Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-02, 10:54   #376
Alfers
Pump up the jam.

Alferss avatar

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Chaokoh Visa inlägg
Är det okej om man äter ca 200 g broccoli till lunch (tillsammans med caseinet) för att ha lite att äta på jobbet med dom andra samt att få i sig någon form av fast föda?

Räcker 3 pass med tunga vikter o få set denna veckan där man kör igenom alla muskler 1-2 gånger?

Mycket tacksam för svar
Om du inte blir för hungrig av att äta broccoli så är det bara att köra.
Efter ett par dagar blir det jäkligt tungt att köra mer än 3 set per muskelgrupp så jag hade bara rekommenderat att göra så.
Alfers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 13:18   #377
Löpsko
Opti

Löpskos avatar

Reg.datum: Feb 2011
Spontant känns de som att köra denna diet för att bli lite smalare tror ja man går över ån efter vatten. Denna diet känns ju som bäst om man dietat en längre tid och vill maxa bort de sista av kroppsfettet innan tävling/foto eller vad nu ens mål är.
Gammal 2012-09-02, 13:46   #378
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasten Visa inlägg
Har bestämt mig för att köra utan refeed trots fotbollsmatchen imorgon. Har riktigt mycket energi och känner mig pigg och kry så tror det kommer att gå helt hyfsat. Lär väl må sämre dagarna efter när förråden jag tömmer inte fylls på nästan alls...
Hur gick det?
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 15:07   #379
Notten
Registered User

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Spontant känns de som att köra denna diet för att bli lite smalare tror ja man går över ån efter vatten.
Kan det bli mer raka vägen ner till ån än denna diet?

Dessutom är det underhållning med alla mutationer av Olas upplägg. Min favorit hittils är VLCDWallengren + Leangains.
Två "heta" potatisar så självklart måste det vara win att kombinera

Notten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 18:15   #380
Fantasten
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank Visa inlägg
Hur gick det?
Orken fanns där hela matchen, dock i dieselformat, fanns ingen explosivitet alls.

Efter matchen blev det EAA tätt uppföljt av kasein blandat med psylliumfrön. Kvällsmat samma sak plus de andra kostillskotten samt mineralsalt. Var på kräftskiva där det var en massa godsaker framme, jag satt och drack mina proteindrinkar, snyft. Men det gick bra, var inte hungrig, bara lite snål.

Lite möra ben har jag allt idag men annars mår jag bra!

Är riktigt nöjd med denna diet hittills, har varit oerhört pigg, glad, kry, sovit gott och skärpt i huvudet hela veckan, inga hungerkänslor att tala om heller. Fantastiskt!

Senast redigerad av Fantasten den 2012-09-02 klockan 18:17.
Fantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 17:59   #381
Löpsko
Opti

Löpskos avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Notten Visa inlägg
Kan det bli mer raka vägen ner till ån än denna diet?

Dessutom är det underhållning med alla mutationer av Olas upplägg. Min favorit hittils är VLCDWallengren + Leangains.
Två "heta" potatisar så självklart måste det vara win att kombinera

Visst man kommer ner till ån men dit går man på en glödbädd
Gammal 2012-09-05, 18:21   #382
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Löpsko Visa inlägg
Visst man kommer ner till ån men dit går man på en glödbädd
Ja?
Ingen sa att det skulle vara enkelt utan bara att det skulle vara snabbt och effektivt.
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-06, 21:34   #383
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
När ni skriver dosen kasein, är de då t.ex 30g pulver som blir ca 25g protein eller 30g protein?
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 06:51   #384
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz Visa inlägg
När ni skriver dosen kasein, är de då t.ex 30g pulver som blir ca 25g protein eller 30g protein?
Det gör man väl som man vill beroende på hur många "doser/intag" man vill göra under dagen. Definitionen av en VLCD är max 800 kcal per dag. Håll dig inom det och gör som du behagar.

Senast redigerad av vicarious den 2012-09-07 klockan 06:52.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 09:04   #385
Mickee
Registered User

Mickees avatar

Reg.datum: Feb 2012
Dag 5 av 14

Började i måndags och inte haft några större problem med träningen eller hungern, och sömnen har varit bättre än i vanliga fall.

Dag 1: 88,5kg (Kreatin- och vätskefylld)
Dag 2: 87,3kg (-1,2kg)
Dag 3: 86,5kg (-0.8kg)
Dag 4: 86,8kg (+0.3kg)
Dag 5: 85,8kg (-1.0kg)

Sammanlagt: - 2,3kg

Trodde det skulle gå snabbare att tömma all vätska osv, men istället känner jag mig mer plufsig och magen uppsvullen nu än innan jag börja.

Vet inte om jag ska köra en eller två veckor än, får se hur det känns efter söndagens refeed <3

Uppdaterar dagligen i min journal hur jag mår, äter och tränar om någon är intresserad.

To be continued...
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 11:35   #386
Knaz
Registered User

Knazs avatar

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Det gör man väl som man vill beroende på hur många "doser/intag" man vill göra under dagen. Definitionen av en VLCD är max 800 kcal per dag. Håll dig inom det och gör som du behagar.
Ja klart man gör som man vill, va bara nyfiken på hur andra gjort

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Knaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-07, 23:10   #387
Alfers
Pump up the jam.

Alferss avatar

Körde en hel vecka vlcd förra veckan.
Jag är en liten räka på dryga 70kilo/175cm så jag är kanske inte den som är i mest behov av en hård deff.
Men jag tycker att sånt här är intressant. Jag har provat på allt från stenålderskost till lchf långt innan jag började träna seriöst, utan någon vidare tanke på vikt upp/nergång utan enbart för att se hur jag mådde och hur kroppen reagerar.
Det var dessutom min sista semestervecka och jag hade inget speciellt planerat och jag låg bra till fett% mässigt för att se tydligt skillnad.

Körde 40gx4 eller 30gx5 kasein och 10g eaa 5ggr om dagen.
Tog också 3g omega3, rekommenderad dos mivi total, bakpulver och lite salt.

Viktkurva:
Lör 72,4
Sön 71,3
Mån 70,9
Tis 70,7
Ons 71,1
Tors 70,6
Fre 69,7
Lör 69,3 (börja äta)
Sön 71,2

Tappade en jäkla massa vätska direkt, kissade säkert 10ggr efter klockan 6 första kvällen. Mer eller mindre samma sak hela veckan.
Hungern var inget större problem, efter 2 dagar blev man mätt på 3dl eaa.

Var lite ofokuserad och tankspridd vissa stunder till vardags, men inte värre än man är en vanlig dag när man har sovit dåligt.
(Inga sömnproblem apropå)

Träningen däremot var jäkligt tung och jag blev väldigt varm.
Körde man hårt tappade man fokus helt; lyfte lite snett i marken, fick sitta kvar med hantlarna i knäet 10 sek efter axelpress för att samla mig osv.
Tränade söndag, måndag, onsdag och fredag.
Gick mer och mer över till 1 övning och 3 set per muskelgrupp och körde 4-5 muskelgrupper per pass, då lyckades man hålla uppe styrka och fokus bra genom hela passet.
Tog ett par entimmes promenader under veckan också.

Tappade förvånansvärt lite styrka.
Axlar och triceps klarade sig helt oskadda och har ökat väldigt bra den här veckan.
Böjen och marken är inte helt återställd men det är inte långt kvar, en vecka till så borde jag vara tillbaka där.

Kort och gott så gick veckan förvånansvärt smidigt och jag har väl egentligen inget negativt att säga.

Jag kommer säkert att göra det här igen men då blir det nog inte en hel vecka i rad.
Ska jag köra lågt blir det nog något i stil med:
4 dagar vlcd. 1 dag på 1200kcal mat. 1-2 dagar 500kcal underskott. Börja om.
2-3 veckor på det och sen fortsätta med en vanlig deff om man inte har tappat allt för mycket styrka.
Hade lagt in mer promenader än jag hade nu också, men nu var inte målet i första hand att deffa utan att känna på hur det kändes.
Gammal 2012-09-07, 23:24   #388
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

4-5 muskelgrupper per pass, menar du inte 4-5 övningar per pass? Annars låter det som väldigt jobbiga pass! Tog du några före & efterbilder?
Gammal 2012-09-07, 23:45   #389
Alfers
Pump up the jam.

Alferss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
4-5 muskelgrupper per pass, menar du inte 4-5 övningar per pass? Annars låter det som väldigt jobbiga pass! Tog du några före & efterbilder?
4-5 övningar för olika muskelgrupper, splittade hejvilt med biceps, ben och rodd samma pass.
Körde ett rent rygg och axelpass och man tappar styrka så jäkla fort på ett pass, fick gå ner på så löjligt låga vikter till slut så det kändes knappt lönt.
Tyvärr inga bilder men det var inget man tappar hakan över heller även om man såg ganska bra resultat från dag till dag.
Gammal 2012-09-07, 23:48   #390
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Alfers Visa inlägg
4-5 övningar för olika muskelgrupper, splittade hejvilt med biceps, ben och rodd samma pass.
Körde ett rent rygg och axelpass och man tappar styrka så jäkla fort på ett pass, fick gå ner på så löjligt låga vikter till slut så det kändes knappt lönt.
Tyvärr inga bilder men det var inget man tappar hakan över heller även om man såg ganska bra resultat från dag till dag.
Ok då låter det rimligare. Ja styrkan tryter fort, därför det är viktigt att hålla repsantalet lågt. Muskelglykogenet är nog ganska lågt redan från början, levern också. När jag kör sådär låg volym på träningen så blir det 4-6 set per muskelgrupp, max. Till exempel

Marklyft 2 set
Rodd 2 set
Chins 2 set

Bänkpress 2 set
Snedbänk 2 set

Alltså extremt låg volym. Tror utan tvekan det är tillräckligt för att bibehålla om man ser till att verkligen köra all out i varje set. Max effort.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.