2012-11-20, 09:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Klarar du det så kan du prova. Jag fixar det inte. (Sömnproblem och att jag tappar viktvanan.)
|
Precis de problem jag hade också. Svårt att somna och toppstyrkan var inte riktigt där. Tog en vecka att komma tillbaka typ.
|
|
|
2012-11-20, 09:58
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Jag tror att det blir problem att köra såhär längre än säg, 2v. En vanlig deff är mkt bättre om man ska gå ner mer sen när man kört denna diet än att fortsätta. Även om man supplementerar med mineraler, vitaminer, etc, etc så känns det verkligen att ligga på 600 kcal per dag och allt blir rätt halvdant.
Om man är fet så är man ju det av en anledning också och en quick fix som denna löser ju inte de problemen, men att man inte vet hur mkt man ska äta, vad man ska äta, med mera. Vanlig deff löser de problemen,
|
Det har du rätt i.
Citat:
Klarar du det så kan du prova. Jag fixar det inte. (Sömnproblem och att jag tappar viktvanan.)
|
När jag körde McDonalds PSMF så hade jag sömnproblem i det sättet att jag knappt tog mig upp på morgonen. Intressant.
Vad menar du med viktvanan?
|
|
|
2012-11-20, 10:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
På väg mot elva veckor, dock på 800 och mat på helgerna. Nedgången är seg nu, det funkar inte alls som initialt. Dessutom är det, som ni säger, zombiemornar.
Om jag kör det här igen någon gång så kommer jag att hålla det kort, max sex veckor. Ännu hellre en eller två.
Men det är ett bra verktyg tycker jag, och nu vet jag hur det funkar.
|
2012-11-20, 10:22
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam
När jag körde McDonalds PSMF så hade jag sömnproblem i det sättet att jag knappt tog mig upp på morgonen. Intressant.
|
Jag kan inte somna efter ca 8 dagar på PSMF.
Citat:
Vad menar du med viktvanan?
|
För styrketräningen. Kanske inte är ett problem för dig.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-11-20, 10:58
|
|
pilltjam
|
På så vis. Ja, du är ju lite mer seriös i din viktträning.
|
|
|
2012-11-20, 12:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2012
|
Citat:
Jag kan inte somna efter ca 8 dagar på PSMF.
För styrketräningen. Kanske inte är ett problem för dig.
|
Jag kan inte somna på lågkolhydratskost alls (vilket PSMF är).
Det suger.
|
|
|
2012-11-24, 15:13
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akada
Vad tror ni om att köra VLCD någon dag i veckan under bulk?
Anledningen till att jag tvekar är att jag inte är säker på det är så vettigt mtp att man ju behöver en positiv energibalans för att kunna lägga på sig vettigt med muskelmassa, och det kanske sträcker sig så långt att underskottet @ VLCD-dagen inverkar negativt på det? Att lägga VLCD-dagen på en vilodag bör dock hjälpa känns det som?
|
Har kört det här ett par helger nu och det känns helt okej! Hungern är nada problem då jag ändå är van vid att ibland äta först vid middagstid, att dessutom häva shakes med jämna mellanrum gör det hyfsat lätt.
Styrkan, ja den verkar inte påverkas nämnvärt och det känns bra helt enkelt, så jag kör på med detta tills jag ser en anledning att inte göra det.
|
|
|
2012-11-26, 10:30
|
|
pilltjam
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren
Är det JOZO mineralsalt? Höj då till ca 12g per dag. 7g bakpulver är inte nödvändigt, kaseinet brukar innehålla en del fosfor. Blanda bakpulver och salt tillsammans och strö lite i varje drink, för att sprida ut det lite.
|
Hur mycket salt ska man ta ifall man använder Seltin? Då det innehåller mindre natrium men mer magnesium och kalium.
|
|
|
2012-11-26, 13:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Jämfört med JOZO mineralsalt så innehåller det mer natrium och mindre kalium. För att komma upp i kaliummängd kan det behövas 12-15g, vilket innebär lite mer natrium, men det är nog ingen nackdel.
|
|
|
2012-11-26, 14:59
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Jämfört med JOZO mineralsalt så innehåller det mer natrium och mindre kalium. För att komma upp i kaliummängd kan det behövas 12-15g, vilket innebär lite mer natrium, men det är nog ingen nackdel.
|
Ola, några tankar på mitt upplägg? Tror du att det är en bra metod för att bli av med lite fett under bulk, givet att man inte känner sig svagare i träningen av det e.dyl.?
|
|
|
2012-11-26, 23:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Inne på min andra omgång vlcd. Första gången körde jag sex dagar och denna gång kommer det landa på 13 dagar. Och tretton dygn med vlcd är för lång tid känner jag, dygn tio snart avklarat, men jisses vad sömnen är risig nu. 6-7 dagar var riktigt lagom.
Blir till att utvärdera alltsammans i helgen iaf. Och. ÄTA!!!
Senast redigerad av Ajsomfan den 2012-11-26 klockan 23:58.
|
|
|
2012-11-27, 13:56
|
|
pilltjam
|
Citat:
|
Se på fan. Jag läste på en burk vanligt salt av jozo, inte mineralsalt. Good to know!
Jag måste bara säga att en kaseindrink med salt i har en väldigt udda smak. Jag känner av saltet, men det smakar fortfarande otroligt sött.
|
|
|
2012-11-27, 16:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Se på fan. Jag läste på en burk vanligt salt av jozo, inte mineralsalt. Good to know!
Jag måste bara säga att en kaseindrink med salt i har en väldigt udda smak. Jag känner av saltet, men det smakar fortfarande otroligt sött.
|
Tycker dem blir lite godare med salt i. Iaf FX varianten.
|
|
|
2012-11-27, 17:47
|
|
pilltjam
|
Jag kan inte riktigt bestämma mig ifall det är gott eller inte.  Gjorde däremot kaseinpudding på body science nyss och det var ruggigt gott!
|
|
|
2012-12-27, 19:27
|
|
pilltjam
|
Det här är troligtvis en dum idé, men jag frågar ändå. Jag har gått ner i en månad nu (-2 kg) och det går som planerat. När jag började körde jag några dagar med den här dieten för att kickstarta, för att sedan övergå till -500 kcal.
Hur dumt är det att hoppa på den här dieten nu igen (mitt i deffen) i några dagar, för att senare fortsätta med -500 direkt? Jag antar att man borde ligga på balans i nån vecka innan för att stabilisera hormoner och allt grejs.
Ligger för övrigt på 15% bf just nu, ifall det spelar någon roll.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:50.
|

|