Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-23, 12:14   #361
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
De flesta verkar fungera väl på den här dieten. Det har inte jag gjort..
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 14:23   #362
Erik_Hellström
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Just sömnbiten är vad jag spontant tänker att jag skulle haft väldigt svårt med på det här upplägget. Är det inte sjukt jobbigt att ligga sömnlös och vrida och vända sig varje natt? Eller det kanske inte är så.
Jag låg aldrig sömnlös, hade inte en enda natt med dålig sömn. Men nu gjorde jag bara en vecka också.

Dessutom jobbar jag 6skift, och är småbarnsförälder, så man tänker inte så mycket på sömnen utan man sover bara när man "ska".
Gammal 2012-08-23, 14:24   #363
Erik_Hellström
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
De flesta verkar fungera väl på den här dieten. Det har inte jag gjort..
De flesta bränner inte av en sjugoåttadagare i stöten heller
Gammal 2012-08-23, 14:57   #364
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Wow, Anton, vilken prestation! En hel månad såhär. Tungt.

Börjar närma sig för mig. Eller närma sig, jag har fortfarande September kvar, men första veckan i Oktober händer det.

Refinear mitt schema efter vad som kommit upp i tråden, erfarenheter mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
+1.

Jag kommer att pröva detta upplägg under en vecka i oktober, när jag förhoppningsvis nått 80kg. På följande vis:

Vaknar: EAA, multivitaminbrus, koffein+grönt te
1h senare: 30g kasein +10g psylliumfrön, 4g bakpulver
Lunch: EAA, koffein+grönt te
1h senare: 30g kasein
Innan träning: koffein+grönt te x2 (Senast 15:00 för sömnen!)
Efter träning, EAA
1h senare: 30g kasein
Innan sömn, 40g kasein (10g psylliumfrö +500mg kalcium, 5g JOZO mineralsalt, 2 tabs ZMA). Samt en kopp mycket välbryggt rött te, inte för mycket vätska för att slippa pinka under natten men den lugnande effekten av rött te är super. Alternativt kamomillte men det är inte lika gott samt att jag inte har det i lösvikt.
30g EAA = 120kcal
130g kasein = 520 kcal
Totalt 640 kcal, eller 1500 minus per dag.

Cirka 5-9 dagar, beroende på hur hemskt det är. Kan vara lärorikt.
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-23, 16:30   #365
MilkmaN
Mjölkad användare

MilkmaNs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Kul experiment ändå Körde en gång i tiden j"ordnötsmörsdieten", som råkade bli alltför låg eftersom jag underskattade förbrukningen från mitt arbete. Det var en hel del protein i form av vassle, och sen jordnötssmör för mättnad och fibrer/fett. Korkat såhär i efterhand.

Jag tappade 6kg på 2 veckor. Mina erfarenheter var att jag var ordentligt dum under tiden, inte hittade orden, räknade fel, hade viss huvudvärk (åt ej bakpulver), men att det överlag inte var så farligt. Avbröt tidigare än planerat dock, men det var för att jag tyckte mig se tunn ut. Det upplägget var klart mindre genomtänkt, men tror att jag tappade en del muskler på de veckorna, tyvärr.

Hade varit skoj att testa VLCD en vecka som ett experiment någon gång i framtiden dock.
Gammal 2012-08-24, 07:03   #366
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Wow, Anton, vilken prestation! En hel månad såhär. Tungt.

Börjar närma sig för mig. Eller närma sig, jag har fortfarande September kvar, men första veckan i Oktober händer det.

Refinear mitt schema efter vad som kommit upp i tråden, erfarenheter mm.
Tack bro. Det värmer. Mitt upplägg var likt ditt för övrigt.
Gammal 2012-08-25, 05:47   #367
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

LCD enligt Ola Wallengrens recept – 31 dagars helvete

Kost
15g EAA, vänta 45-60 minuter, 40g kasein upprepat fyra gånger under dagen. Utöver detta intog jag multivitamin, mineralsalt, koffein + ett gäng andra tillskott. Kaffe, te och lightläsk drack jag friskt utav.

1-2 dagar i veckan åt jag en ganska rejäl middag (gissningsvis 2000 kcal/veckan). Första veckan blev det hela 3 dagar med vanliga middagar och då blev kanske 3000-3500 kcal extra den veckan. Maten var till stor del nyttigt käk; detta för att vänja mig själv inför kommande långsiktig kosthållning. Det var dock omöjligt att begränsa intaget mer än jag gjorde.

Träning

Helkroppspass utfördes 2 gånger/veckan, 2-3 set per muskelgrupp, ibland ett myoset eller två. Körde ganska lätt på många övningar då jag är begränsad av en skada i axeln. Mina resultat hade förmodligen varit mycket bättre om jag kunnat träna tungt under den här perioden. Styrkan är densamma som när jag började, framförallt har jag bedömt detta i benspark/lårcurl där jag kan köra hyfsat tungt.

Jag promenerade till arbetet och även på lunchen, cirka 90-120 minuter per dag.

Välmående

Hungern var inga större problem första 2 veckorna. Den blev dock allt värre under hela perioden. Det är knappt jag kan beskriva det i ord, det kan knappt liknas vid hunger. Jag drömde om mat, jag tittade på recept och jag fantiserade om mat till förbannelse vissa dagar. Andra dagar tänkte jag knappt på det alls. Energin var generellt mycket låg och koncentrationsförmågan blev även den försämrad under hela perioden, vissa dagar kunde jag knappt föra ett samtal med flickvännen på kvällen. Jag var som mest förstörd kvällstid vilket försvårade min träning då jag inte hade möjlighet att träna på morgonen.

Blodtrycket var lågt oavsett hur mycket mineraler jag tillförde. Pulsen gick från 48-52 slag per minut som är min vanliga vilopuls ner till 36-40 slag per minut. Detta när jag var som längst ifrån refeed.

Jag var trött under stora perioder, hungern var ofattbar vissa dagar men sett till den stora kvalitativa viktnedgången och den korta tidsperioden är det i mina ögon värt det.

Resultat

26/7

Vikt 105.6kg
Midja 114.5cm
Midja (smalaste punkten) 101cm
Överarm flexad 38.5cm
Lår 71cm
Vad 43.5cm
Underarm 32cm
Rumpa 115cm

25/8

Vikt 96kg (-9,6kg)
Midja 102cm (-12,5cm)
Midja (smalaste punkten) 91cm (-10cm)
Överarm flexad 38cm (-0,5cm)
Lår 67cm (-4cm)
Vad 43cm (-0,5cm)
Underarm 31,5cm (-0,5 cm)
Rumpa 109cm (-6 cm)

Med detta i ryggen och vad jag tror om en sådan här diet är att jag hade kunnat behålla/öka muskelmassa om jag inte hade varit skadat. Med tanke på hur bra jag verkar ha behållt muskelmassan med egentlig mening mestadels rehabträning.

Vill ni ha ett längre upplägg kring hur jag tänker längre fram får ni kolla i journalen där ett längre inlägg kommer. Bilder kommer också läggas upp både här/journal senare idag.

Jag är inte i mitt livs form, fattas ett par kg muskelmassa som jag tappade innan dieten under min skadeperiod, men ser otroligt mycket bättre ut idag än för 1 månad sen.
Gammal 2012-08-25, 10:12   #368
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Mer bilder finns i journalen. Här är vad man åstadkommit:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg DSC00101.jpg (68.1 KB, 148 visningar)
Filtyp: jpg DSC00102.jpg (89.1 KB, 153 visningar)
Filtyp: jpg DSC00105.jpg (75.0 KB, 150 visningar)
Filtyp: jpg DSC00104.jpg (78.5 KB, 175 visningar)
Gammal 2012-08-25, 10:23   #369
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Reg.datum: May 2011
Jaha, haha trodde det va du på avatarbilden, tänkte att en månad på den kroppsfettprocenten va lite galet.

Starkt jobbat!
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 10:44   #370
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

På avatarbilden var jag i mitt livs form. 2kg tyngre än vad jag är nu med 2cm mindre midja och 1,5cm större armar Men då kunde jag träna ordentligt vilket jag inte kan nu.
Gammal 2012-08-29, 20:33   #371
Fantasten
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Inne på fjärde dagen vlcd nu. Ligger på ca 700kcal per dag med eaa+kasein 4 gånger per dag, plus multivitamin, omega3 (4st per dag), kreatin, kalcium+magnesiumtillskott, mineralsalt (10g) samt psylliumfrön (20g) per dag.

Allt går bra, gympasset idag var tungt men skönt. Inga hungerkänslor alls hittills egentligen, bara snål på riktigt mat som jag fantiserar om nu som då. Fullständig rapport med resultat mm. kommer efter att jag har fullföljt mina 15 dagars vlcd.

Det jag undrar är ifall jag bör komplettera med något mer kosttillskott? Bakpulver kanske?

Till sist en ännu viktigare fråga som jag hoppas någon har svar på. Hade inte tänkt köra någon refeed efter en vecka som de flesta verkar ha gjort. Men undrar ifall jag bör tänka om där då jag kommer att ha fotbollsmatch nu på lördag där jag förbränner mellan 1500-2000kcal. Synpunkter?

Senast redigerad av Fantasten den 2012-08-29 klockan 20:34.
Fantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 20:43   #372
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
På avatarbilden var jag i mitt livs form. 2kg tyngre än vad jag är nu med 2cm mindre midja och 1,5cm större armar Men då kunde jag träna ordentligt vilket jag inte kan nu.
Snygga resultat, effektiv diet helt klart. Du har grymma pecs förövrigt!
Gammal 2012-08-31, 08:05   #373
Alfers
Pump up the jam.

Alferss avatar

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasten Visa inlägg
Till sist en ännu viktigare fråga som jag hoppas någon har svar på. Hade inte tänkt köra någon refeed efter en vecka som de flesta verkar ha gjort. Men undrar ifall jag bör tänka om där då jag kommer att ha fotbollsmatch nu på lördag där jag förbränner mellan 1500-2000kcal. Synpunkter?
Fotbollsmatchen kommer vara jäkligt tung, tveksamt om det kommer gå så bra faktiskt.
Är på 7:e dagen nu och jag tog en timmes promenad igår och bara det är uttröttande.
Får lätt resa-sig-för-fort-yrsel bara av plocka upp något från golvet ibland, även om jag mår bra och är pigg i övrigt.
Var ungefär efter 4:e dagen allt började bli tungt.
Skriver en ordentlig rapport i början på nästa vecka när jag hunnit äta någon dag också och en punkt jag tänkte nämna är att det knappt är lönt att köra mer än 4-5dagar i rad.
Alfers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 14:34   #374
Fantasten
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Har bestämt mig för att köra utan refeed trots fotbollsmatchen imorgon. Har riktigt mycket energi och känner mig pigg och kry så tror det kommer att gå helt hyfsat. Lär väl må sämre dagarna efter när förråden jag tömmer inte fylls på nästan alls...
Fantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 18:02   #375
Chaokoh
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Frågor

Hej! Jag har tänkt köra denna diet med start 4/9.
Vilka vitaminer/mineraler är nödvändiga?

Jag har multivitamin, zink, magnesium. De tänkte jag köra med samt 4 g omega3/dag. Några mer förutom dessa? Har sett att mineralsalt, kalcium, bakpulver,psyliumfrön verkar en del köra på. Vilka mängder rekomenderas?

Är det okej om man äter ca 200 g broccoli till lunch (tillsammans med caseinet) för att ha lite att äta på jobbet med dom andra samt att få i sig någon form av fast föda?

Räcker 3 pass med tunga vikter o få set denna veckan där man kör igenom alla muskler 1-2 gånger?

Mycket tacksam för svar
Chaokoh är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:02.