Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-09, 17:38   #1681
RassK
Registered User

RassKs avatar

Reg.datum: Aug 2005
Dietpizzasäsongen har också satt igång i.o.m. alla nya höst-klienter. Dags att spinna på nya idéer!

Chilisås/Tacofärs/Paprika/Champinjoner fyllda med vitlöksklyfta och kokosfett
typ 800 kcal
60 protein
60 kolhydrat
35 fett

pre- och post-oven (pizzorna ser nästan alltid aptitligare ut före tillagning)

Termogen kyckling pizza med extra gurkeja (och paprika/soltorkad tomat såklart)
typ 600 kcal
60 protein
60 kolhydrat
15 fett

Blev två pizzor igår också: red tuna express™ (© erik w. lindqvist) och tacopizza (tacosås + tacokryddad nötfärs + taco-ost). fett gott.
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 18:11   #1682
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Reg.datum: Oct 2009
Vad använder herrn för bröd?
Gammal 2012-10-09, 19:36   #1683
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av daloatf Visa inlägg
Om han inte hittat något mer opti sedan jag frågade sist är det liba eller lazis. Sånt orientaliskt tunnbröd som brukar finnas på de flesta butiker.

Har själv även kört med annat tunnbröd, typ Fazers sviktade fullkorn. Blir ännu kalorisnålare då, men inte lika likt pizzadeg som Liba.
Gammal 2012-10-13, 15:54   #1684
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Oj dietpizzorna ser goda ut!! Skall bli intressant på sub 80kg för mig när dietpizza dagen kommer!! =)) Smoothies är gott!! Har kört samma påse med exotiska frukter och det blev win med dem!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 13:01   #1685
PatJack
Registered User

PatJacks avatar

Reg.datum: Jul 2011
Hur går det med din rehabträning? Något nytt roligt matrecept på g? =)

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 15:35   #1686
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Din inbox var full så försöker på din journal istället

Tja RassK!

Har nyligen köpt mig en kaliper och sitter och försöker välja vilken mätmetod jag ska använda mig av.

Det står mellan Jackson/Pollock 7 och Parrillo (9)

Vilken rekommenderar du att använda? ska användas på mig själv och eventuellt några andra försökskaniner.

Allt från 3-20%BF.

Tack på förhand
Gammal 2012-10-25, 20:02   #1687
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Din inbox var full så försöker på din journal istället
Har nyligen köpt mig en kaliper och sitter och försöker välja vilken mätmetod jag ska använda mig av.
Det står mellan Jackson/Pollock 7 och Parrillo (9)
Vilken rekommenderar du att använda? ska användas på mig själv och eventuellt några andra försökskaniner.
Allt från 3-20%BF. Tack på förhand
Jackson/pollock 3, 4 och 7 visar alltid alldeles för lite. Parillo 9 punkters visar också konsekvent någon procentenhet lägre än Durnin/Womersley 4 punkters som verkar vara den som är mest pålitlig i förhållande till guldstandarden 4 compartement hydrostatisk vägning. Parillo tycker jag blir mer pålitlig ju lägre man kommer i underhudsfett (<12%). Ska du bara välja en metod och har tid att ta 9-punkters så använd parillo. Kolla på många olika källor för kalipermätning och öva mycket! Vilken har du köpt?
Citat:
Gammal 2012-10-26, 09:11   #1688
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Jackson/pollock 3, 4 och 7 visar alltid alldeles för lite. Parillo 9 punkters visar också konsekvent någon procentenhet lägre än Durnin/Womersley 4 punkters som verkar vara den som är mest pålitlig i förhållande till guldstandarden 4 compartement hydrostatisk vägning. Parillo tycker jag blir mer pålitlig ju lägre man kommer i underhudsfett (<12%). Ska du bara välja en metod och har tid att ta 9-punkters så använd parillo. Kolla på många olika källor för kalipermätning och öva mycket! Vilken har du köpt?
Just Durnin på mig gav det bästa resultatet. Jag ligger vad jag tror visuellt på 12-13% och mätningen visade 11,06%.

Kan tänka mig att parillo är bättre då man enkelt då kan se vad man eventuellt lagrar mer fett då osv.

Jag har endast mätt en gång hitills (många försök dock) och tyckte det gick helt ok. Men måste ju öva mycket.

Här är resultatet http://i.imgur.com/pLYh0.png

Svårast att mäta var låret då jag hade svårt att få grepp om hud+fett.

Jag har köpt mig FatTracker II (http://distilleryimage10.s3.amazonaw...0a1c9e07_7.jpg)

Har du några tips på bra källor angående kalipermätning?
Gammal 2012-10-26, 13:48   #1689
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Just Durnin på mig gav det bästa resultatet. Jag ligger vad jag tror visuellt på 12-13% och mätningen visade 11,06%.

Kan tänka mig att parillo är bättre då man enkelt då kan se vad man eventuellt lagrar mer fett då osv.

Jag har endast mätt en gång hitills (många försök dock) och tyckte det gick helt ok. Men måste ju öva mycket.

Här är resultatet http://i.imgur.com/pLYh0.png

Svårast att mäta var låret då jag hade svårt att få grepp om hud+fett.

Jag har köpt mig FatTracker II (http://distilleryimage10.s3.amazonaw...0a1c9e07_7.jpg)

Har du några tips på bra källor angående kalipermätning?
Menade du att durnin/womersley gav det "sämsta" (högsta) värdet? Bilden visar att du fick högst värde med d/w, vilket också oftast är det närmast sanningen. Jackson och Parillo är lyckomätningsmetoder. Parillo har definitivt fördelen av att ge en bättre bild av var fettet sitter på kroppen, men det kan du också göra genom att hitta på egna punkter som du inte tar med i kroppsfettsberäkningen. Var och hur du mäter (samt vilken kaliper du använder) gör ofantligt stor skillnad för resultatet. Linear-software har en vettig guide om hur man bör mäta men jag föreslår att du googlar fram och läser 100 sidor om kalipermätning och letar efter den röda tråden. Om du tycker quadriceps är svåra att mäta så testa hamstrings eller glute/ham-tie in

Jag har haft en fattrack II och måste tyvärr säga att den inte är särskilt pålitlig om man inte är otrolig bra och har mycket erfarenhet. Rekommenderar en billig variant som har samma tryck (t.ex. en slimguide) i form av en fjäder.
Citat:
Gammal 2012-10-26, 16:19   #1690
daloatf
Räkbesserwisser

daloatfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Menade du att durnin/womersley gav det "sämsta" (högsta) värdet? Bilden visar att du fick högst värde med d/w, vilket också oftast är det närmast sanningen. Jackson och Parillo är lyckomätningsmetoder. Parillo har definitivt fördelen av att ge en bättre bild av var fettet sitter på kroppen, men det kan du också göra genom att hitta på egna punkter som du inte tar med i kroppsfettsberäkningen. Var och hur du mäter (samt vilken kaliper du använder) gör ofantligt stor skillnad för resultatet. Linear-software har en vettig guide om hur man bör mäta men jag föreslår att du googlar fram och läser 100 sidor om kalipermätning och letar efter den röda tråden. Om du tycker quadriceps är svåra att mäta så testa hamstrings eller glute/ham-tie in

Jag har haft en fattrack II och måste tyvärr säga att den inte är särskilt pålitlig om man inte är otrolig bra och har mycket erfarenhet. Rekommenderar en billig variant som har samma tryck (t.ex. en slimguide) i form av en fjäder.
Ja det är det jag menade med "bästa" då det var närmast sanningen.

Jag har tittat väldigt många gånger på linear-softwares videos om var man ska mäta. Jag utgick ifrån det när jag gjorde mina mätningar. Har även kollat en massa youtube videos. Det jag måste lära mig är att alltid nypa lika mycket osv, men det kommer med tiden antar jag.

Testade att nypa lite på hamstrings nu och det var fan inte lätt

Ok, den var billig så tänkte att det kunde vara ett ställe att börja på, men jag ska kolla på slimguide. Den är dock jävligt stor och kan bli ett litet problem att mäta på sig själv med den. Eller det kanske det inte är?

Edit: Äh den är så billig så köper den!

Senast redigerad av daloatf den 2012-10-26 klockan 16:24.
daloatf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 18:28   #1691
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN Visa inlägg
Om han inte hittat något mer opti sedan jag frågade sist är det liba eller lazis. Sånt orientaliskt tunnbröd som brukar finnas på de flesta butiker.
Har själv även kört med annat tunnbröd, typ Fazers sviktade fullkorn. Blir ännu kalorisnålare då, men inte lika likt pizzadeg som Liba.

Klappat å klart.

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Oj dietpizzorna ser goda ut!! Skall bli intressant på sub 80kg för mig när dietpizza dagen kommer!! =)) Smoothies är gott!! Har kört samma påse med exotiska frukter och det blev win med dem!
Smooties är så himla goda och (risk för PK-polisen här) "nyttiga". Kvarg, vassle, multivitaminjuice och bär. What could go wrong?

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Hur går det med din rehabträning? Något nytt roligt matrecept på g? =)
Ja, paj hemma hos dig imorgon! Rehabben går som vanligt, långsamt som fan.

Citat:
Ja det är det jag menade med "bästa" då det var närmast sanningen.

Jag har tittat väldigt många gånger på linear-softwares videos om var man ska mäta. Jag utgick ifrån det när jag gjorde mina mätningar. Har även kollat en massa youtube videos. Det jag måste lära mig är att alltid nypa lika mycket osv, men det kommer med tiden antar jag.

Testade att nypa lite på hamstrings nu och det var fan inte lätt

Ok, den var billig så tänkte att det kunde vara ett ställe att börja på, men jag ska kolla på slimguide. Den är dock jävligt stor och kan bli ett litet problem att mäta på sig själv med den. Eller det kanske det inte är?

Edit: Äh den är så billig så köper den!
Slimguide är inte meningen att man ska mäta sig själv med, men det går. Kalipers är inte meningen att man ska mäta sig själv över huvud taget förvisso. Men den är värd pengarna är den billigaste "plastkalipern" med konstant tryck. När jag jämfört med harpenden så mäter den väldigt jämnt tryckvis men ungefär -1mm hårdare, så ha det i åtanke om du ska jämföra resultat med andra kalipers/mätpersoner (vilket man aldrig skall hur som helst).
Citat:
Gammal 2012-11-05, 00:37   #1692
samsam
Registered User

samsams avatar

Reg.datum: Oct 2006
Riktigt intressant journal att bläddra i detta. Mycket snack om alternativ kost/medicin och sånt tjafs. Love it!
Jobbar du inom det?
samsam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-07, 12:59   #1693
Exdiaq
Registered User

Exdiaqs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av samsam Visa inlägg
Jobbar du inom det?
Ja, kalori-räknar-tekniker på halvfart vid Halmstad lekstuga!
Gammal 2012-12-09, 13:45   #1694
Jode
Registered User

Jodes avatar

Reg.datum: Jan 2011
Såg dig på mässan igår Rassk så se för fan till att uppdatera! jag vet att du lever
Jode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-09, 16:04   #1695
RassK
Registered User

RassKs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av samsam Visa inlägg
Riktigt intressant journal att bläddra i detta. Mycket snack om alternativ kost/medicin och sånt tjafs. Love it!
Jobbar du inom det?
Nja. Jag försöker väl starta upp en business som fokuserar på att hjälpa folk bli så hårda som möjligt med så enkla medel som möjligt. Fokus på optimal kroppsammansättning alltså. Jag jobbar upp mig lite privat med utvalda klienter.. annars läser jag bara närings/träningslära på dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Ja, kalori-räknar-tekniker på halvfart vid Halmstad lekstuga!
Jajjemen, vi ligger mest på stretchingmattan på en foamroller med en kettlebell fast i nått gummiband som stretchar pec minor och läser fysiologiböcker om dagarna!

Citat:
Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
Såg dig på mässan igår Rassk så se för fan till att uppdatera! jag vet att du lever
Fan då! Jag försökte vara inkognito så jag slapp avslöja min katastrofala form för alla koloiter!
Jag har droppat rätt så många kilon sen jag slutade träna och ser inte ens ut som att jag lyfter något längre.
Ser ut som en anorektisk jävla bokmal, vilket.. ironiskt nog, jag är.
Citat:

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:08.