Är det någon som haft partner-på-prov? Idén kommer av att jag blev inbjuden till en semesterort i Brasilien av en tjej 2008, men jag åkte inte. Hmm är det enbart förenligt med swingers-liv? Alltså internet leder ju till att man lär känna varann innan date. Dock är det några bitar som saknas, men det är så lite som fattas efter att ha fått videos skickade och BH:ar med lukt på.. Att jag inte tror att ett möte skulle förändra så mycket. Däremot finns det många i min sits nu som har långdragna planer på date som eventuellt (inte) blir av. Anledningen till att det inte blir av för min del är att jag inte är swinger. Jag skulle tycka det vore coolt att ta en semestervecka utan att bo ihop

Då får man fundera på om det är allvar eller inte. Det är ju en personlig grej förstås, att föredra att ha en allvarlig relation.
Behovet av detta med partner på prov kommer egentligen av längre resor till daten. Det behöver ju inte vara utomlands, även Sverige är långt på längden. Tanken med detta partner på prov är att få se personen i sin naturliga miljö

Alltså det brukar ju till exempel följa med morsa på köpet, då är det bättre att träffa henne först. Man får se (henne) shoppa i sina affärer, gå ut med sin hund (i det här fallet) och gå ut med kompisarna på puben! Vore inte det något? Fast att man är turist. Eller låter det som Processen av Kafka, en massa byråkrati utan att komma någon vart? Alltså om jag åkte och träffade någon av alla tjejer utomlands jag chattar med, så skulle jag hellre ses på hotellrummet på kvällen om det hettar till, än hos henne. Så min idé går att modifiera vid behov. Alltså då är det ju jag som avgör om det verkar som en bra idé med tjejen ifråga.
Egentligen är idén inspirerad av en tv-intervju jag såg för flera år sedan. Det var en svensk tjej som hade chattat med en amerikan i många år. Programledaren övertalade henne att åka och träffa honom, slutade det med. Och nu är jag i det läget själv, men det är inte bara en tjej, utan flera som jag känt ända sedan 2007. Då vore det ju lägligt att åka och lära känna dom närmare (internet sållar nog bland personlighetsdragen) men utan att förutsätta att det ska bli sex.
Hur har ni gjort när ni träffat folk ni flörtat med på internet, från andra städer? Ett alternativ till hela idén är förstås att hålla sig lugn, och se om den rätta dyker upp. Det är det jag gjort hittils. Men hittils blir det bara mer och mer frågetecken, fler och fler tjejer, en del försvinner ett tag och sedan kommer dom tillbaks (på email), hela grejen är som gjord för att förvirra..
Just det ja, det var den här historien som inspirerade till den förvirrande texten Likruna, som jag postade. "Du vaknar på en strand.."