Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Du det var mer än nog! :D
OffT
1dl kokosmjölk + 2dl vatten + 1tsk snabbkaffe + 1 tsk kakao + 20g vaniljvassle = AWESOME.
|
Ah, det är så fruktansvärt gott! Och lipolytiskt! Men man måste nog hålla i kalorierna så de inte flyger iväg. Man dricker ju ändå söt grädde.
Citat:
Ursprungligen postat av Jode
Kokos är min all time favoritsmak, har fan tom en del bodylotions med kokos i. Smörjer även in mig med en del kokosolja. Så jävla grymt! Vad är föresten dina planer efter denna tid av rehab?
|
Jupp, förutom alla effekter på insidan av kroppen så har ju kokosolja en hel drös effekter på hud, eksem och liknande. Planerna efter är såklart att bygga vidare utan att skada mig igen. Det blir typ rehab-ish resten av livet men å andra sidan så är det så bodybuilders tränar för det mest. 12+ reps och hålla sig skadefri :D
I samma kokosanda:
KKK-Bars (försökte på så Politiskt Inkorrekt sätt som möjligt förkorta kokosflingor, kokosmjölk och kokosmjöl)
Ingredienser:
1 dl vaniljvassle (eller nån kokos-variant, om ni har det)
½ dl kokosflingor
½ dl kokosmjölk
½ dl kokosmjöl (finns på ica maxi)
30 g mörk choklad med kokossmak
1. Smält chokladen på valfritt vis (på bilden visas ett vattenbad)
2. Blanda ihop skiten - prepare to get messy (allt utom chokladen)
3. Gör smeten till valfri form
4/5. Doppa, rulla i eller häll choklad på bollarna/barsen och stoppa in det i frysen eller kylen beroende på hur snabbt du vill äta dem
6. Njut. Hela grejen tar kanske 15-20 min. Ätklara efter ca 10 minuter i frysen!
Näringsvärde på hela smeten:
- 728 kcal
- 43 protein
- 23 kolhydrat
- 52 fett
Vidareutvecklat från ett
recept som jag fick av
Jacobus! 100 kcal/boll nu när jag tänker på det. Bra att bryta fastan med, man blir mätt som in i helvete. MCT, mörk choklad och vassle!
Ska ge mig in på överkurs i dagarna och rosta flingorna, ha i sötningsmedel och kokosfett/olja! Prepare 2 b dazzled!
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Träffade Rolf idag på gymmet! Riktigt trevlig och stor som tusan! Du har rätt att han är duktig om övningar och teknik etc. fick mycket hjälp! =)
|
Roufie är väldigt kunnig inom träningslära/rörelse och biomekanik. Han har fått lära sig den hårda vägen genom skador och erfarenhet, något jag respekterar väldigt mycket. Lär dig så mycket som möjligt av honom. Var en informations-svamp!
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustarn
har du inget göttit att dela med dig av? :)
btw kör risalamaltan varje helg, as gött!
|
Jorå! Jag har meckat ihop en massa recept de senaste veckorna och samlar kostplaner för klientz. Se KKK-barsen ovan. Det mesta har sagts i denna tråden dock: vassle, snabbkaffe, chokladvassle, kakaopulver och kokosmjölk är så himla gott.
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
|
Satans jävlar. BPA suger pung ju (bokstavligen talat). Detta kräver efterforskning. Tur santa maria's kokosmjölk suger men frågan är hur illa alla andra konservburkar är.
Citat:
Ursprungligen postat av Jode
Ja man kan tydligt se att pilsnerkorven har en lägre halt bisfenol A, så de är väl bara att börja fila på ett risalamaltarecept med korvsmak ;)
|
Pilsnerkorv är det nya EAA nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Beelz
Optifysik och intressant journal! Hur har du snappat upp all kunskap? Studerat eller bara kolla runt för skojs skull?
|
Självstudier och nyfikenhet att testa/erfarenhet för det mesta. Går en utbildning som heter Biomedicin - inkrtning fysisk aktivitet men jag blir inte mycket smartare för det. Det mesta lär man sig på fritiden när man läser av intresse eller diskuterar med likasinnade.