2013-01-19, 17:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Kötta kötta kötta var min vision och på tal om slakt så blev det så även idag!
Heavy backday
Pulldowns med handtag i trissa:
4 set, sista 35x10 + dropset
Breda Latsdrag, rak stång Full tut (försök iaf)
4 set, sista 90x6
Enarmsrodd med stång ss med meadowsrows
20x12 40x12 50x12 65x10
Stretchers med v-handtag
30x12 50x12 65x9
Marklyft
5 set stegrande, sista 200x7
Giantset bestående utav Pronerad stångrodd, shrugs och marklyft
3 set på 60kg, 10 reps, alla 3 set
Shrugs/Trapskontraktion i technogym högrodd
4 set, 15-12 reps
6 set mage!
Game!
Stel som f-n i höften men gick helt okej ändå. Giantsetet är sjukt jobbigt om än bara 60kg. Ska testa köra det någon gång som en huvudövning på lite tyngre vikter. Sista övningen utförs i en slags rodd/baksida axelmaskin som finns på gymet, ut med armbågarna och kontrahera trapsen, som en sittande shrug framifrån ungefär. Sjukt grym för flex på scenen har ja hört
Nu fylla mp3:n med Nano, Chrille87 och Klanjes sånger så ja kan mysa på en promenad imorgon
|
|
|
2013-01-20, 20:20
|
|
Registered User
|
Idag var jag trött och kände mig rent fysiskt inte som något rovdjur, så blev ett rätt basiskt och tungt! pass. Till och med Nano hade varit nöjd över mig eftersom jag höll mig ganska! inom ramarna vad basic handlar om, lite konstigt kändes det nästan. Nåväl!
Bröst och Axlar
Plan Bänkpress
60x15 60x15 100x5 115x5 125x5 140x2+1 110x10
Uppåtlutad Hantelpress
20x10 30x10 44.6x8 50x6 50x5 50x5
Uppåtlutad bänkpress
60x12 90x8 110x5
Bröstdips
Kvx8 15x8 30x7
Facepulls med stång ss med framåtlutande sidolyft
4 set, 12-10 reps
Stående hantellyft åt sidan FST-7
7 set, 10-8 reps, 15-25 sek vila
Sittande Hantelpress
20x12 30x8 40x8 41.6x6 30x12
Sådärja! Rätt basic! Dock bra tryck! Mer byggning nästa pass är ett löfte! Över och ut
|
|
|
2013-01-20, 20:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Strängt med 6 pass idag..
//uttråkad kille på jobbet ala douche
Senast redigerad av mrbomp den 2013-01-20 klockan 20:26.
|
|
|
2013-01-20, 20:27
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mrbomp
Strängt med 6 pass idag..
//uttråkad kille på jobbet ala douche
|
Har du haft ett sexpass? Du har ju redan en knodd på väg!?
// under 20 set bröst, lågvolym
|
|
|
2013-01-20, 20:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.J
Har du haft ett sexpass? Du har ju redan en knodd på väg!?
// under 20 set bröst, lågvolym
|
I wish, en riktig karl behöver bara ett försök
// getting no action
Senast redigerad av mrbomp den 2013-01-20 klockan 20:31.
|
|
|
2013-01-20, 21:07
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Ganska bra pass för att vara "lugnt" ditt volymmonster, någon speciell anledning till att du tränar med så pass hög volym?
|
2013-01-22, 10:01
|
|
Registered User
|
Citat:
I wish, en riktig karl behöver bara ett försök
// getting no action
|
Haha I know, pricksäkerhet för oss med sämre genetik dessutom
Citat:
Ursprungligen postat av Scitec
Ganska bra pass för att vara "lugnt" ditt volymmonster, någon speciell anledning till att du tränar med så pass hög volym?
|
Tackdu!
Skulle egentligen kunna skriva dig en roman på denna fråga men för att hålla mig någorlunda kortfattad.
Jag försöker att fokusera mestadels på muskeln om än jag tkr om att lyfta tunga vikter, så prio ligger alltid på att träffa rätt så att säga. Förut har jag tränat tungt som stryk upp och ner, blivit starkare men inte tyckt jag fått den muskulära respons jag är ute efter. P.g.a den tunga träningen har jag dessutom gått sönder, baksida lår har fått små bristningar 4 eller 5 ggr, pec minor minst 2 ggr, smärtor och krämpor på flertal ställen. Har kunnat köra en period bra sen har något sagt emot och jag har således inte kunnat träna som jag vill. Då jag t.e.x pajat bröstfästen lär man ju sig att använda muskeln, för om jag inte gjort det har det gjort fruktansvärt ont. Så alla skador har faktiskt gett mig positiv utveckling på något sätt och vis.
Då jag har en polare som tränar FULL Tut konstant har även detta influerat mig.
Tänket är att bygga upp maximalt tryck i muskeln, går ja förbi de där trycket slutar jag för det tkr jag är kontraproduktivt, men finns det mer tryck att bygga upp fortsätter jag. Dvs belasta muskeln maximalt. Då muskeln är slut är den slut. På en diet går detta ofta fortare och då kan det ibland bli mindre volym. Ibland inte, beroende på hur kroppen reagerar på övningarna före.
Som kuriosa då jag körde 3 övningar för bröst och 3 för biceps t.e.x, kunde mitt huvud och kropp vara totalt förstört efter ett pass. Kör jag 10 övningar brutalt benpass numera är jag fortfarande fräsch efter passet. Visst tränar jag tungt men det är skillnad på att träna tungt och att lyfta tungt. Egot tar ju ibland över men absolut ingen bryr sig om hur mkt vikt jag flyttar då jag står på en byggarscen.
För att avsluta så kan jag konstatera att främsta orsaken varför jag kör så hög volym är för att jag tycker det är sjukt roligt. Skulle därför aldrig kunna köra SL eftersom jag totalt avskyr att göra det jag ska enligt vad pappret säger. Följa ett schema slaviskt träningsmässigt är inte för mig. Den stora orsaken varför man började styrketräna är ju för att det är kul, framförallt så är det väl den stora anledningen varför man fortsätter hela tiden om än allt känns skit ibland. Nu har jag hittat något som fungerar för mig just nu samtidigt som jag får ha sjukt roligt på cupen, så länge den känslan är kvar kommer jag fortsätta missbruka vikter och reps på gymet
Hoppas detta ger dig och alla andra en liten inblick!
// kort svar!
|
|
|
2013-01-22, 12:29
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Tack för ett bra svar!
|
2013-01-22, 13:24
|
|
Powerhouse
Reg.datum: May 2011
|
Grym volym som vanligt! Var är matlagningsklippet?!
|
|
|
2013-01-22, 15:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scitec
Tack för ett bra svar! 
|
BOOM!
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Grym volym som vanligt! Var är matlagningsklippet?! 
|
Haha bra fråga! Just nu äter jag exakt samma varje dag, sjukt trist käk för en gourmetkock som mig men someday someday...!
|
|
|
2013-01-22, 15:35
|
|
Registered User
|
Hur ser en mat dag ut i diet tider herr äggtoddy?
|
|
|
2013-01-22, 16:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Hur ser en mat dag ut i diet tider herr äggtoddy? 
|
Havregryn, äggvita, Kyckling, Ris, grönsaker, mestadels broccoli. Life as a pro! Kör Tomas diet, har funkat bra på mig förut, får se vad som sker nu
|
|
|
2013-01-22, 16:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Tackdu!
Skulle egentligen kunna skriva dig en roman på denna fråga men för att hålla mig någorlunda kortfattad.
Jag försöker att fokusera mestadels på muskeln om än jag tkr om att lyfta tunga vikter, så prio ligger alltid på att träffa rätt så att säga. Förut har jag tränat tungt som stryk upp och ner, blivit starkare men inte tyckt jag fått den muskulära respons jag är ute efter. P.g.a den tunga träningen har jag dessutom gått sönder, baksida lår har fått små bristningar 4 eller 5 ggr, pec minor minst 2 ggr, smärtor och krämpor på flertal ställen. Har kunnat köra en period bra sen har något sagt emot och jag har således inte kunnat träna som jag vill. Då jag t.e.x pajat bröstfästen lär man ju sig att använda muskeln, för om jag inte gjort det har det gjort fruktansvärt ont. Så alla skador har faktiskt gett mig positiv utveckling på något sätt och vis.
Tänket är att bygga upp maximalt tryck i muskeln, går ja förbi de där trycket slutar jag för det tkr jag är kontraproduktivt, men finns det mer tryck att bygga upp fortsätter jag. Dvs belasta muskeln maximalt. Då muskeln är slut är den slut. På en diet går detta ofta fortare och då kan det ibland bli mindre volym. Ibland inte, beroende på hur kroppen reagerar på övningarna före.
Som kuriosa då jag körde 3 övningar för bröst och 3 för biceps t.e.x, kunde mitt huvud och kropp vara totalt förstört efter ett pass. Kör jag 10 övningar brutalt benpass numera är jag fortfarande fräsch efter passet. Visst tränar jag tungt men det är skillnad på att träna tungt och att lyfta tungt. Egot tar ju ibland över men absolut ingen bryr sig om hur mkt vikt jag flyttar då jag står på en byggarscen.
För att avsluta så kan jag konstatera att främsta orsaken varför jag kör så hög volym är för att jag tycker det är sjukt roligt. Skulle därför aldrig kunna köra SL eftersom jag totalt avskyr att göra det jag ska enligt vad pappret säger. Följa ett schema slaviskt träningsmässigt är inte för mig. Den stora orsaken varför man började styrketräna är ju för att det är kul, framförallt så är det väl den stora anledningen varför man fortsätter hela tiden om än allt känns skit ibland. Nu har jag hittat något som fungerar för mig just nu samtidigt som jag får ha sjukt roligt på cupen, så länge den känslan är kvar kommer jag fortsätta missbruka vikter och reps på gymet
// kort svar!
|
Bumpar denna även med ett litet tillägg
Tror personligen att de individer med sämre genetik behöver lägga ett högre krav på hur deras träning ser ut. Upp med skiten, träna på, tänk mindre i all ära men tror att träningen är viktigare än vad många tror.
För mig är detta en utveckling i mitt eget tänk och tror även att då man inte växer lika mkt att man måste tänka om, ibland tänka lite mer, om än det är alldeles för enkelt att göra det mer komplicerat.
Man måste pröva sig fram för att hitta sin stil, samma då det kommer till kost. Sen är det svårt att hissa eller dissa något kostupplägg, träningsnisch eller dylikt om man inte fullt ut prövat. Slutanalyserat för studen, sippar just nu på Zoega Kopp nr 1 av 2, Legday kräver större koppar
|
|
|
2013-01-22, 17:07
|
|
Ceviche
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Tackdu!
// kort svar!
|
Mycket bra inlägg.. Jag har tyvärr oxå fått erfara vad tunga vikter för med sig för tråkigheter.. Tycker de var kul o kötta på med vikter för man ser progressionen lättare, och de känns som man då ökar! Men nu blev jag skadad.. 4+veckor utan ordentlig bröstträning är inte värt de.. Har även upplevt som dig att jag faktiskt blir större på sk "pumpträning"..
|
|
|
2013-01-22, 18:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Haha, vad skön du är. Riktigt bra volym även i svaren ser jag...
Träningen är en hel vetenskap, och det tar många år att hitta sin stil. O hur man än bär sig åt finns det alltid något nytt att lära... =) Men det är kul.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.
|

|