Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-14, 22:04   #421
Chaokoh
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Jag är inne på min andra vecka nu. Gick från 71,4 kg till 68,5 kg på en vecka. Hade sedan en "balansdag" där jag åt ca 2000 kcal, vikten dagen efter i princip oförändrad. Dagen efter tränade jag ett helkroppspass sedan blev det en stor buffé där jag åt 3 fulla tallrikar med fokus på kolhydrater. Mest potatisklyftor och grönsaker/frukt. Till det en del kött. Dagen efter vägde jag 70,0 kg. Efter första dagen på dieten igen hade jag droppat till 68,8 kg. Ska bli intressant att se hur vikten/formen är i mitten på nästa vecka när jag då kört 2 veckor totalt. Än så länge går det över förväntan men man är ju ingen duracellkanin direkt =)
Chaokoh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 23:41   #422
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Kommer köra fem dagar nu till veckan, dock inte 800 kcal utan snarare 1000-1200 men liknande upplägg med aminosyror följt av kasein. Äger tyvärr ingen fungerande våg.
Gammal 2012-09-14, 23:52   #423
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Var det inte du som skulle bestämma dig för att inte köra jojo Vic?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 00:12   #424
Wipflash
Make Sweden great again

Reg.datum: Nov 2009
är refeed dagar nödvändiga?
Wipflash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 08:09   #425
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Var det inte du som skulle bestämma dig för att inte köra jojo Vic?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Hehe jo

Citat:
Ursprungligen postat av Wipflash Visa inlägg
Vad menar du?
Gammal 2012-09-15, 09:00   #426
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Citat:
De är inte nödvändiga för viktnedgången eller för att överleva (går du aldrig av denna diet så dör du tillslut i och för sig).

Vad det gäller att kombinera med styrketräning så upplever nog de flesta att "refeeds" är nödvändiga eftersom kombinationen av lågt kolhydrat och energiintag verkligen tar på krafterna (glykogenförråden töms bland annat). Efter en ordentlig uppladdning så kan man ofta träna ganska hårt ett par pass. En annan viktig aspekt är den psykologiska/psykosociala biten, det är mentalt jobbigt och socialt handikappande för de flesta att inte få äta "vanlig mat" eller äta sig mätt någon gång då och då.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 09:05   #427
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Morgonvikt:
93,2 kg torsdag 6/9
90,2 kg lördag 14/9

4 x (15g EAA + 45g kasein) + 2 dl mjölk per dag + 15g extra EAA vid träning. En av måltiderna blev utbytta mot kyckling på utelunch, samt igår för en ost. Stämmer ungefär i snitt eftersom jag var ute och sprang i söndags vilket jag inte brukar.

Under veckan har jag styrketränat. Styrkan i bänkpress har jag bibehållit. I knäböj har jag gått ned till ca 90% av 1RM och i mark uppskattningsvis 85% av 1RM. Noll tryck i benen. De siffrorna är dock efter en toppning och är inte helt representativa.

Under nästa vecka, när jag börjat äta ordentligt, ser jag huruvida jag faktiskt tappat någon styrka eller inte.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 09:30   #428
Mickee
Registered User

Mickees avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
När jag var inne på 6e dagen så låg jag som en död fisk i sängen och kollade film hela dagen. Var väldigt segt och "tung" i huvudet. Sen när dag 7 kom och jag hade refeed så var det som en dimma lättade för ögonen och allt blev mycket lättare. Så jag hade inte inte klarat av att träna dagen efter utan en refeed.
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 13:23   #429
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Är inne på min sjätte dag nu och mår faktiskt som jag brukar.

Startade i måndags på en vikt av 85,2 kg och vägde i morse 80,3 kg. Har kunnat träna normalt, satte PB i bänk, chins och militärpress igår på samma pass. Har även haft mindre huvudvärk än vad jag brukar ha, brukar ha de dagligen men har knappt haft de någonting nu. Visst man känner att man är tom på kolhydrater men vardagen och träningen funkar som den ska ändå.

Ska köra en refeed i morgon sen blir det en vecka till!
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 12:00   #430
BigSpawn
Chest&CO

BigSpawns avatar

Reg.datum: May 2004
jag är inne på dag två, ingen större skillnad än, har använt kvarg för långsamt protein för jag hade inget kasein protein hemma men ska skaffa det nu. Har tänkt att varva 4veckor bulk med 1 vecka VLCD.

En sak med en sån här diet som jag kan tänka mig gör att den del mår så dåligt i början är ifall de har mycket med candida i magen. Om de har det och påbörjar en sådan här diet så kommer man att svälta ut candidan(vilket ju är bra) men om man gör det för fort så kommer det att frigöras mycket gifter vilket kan göra att man mår riktigt dåligt och till och med få influensaliknande symtom.

Kan ju vara nått att tänka på om man mår riktigt dåligt av en sån här diet med.
Gammal 2012-09-17, 12:29   #431
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BigSpawn Visa inlägg
En sak med en sån här diet som jag kan tänka mig gör att den del mår så dåligt i början är ifall de har mycket med candida i magen. Om de har det och påbörjar en sådan här diet så kommer man att svälta ut candidan(vilket ju är bra) men om man gör det för fort så kommer det att frigöras mycket gifter vilket kan göra att man mår riktigt dåligt och till och med få influensaliknande symtom.
Det där får du gärna lägga fram några bevis för. Jag är minst sagt skeptisk.
Gammal 2012-09-17, 14:06   #432
BigSpawn
Chest&CO

BigSpawns avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Det där får du gärna lägga fram några bevis för. Jag är minst sagt skeptisk.
Vilken del är du skeptisk till, att rätt många i dag har candida i magen? att ta bort kolhydraterna rejält svälter ut candida? att man kan må dåligt av att döda av för mycket candida på en gång? eller alla punkter ovan?
Jag kanske inte skulle vart så specifik att skriva candida utan detta gäller överväxt av all icke önskvärda micro organismer.

Jag har läst om många personer (framförallt barn med magar/tarm i dåligt skick) som påbörjat dieter så som SCD eller mediciner för att få ordning på överväxt av microorganismer i magen som kan beskriver hur dåligt man kan må när dessa dör av. Sök på till exempel yeast die off och du borde på många träffar.

Gemene man har kanske inte sån överväxt så att det kan ställa till sådana problem, men nån här och där kan säkert få problem då man påbörjar en diet.

Ville inte starta en sån diskution i din tråd utan var bara menat som en reflektion över varför en del kanske mår så dåligt när de påbörjar en sån diet.
Det kan så klart bero på mycket annat men helt otänkbart tycker inte jag det är?
Gammal 2012-09-17, 18:14   #433
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Citat:
Vilken del är du skeptisk till, att rätt många i dag har candida i magen? att ta bort kolhydraterna rejält svälter ut candida? att man kan må dåligt av att döda av för mycket candida på en gång? eller alla punkter ovan?
Ja, i princip alla punkter ovan.

Candida och andra microbiota finns i olika omfattning i magtarmkanalen men det är sällan det skapar några problem annat än om värden, dvs människan har ganska kraftigt nedsatt immunförsvar eller någon annan sjukdom, eller dess behandling som försvagar värden.

Citat:
Jag har läst om många personer (framförallt barn med magar/tarm i dåligt skick) som påbörjat dieter så som SCD eller mediciner för att få ordning på överväxt av microorganismer i magen som kan beskriver hur dåligt man kan må när dessa dör av. Sök på till exempel yeast die off och du borde på många träffar.
Du har läst på nätet? Jag tänker inte leta upp stöd dör dina påståenden, det får du göra själv.
Har dessa personer gjort odlingar för att diagnostisera sin candida?

Jo, det finns mediciner mot microorganismer tex svampmedel eller antibiotika. Det brukar funka mot infektionen. Att behandla infektionen gör att man mår bättre. Att dietomläggningar gör det samma saknas det bevis för i stort sett. Kanske det är av dessa "yeast die off" dieter som gör att man mår dåligt?

Citat:
Gemene man har kanske inte sån överväxt så att det kan ställa till sådana problem, men nån här och där kan säkert få problem då man påbörjar en diet.
Är man frisk som gemene man så får man inte problem och att börja en diet är inte så immunosupprimerande att det skapar några problem. Kraftig undernäring däremot, men det är inte samma sak.

Citat:
Ville inte starta en sån diskution i din tråd utan var bara menat som en reflektion över varför en del kanske mår så dåligt när de påbörjar en sån diet.
Det kan så klart bero på mycket annat men helt otänkbart tycker inte jag det är?
Det kan bero på helt andra saker, där är jag med dig.
För övrigt är du naturligtvis välkommen med din åsikt i alla trådar där de hör hemma, och det kan man väl säga att den gjorde i det här fallet. Däremot så håller jag inte med dig, som du märker.
Gammal 2012-09-18, 08:17   #434
Tisu
Registered User

Tisus avatar

Reg.datum: Apr 2012
Det har kanske sagts men då har jag missat det. I vilket nummer av Body finns Ola Wallengren experiment med?
Gammal 2012-09-18, 08:19   #435
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Jag tror det är nästa nummer faktiskt. Det är i alla fall det besked jag fått.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.