Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-03-14, 17:08   #76
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Har bara läst första 6 bokstäverna i ditt inlägg.

Vadå "Har bar"?
Menar du att jag måste läsa hela tråden för att få säga något?

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Som jag fattat det lever de med en stadig partner och har ett stabilt förhållande men har kärleksrelationer vid sidan av. Eller så har någon fler än en partner simultant fast partnerna är på "likadan" nivå. Eller så lever de i en stor grupp där alla ligger med alla och alla är kära i varandra.

Fanns en intressant sekt i tyskland(?) som höll på med detta, man fick inte ha sex med samma person mer än en dag i rad, utan var tvungen att byta, fast där hade de någon form av heriarki och sektledaren fick barn med sina egna barn och barnbarn då ingen visste vem som var pappa till vem.
Handlar väl i så fall om att jag inte ser det som att man har en partner om det samtidigt är OK att ha sex med vem som helst. Men finns uppenbarligen folk som tycker annorlunda i den frågan. Är väl inget fel i det så länge alla är med på det
Gammal 2013-03-14, 17:10   #77
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det intressanta är väl mer hur du tyckte att det är "samma sak som att vara singel".

Det är mer som att vara i ett förhållande men du är i flera samtidigt och inte begränsad hur du får inleda nya.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 17:19   #78
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.

Carolinews avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det intressanta är väl mer hur du tyckte att det är "samma sak som att vara singel".

Det är mer som att vara i ett förhållande men du är i flera samtidigt och inte begränsad hur du får inleda nya.
För mig blir det samma sak, eftersom man agerar precis likadant som om man var singel. Att man sen har satt etiketten "förhållande" mellan sig och en annan person utan att det egentligen betyder någonting är inte ett förhållande i mina ögon.

Men no hard feelings, det beror ju helt på hur man uppfattar förhållandebegreppet. Ni får givetvis tycka annorlunda och jag hoppas ni låter mig ha min åsikt också
Gammal 2013-03-14, 17:21   #79
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Är det bara exklusivitet som skiljer ett förhållande från singelliv i ditt tycke då?
Gammal 2013-03-14, 17:23   #80
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg

Handlar väl i så fall om att jag inte ser det som att man har en partner om det samtidigt är OK att ha sex med vem som helst. Men finns uppenbarligen folk som tycker annorlunda i den frågan. Är väl inget fel i det så länge alla är med på det
Då delar vi uppfattning

Jag tror ibland inte att det är ok, även om man går med på det, utan något den ena parten i ett förhållande finner sig i för att blidka den andre. När man ser ämnet i dokumentärer på tv får jag lätt intrycket att den ena av partnerna kanske inte är så lycklig med arrangemanget egentligen.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 17:27   #81
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Men vart går gränsen för otrohet? är det tankar och sexfantasier om någon annan? För på ett sätt blir de ju som att ha ett öppet förhållande om man går å blir attraherade av andra. Lite som att "jag är inte nöjd med tjejen jag är tillsammans med".
Nej. Det går alldeles utmärkt att bli attraherad av andra samtidigt som man är helt nöjd med tjejen man är tillsammans med. Det krävs nog just att man är tjej för att se det annorlunda, men killar funkar inte så.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 17:49   #82
Amfksp
Registered User

Amfksps avatar

Reg.datum: Sep 2007
En bra gräns för otrohet är: Vågar jag berätta det för min partner är det inte otrohet.
Det är nog i väldigt få förhållanden sexfantasier räknas som otrohet. Hur bestämma man om man blir attraherad av någon undrar jag?
Jag är attraherad av kvinnor i princip varje dag även om jag är mer än nöjd med den jag har förhållande med.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 19:07   #83
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Right...
och ändå finns det gott om arter där polygami är väldigt frekvent. Närbesläktade apor t.ex. Tror inte det är så enkelt som du vill få det till. Men som sagt är ju sex en icke-fråga för vi pratade väl ändå om polyamori?
Vad är det som är konstigt med att olika arter har olika strategier (och att olika strategier förekommer inom en och samma art)? Hos en predominant monogam art kan gener för otrohet mycket väl vinna mark men kommer också få begränsad spridning p.g.a. exempelvis honans restriktiva hållning till promiskuöst sex och hot om (eller faktiskt genomförande av) att honan i det monogama förhållandet upphör att ge sex till den otrogna hanen. "Du får bara sprida din säd över det här fältet om du också investerar under skördesäsongen", typ. Det är väl ungefär en sådan bild vi ser hos vår art just nu. Övervägande monogami men med andra dragkrafter med i spelet.

Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Det hade varit intressant att höra dina tankar rörande homosexualitet och adoption utifrån den här grundtanken du har. Jag, som sagt, att ditt grundantagande är fel och baserar det på att gott om individer inom diverse arter (människan inkluderat) gärna tar hand om andra avkomma än sina egna, och även helt låter bli att fortplanta sina egna gener.
Altruismens evolution är temat för boken "Den Själviska Genen" som var Richard Dawkins riktiga genomslag som populärvetenskaplig författare. Han diskuterar homosexualitet där också. Om du är genuint intresserad av att lära dig mer om evolutionslära kommer det vara mer givande för dig att läsa t.ex. den boken än att jag sitter här och försöker sammanfatta den åt dig på några futtiga rader.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2013-03-14 klockan 19:11.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 19:19   #84
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Nej. Det går alldeles utmärkt att bli attraherad av andra samtidigt som man är helt nöjd med tjejen man är tillsammans med. Det krävs nog just att man är tjej för att se det annorlunda, men killar funkar inte så.
Nej jag vet. det har jag lärt mig nu härifrån att tjejer och killar inte riktigt ser på det med samma ögon..

Idag tänker jag alltid annorlunda när jag träffar någon att han faktiskt alltid kommer ha ögonen efter andra även fast jag inte tycker att de är speciellt kul. Senaste dejten jag hade gick jag in med den inställningen från början att han faktiskt är attraherad av andra tjejer å träffar tjejer som han gillar och då blev inte det lika jobbigt längre.
Gammal 2013-03-14, 19:20   #85
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Citat:
Nej jag vet. det har jag lärt mig nu härifrån att tjejer och killar inte riktigt ser på det med samma ögon..

Idag tänker jag alltid annorlunda när jag träffar någon att han faktiskt alltid kommer ha ögonen efter andra även fast jag inte tycker att de är speciellt kul. Senaste dejten jag hade gick jag in med den inställningen från början att han faktiskt är attraherad av andra tjejer å träffar tjejer som han gillar och då blev inte det lika jobbigt längre.
Beror ju på vad du menar med ögonen efter andra också.
Gammal 2013-03-14, 19:32   #86
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Beror ju på vad du menar med ögonen efter andra också.
Ja vad ska man säga typ spanar efter andra tjejer på stan osv kanske flörtar lite å så. En snygg tjej kommer fram å pratar med han å han blir inställsam å är attraherad av henne.
Gammal 2013-03-14, 19:33   #87
Amfksp
Registered User

Amfksps avatar

Reg.datum: Sep 2007
Man kan vara attraherad utan att flörta eller vara inställsam.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 19:50   #88
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ja vad ska man säga typ spanar efter andra tjejer på stan osv kanske flörtar lite å så. En snygg tjej kommer fram å pratar med han å han blir inställsam å är attraherad av henne.
Ok flörta kan jag kanske förstå att du är lite avig mot, även om det inte syftar till att leda till något, du blir sur av det och det bör han respektera. Men spana eller bli ytligt attraherad av? Blir du arg när han ser en snygg tjej på tvn eller kanske kollar på filmer med snygga tjejer i medvetet, eller tom. drar en Tarzan till porr när han är ensam?

Hur reagerar du själv om du är ihop med någon och kommer på dig själv med att titta uppskattande på en annan kille?
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-03-14, 19:55   #89
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Man kommer tycka att någon som är vacker är vacker och det är attraktivt. Om han agerar på det genom att flörta kommer vara personligt.

Om han är inställsam är också personligt men i allmänhet så är killar snällare mot tjejer oavsett.
Gammal 2013-03-14, 20:37   #90
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
Ok flörta kan jag kanske förstå att du är lite avig mot, även om det inte syftar till att leda till något, du blir sur av det och det bör han respektera. Men spana eller bli ytligt attraherad av? Blir du arg när han ser en snygg tjej på tvn eller kanske kollar på filmer med snygga tjejer i medvetet, eller tom. drar en Tarzan till porr när han är ensam?

Hur reagerar du själv om du är ihop med någon och kommer på dig själv med att titta uppskattande på en annan kille?

Om killen jag skulle vara tillsammans med sexar å tittar på andra är väl upp till honom isåfall. Jag vet iaf att han inte är värd mig och jag skulle på ett sätt tycka synd om honom. Jag gör inte så mot honom.

Den killen jag är kär och tillsammans med skulle ja kunna gå över berg för. Han skulle betyda allt.. spelar ingen roll om nån snygg kille skulle gå förbi på stan jag skulle inte se honom ens. Så nej jag blir aldrig attraherad av andra om jag är riktigt riktigt kär.

Skulle det mot all förväntan hända skulle det vara någon väldigt fel i det förhållandet jag lever i.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.