för det "sexuella" eller trivs i sin relation tittar på porr men jag kanske har fel.?
Det har inget med varandra att göra. Jag tittar på porr även de veckor jag har sex 10+ ggr. Och jag är inte ensam om det kan jag lova.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:00   #101
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Han skulle aldrig behöva det för han får det han behöver av mig..
Ok, jag ger mig och köper ditt resonemang. En dag kommer du att ha en väldigt lycklig man Sandra.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:01   #102
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det är väl rart att du inte skulle göra så. Vad som är synd är däremot att du saknar förståelse för hur killar funkar. Han är definitivt värd bättre.
Nu får du det som att låta att jag kontrollerar killen i allt.. Så är det inte. Snarare tvärt om och nästa fri relation utan gränser. Jag frågar aldrig eller tjatar aldrig om varför han gör si och så. Istället låter jag han sköta sitt. Han får göra precis vad han vill. Vi kan exempelvis ta min dejt jag träffat i ett år. Jag var van att han sms:a med tjejer och träffade andra. Nästa dag visste jag att han hade en annan tjej hemma hos sig när jag inte var där. Jag frågade aldrig om det men jag visste och såg alltid spår hemma hos honom när jag var där. I form av kvarglömda saker, hårspännen osv. Satt vi å kolla på film eller mitt i natten så var den nån tjej som hörde av sig och han smyg sms med henne. jag blev inte arg istället gav jag han en puss på kinden och sa att jag skulle åka hem.

Till slut tog jag iaf steget att säga ifrån att jag inte ville mer och önska honom lycka till och han blev jätteledsen. Jag ville inte vara i vägen för hans drömmar och beslut.

Senast redigerad av Sandra81 den 2013-03-14 klockan 22:02.
Sandra81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 22:13   #103
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Ok, jag ger mig och köper ditt resonemang. En dag kommer du att ha en väldigt lycklig man Sandra.
Såklart jag kommer. ska på dejt imorgon med en kille. Han har tjatat i flera månader nu att få träffas så imorgon har jag sagt ja efter ungefär 1000 nej. lite måste han ju få kämpa
Gammal 2013-03-14, 22:16   #104
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Nu får du det som att låta att jag kontrollerar killen i allt.. Så är det inte. Snarare tvärt om och nästa fri relation utan gränser. Jag frågar aldrig eller tjatar aldrig om varför han gör si och så. Istället låter jag han sköta sitt. Han får göra precis vad han vill. Vi kan exempelvis ta min dejt jag träffat i ett år. Jag var van att han sms:a med tjejer och träffade andra. Nästa dag visste jag att han hade en annan tjej hemma hos sig när jag inte var där. Jag frågade aldrig om det men jag visste och såg alltid spår hemma hos honom när jag var där. I form av kvarglömda saker, hårspännen osv. Satt vi å kolla på film eller mitt i natten så var den nån tjej som hörde av sig och han smyg sms med henne. jag blev inte arg istället gav jag han en puss på kinden och sa att jag skulle åka hem.

Till slut tog jag iaf steget att säga ifrån att jag inte ville mer och önska honom lycka till och han blev jätteledsen. Jag ville inte vara i vägen för hans drömmar och beslut.
Det är väl isåfall ännu värre. Finns det frågetecken eller saker man är missnöjd över är det läge att öppna munnen och använda orden. Relationer bygger på kommunikation.

Problemet som jag ser med inlägget jag kommenterade var annars att du ser det från ditt perspektiv, vilket du även indikerat i efterföljande inlägg. Poängen är att killens spanande, flirtande och självbefläckelse inte handlar om dig. Alls. Det säger inget om hans känslor för dig eller hur tillfredsställd han är i sängen. Allt det säger är att han generellt finner tjejer attraktiva, gillar att interagera med dem och ibland tar saken i egna händer på ett helt opersonligt vis.

Du verkar fungera annorlunda, och det är helt okej. Att bedöma andra från den utgångspunkten blir dock väldigt fel.
Gammal 2013-03-14, 22:16   #105
Medusa
DC disciple

Medusas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Såklart jag kommer. ska på dejt imorgon med en kille. Han har tjatat i flera månader nu att få träffas så imorgon har jag sagt ja efter ungefär 1000 nej. lite måste han ju få kämpa

mmm ska bli skitkul att äntligen träffas, wow alltså som jag har kämpat. Lättfångad är du verkligen inte..
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
Medusa är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:54.