Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-08, 22:23   #10906
William
The Fat-Master

Reg.datum: Apr 2003
Halloj!

Har på sistone börjat få en massa sync-problem när jag ska spela upp 1080p-filmer från nätet. Jag använder KMP och initialt syncar ljudet med videon men allt eftersom så blir out of sync. Om jag stoppar och börjar om uppspelningen, var som helst i filmen, så blir det samma sak, dvs. först syncar det men inom kort så blir det osyncat. Blir inte alls samma sak om jag kollar på ex 720p eller olika rippar etc.

Vet ngn vad det beror på? Är det filerna? Datorn? KMP?
Gammal 2012-09-09, 08:17   #10907
Trouble
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
Så... Jag har precis köpt en ny dator och tänkte göra mitt bästa redan från början vad gäller att inte få en en massa oönskade saker i den. Har en provversion av nortons antivirus som följer med men vad rekommenderar ni som vet något om saken för antivirus? Och bästa spyware/malwareprogrammet? Tack!
Trouble är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 10:17   #10908
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av William Visa inlägg
Halloj!

Har på sistone börjat få en massa sync-problem när jag ska spela upp 1080p-filmer från nätet. Jag använder KMP och initialt syncar ljudet med videon men allt eftersom så blir out of sync. Om jag stoppar och börjar om uppspelningen, var som helst i filmen, så blir det samma sak, dvs. först syncar det men inom kort så blir det osyncat. Blir inte alls samma sak om jag kollar på ex 720p eller olika rippar etc.

Vet ngn vad det beror på? Är det filerna? Datorn? KMP?
Datorn, troligen. Vad är detta för program, KMP? Har du testat Media Player Classic: Home Cinema?
Gammal 2012-09-09, 10:20   #10909
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble Visa inlägg
Så... Jag har precis köpt en ny dator och tänkte göra mitt bästa redan från början vad gäller att inte få en en massa oönskade saker i den. Har en provversion av nortons antivirus som följer med men vad rekommenderar ni som vet något om saken för antivirus? Och bästa spyware/malwareprogrammet? Tack!
Vi har en lång tråd om säkerhetsprogram http://www.kolozzeum.com/forum/showt...ht=avira+avast

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 10:46   #10910
William
The Fat-Master

Reg.datum: Apr 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Datorn, troligen. Vad är detta för program, KMP? Har du testat Media Player Classic: Home Cinema?
Datorn har alltid fixat uppspelningarna tidigare och det är relativt ny och kraftfull dator. KMP = KM Player (som faktiskt du rekommenderade mig för länge sen)

Har inte testat Media Player Classic: Home Cinema. Får väl göra det.
Gammal 2012-09-09, 16:24   #10911
Kallsone
100%

Kallsones avatar

Reg.datum: Jan 2011
Eftersom jag skall börja veckopendla till annan ort under hösten och sen jobba utomlands i 6 månader vill jag ha en smidig och bra bärbar dator. Köpte en ipad för några månader sen, men har nu kommit på att det inte är tillräckligt.

Jag skall ha den till att titta film, fixa och redigera bilder och filmer, betala räkningar, surfa och spela lite spel med kamraterna jag åker med! Misstänker att battlefield 3 är det som kommer spelas mest. Har ni något tips på dator?

Har kollat igenom http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...ms=l=s93384251

Asus har jag alltid hört mycket bra om! Jag hade en bärbar HP dator förr som jag hatade för att HP hade lagt in massa skit på den som jag inte fick bort.
Kallsone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 16:37   #10912
astrodog
Sup, registered user?

astrodogs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Köp denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1235652
Gammal 2012-09-09, 17:00   #10913
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog Visa inlägg
Smidig? Men på samma tema, till ett mer facilt pris: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu...u-ray-19195468
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 19:43   #10914
Kallsone
100%

Kallsones avatar

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Smidig? Men på samma tema, till ett mer facilt pris: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu...u-ray-19195468
Ser faktiskt bra ut. Vilka är nackdelarna med den? Hur är det med Fujitsu? Eftersom hp verkade ha låst min förra laptop och lagt in massa hp programvaror hatade jag det, är det lika dant med Fujitsu?
Kallsone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-09, 20:17   #10915
Blue.plz
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Hej,

De senaste dagarna har spel laggat mycket mer än tidigare på min laptop (acer 3830tg med Intel core i5-2410M och Geforce 540M).
Temperaturerna har legat ca 10 grader C under det vanliga vid belastning för både CPU och GPU.

Något förslag på felsökning?
Blue.plz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 05:55   #10916
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Blue.plz Visa inlägg
Hej,

De senaste dagarna har spel laggat mycket mer än tidigare på min laptop (acer 3830tg med Intel core i5-2410M och Geforce 540M).
Temperaturerna har legat ca 10 grader C under det vanliga vid belastning för både CPU och GPU.

Något förslag på felsökning?
Om den är kallare nu än innan, så gissar jag på att den klockar ner utan att sen klocka upp när det egentligen behövs. Sen vad det beror på har jag noll koll på. Men försök se hur inställningarna för upp/ner-klockning ser ut.
Gammal 2012-09-10, 10:01   #10917
kaer
Gillar just DIG!

Reg.datum: May 2005
Min dator stänger av sig när jag spelar spel.
Händer bara vid spel, och först efter en stund, vanligtvis under andra spelet i SC2.

Spontant tänker jag värmeproblem, men jag har bra kylning på cpu, grafikort och en riktigt bra låda. De program jag har som kollar värme visar inte på något misstänkt.

Jag har uppdaterat alla drivrutiner, bios mm.
Strömmen bör inte vara några problem, har en 630W psu, har mätt effekt den 'tar' och det har max varit på 368watt, även om det säkert finns ett osäkerhetsmoment där.
Eventloggen visar inget särskilt heller.

Grafikkortet är relativt nytt, 1 år gammalt, men det är väl högst misstänkt?
Har en SSD ifrån intel, det har väl varit en del problem med dem, men kan det vara det?

Teorier? Just nu lutar jag åt att bara skicka tillbaka kortet.
Gammal 2012-09-10, 10:07   #10918
Olegh
mjau

Oleghs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Kallsone Visa inlägg
Ser faktiskt bra ut. Vilka är nackdelarna med den? Hur är det med Fujitsu? Eftersom hp verkade ha låst min förra laptop och lagt in massa hp programvaror hatade jag det, är det lika dant med Fujitsu?
Jo, bloatware kommer nog med alla nya bärbara idag. Så det är nog bäst att räkna med att det är lika illa. Andra nackdelar vågar jag inte uttala mig om, har ingen erfarenhet alls av den modellen eller hyfsat nya datorer från Fujitsu Siemens. Men med tanke på priset kan man säkert inte jämföra den med MSI-datorn som astrodog föreslog. Skärmen t.ex. skulle kunna vara sämre, så även tangentbord, touchpad och allmän byggkvalitet. Vet du att du är lite mera kräsen när det gäller något av ovanstående kan det vara värt att göra lite extra efterforskning.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 12:25   #10919
Proteinshejk
Banned User

Reg.datum: Aug 2012
Blir knäpp snart....

Kan bara använda wifi på en dator åt gången om man gör annat än "surfar runt".
Om en dator används åt t.ex skypande så är det omöjligt att youtuba samtidigt.Det går olidligt långsamt,som om routern endast klarar av en dator åt gången.

Måste vara någon inställning på routern(Netgear cg3100) misstänker jag,men vilken?
Proteinshejk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 15:15   #10920
Löpsko
Opti

Löpskos avatar

Reg.datum: Feb 2011
går i planerna att sätta i mer ram i laptopen. Idag sitter de DDR2 SDRAM (2 x 2 GB) och funderar på om man kanske ska ta ut en av de 2 stickorna och stoppa i en 4gb sticka. Är det lämpligt eller bör jag ha 2 minnen av samma model?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:46.