2012-12-27, 16:39
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Hur föreställer DU dig helvetet?
Tänk dig helvetet, - platsen/platserna där onda människor hamnar i livet efter detta. Många religioner har vitt skilda föreställningar om helvetet och vilka kval man får lida.
Hur föreställer DU dig helvetet? Hur ser det ut? Varmt/kallt? Inomhus/utomhus? luktar det? etc etc.
Använd nu fantasin gott folk, gärna målande beskrivningar, funderingar, teorier mm. Försök hålla er till ämnet, fantasilösa svar som: "Jag tror inte på helvetet" eller "Jag är troende petit fleur, i min tro ingår inget helvete" - undanbedes.
|
|
|
2012-12-27, 16:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Medvetande utan någon fysisk existens. Man har sina tankar, men inget mer, i en evighet. Ingen kommunikation med andra.
|
2012-12-27, 16:46
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Folk som curlar i böjracket.
|
|
|
|
2012-12-27, 16:51
|
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Ändlös och konstant tortyr tror jag man vänjer sig vid. Det låter osannolikt, men jag tror faktiskt det. Istället tror jag på det här. (lite ripoff på TDKR)
En fängelsehåla höljd i mörker, där man kan genom ett stort hål i taket se ljus, som att stå i botten av en brunn. Det är oklättringsbart, om man försöker så blir det bara längre och längre, och man finner sig aldrig mer än halvvägs. Man funderar på att det är så, utan man tror helt enkelt att nästa gång klarar man det. Man lämnas med att ramla ner med blodiga benbitar till fingertoppar. Väl nere i fängelsehålan är man säker i ljuset, utanför kanterna är det helt svart, och tyst. Man kan bara vänta, och nästan panikaktigt räkna sekunderna till natten, då man inte vet vad som händer, bara vad som hände natten före, och före den, och så vidare. Kanske är den här natten inte så farlig, kanske får man bara så mycket stryk att man knappt kan andas, utan att ta någon riktig skada mer än ett par brutna revben. Kanske väntar ens värsta farhågor i mörkret, kvinnan från the grudge, eller något annat som skrämmer fram hjärtattacker, bokstavligt talat. Kanske blir man sliten i stycken, eller uppäten, bara för att vakna i ljuset nästa morgon. Kanske är det ett gäng ryska bönder från någon skräckfilm som har en speciell dragning till att våldta, inte bara med sina kroppar, men med diverse tillhyggen så som knivar, taggtråd, o.s.v.
Det hemskaste i slutänden blir att misslyckas varje dag med att klättra upp för brunnen, för hoppet gör att man håller andan vid liv, samtidigt som man väntar, panikslagen.
|
2012-12-27, 16:53
|
|
|
Coach
|
+ jag tycker idén om helvetet är absurt. det finns absolut ingenting som man kan göra som gör att man förtjänar EVIGT lidande.
|
2012-12-27, 16:56
|
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
"And I realized, fuck man, maybe that's what hell is: the entire rest of eternity spent in fuckin' Bruges. And I really really hoped I wouldn't die. I really really hoped I wouldn't die. "
Att spendera evigheten i Össjö måste vara helvetet.
Jag föreställer mig att Össjö ser ut mer så här:
Och inte så här:
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2012-12-27, 17:13
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Att vara dömd till en evig vinter i Vinslöv och bara få jobba med att putsa golfbollar.
|
|
|
2012-12-27, 17:21
|
|
|
A staunch character
Reg.datum: May 2011
|
Att fastna i den mest plågsamma känsla man någonsin känt i livet (typ bottenlös sorg, panikångest, hjälplöshet, antagligen alltihop samtidigt) och vara kvar i den för evigt. Utan att ha någon kontakt med någon/något annat än känslan.
|
|
|
2012-12-27, 17:23
|
|
|
A staunch character
Reg.datum: May 2011
|
Eller en evig släktträff.
|
|
|
2012-12-27, 17:25
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Medvetande utan någon fysisk existens. Man har sina tankar, men inget mer, i en evighet. Ingen kommunikation med andra.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Duran
Att fastna i den mest plågsamma känsla man någonsin känt i livet (typ bottenlös sorg, panikångest, hjälplöshet, antagligen alltihop samtidigt) och vara kvar i den för evigt. Utan att ha någon kontakt med någon/något annat än känslan.
|
något i den stilen... jag kommer väl tänka för evigt på min Jenny som lämnade mig :-(
|
|
|
2012-12-27, 17:26
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2012
|
varför ger inte filmjölken oss sin bild först?
|
|
|
2012-12-27, 17:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Som scenen i Lord of war där man är lämnad i ett hotellrum med två underbara damer som till 100% har HIV, och inga kondomer finns att tillgå.
|
|
|
2012-12-27, 17:31
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2008
|
Att stå i ett fuktigt, helt mörkt rum utan att kunna röra på sig, med ljudet av det djur man är absolut mest rädd för, som hela tiden kommer närmare. Den når dig aldrig, men du är hela tiden säker på att den/det ska nå dig inom någon sekund.
|
|
|
2012-12-27, 17:36
|
|
|
Coach
|
Citat:
Ursprungligen postat av stolpskott
Att stå i ett fuktigt, helt mörkt rum utan att kunna röra på sig, med ljudet av det djur man är absolut mest rädd för, som hela tiden kommer närmare. Den når dig aldrig, men du är hela tiden säker på att den/det ska nå dig inom någon sekund.
|
Hur låter vithajar?
|
2012-12-27, 17:36
|
|
|
Busunge
Reg.datum: Aug 2008
|
Stockholm
Gör dig inte dummare än jag ser ut.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.
|

|