Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-27, 21:21   #25996
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Minoshee Visa inlägg
Illa det här. Snart är jag ensam singel kvar i den här tråden.
Tjena.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-27, 23:24   #25997
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Oroa dig inte, jag finns.
Fishtank är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-27, 23:28   #25998
yeahgrr
yeah right

yeahgrrs avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
ingen risk... det verkar gå 15 fails på en lyckad relation här.....
yeahgrr är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 05:52   #25999
Silveta
Registered User

Silvetas avatar

Reg.datum: May 2011
Nyligen blivit singel själv efter 8 år. Fruktansvärt svårt att hantera även om beslutet var mitt. Hur börjar man leva ordentligt igen när allt man kan och är van vid att vara pappa och god make som väntar hemma? Mitt kontaktnät består liksom av en nära kompis samt några kollegor. Sen är det ju inte som jag har mycket fritid heller. Lämnar och hämtar mina två pojkar alla dagar och är barnfri varannan helg. Tips och idéer välkomnas.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Silveta är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 08:19   #26000
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Silveta Visa inlägg
Nyligen blivit singel själv efter 8 år. Fruktansvärt svårt att hantera även om beslutet var mitt. Hur börjar man leva ordentligt igen när allt man kan och är van vid att vara pappa och god make som väntar hemma? Mitt kontaktnät består liksom av en nära kompis samt några kollegor. Sen är det ju inte som jag har mycket fritid heller. Lämnar och hämtar mina två pojkar alla dagar och är barnfri varannan helg. Tips och idéer välkomnas.
Usch, tråkigt. Jag vet inte hur du skall göra specifikt, däremot råkade pejo på brädan ut för något liknande nyligen. Se http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=14183
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 11:24   #26001
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Lightbulb

Är det någon som haft partner-på-prov? Idén kommer av att jag blev inbjuden till en semesterort i Brasilien av en tjej 2008, men jag åkte inte. Hmm är det enbart förenligt med swingers-liv? Alltså internet leder ju till att man lär känna varann innan date. Dock är det några bitar som saknas, men det är så lite som fattas efter att ha fått videos skickade och BH:ar med lukt på.. Att jag inte tror att ett möte skulle förändra så mycket. Däremot finns det många i min sits nu som har långdragna planer på date som eventuellt (inte) blir av. Anledningen till att det inte blir av för min del är att jag inte är swinger. Jag skulle tycka det vore coolt att ta en semestervecka utan att bo ihop Då får man fundera på om det är allvar eller inte. Det är ju en personlig grej förstås, att föredra att ha en allvarlig relation.

Behovet av detta med partner på prov kommer egentligen av längre resor till daten. Det behöver ju inte vara utomlands, även Sverige är långt på längden. Tanken med detta partner på prov är att få se personen i sin naturliga miljö Alltså det brukar ju till exempel följa med morsa på köpet, då är det bättre att träffa henne först. Man får se (henne) shoppa i sina affärer, gå ut med sin hund (i det här fallet) och gå ut med kompisarna på puben! Vore inte det något? Fast att man är turist. Eller låter det som Processen av Kafka, en massa byråkrati utan att komma någon vart? Alltså om jag åkte och träffade någon av alla tjejer utomlands jag chattar med, så skulle jag hellre ses på hotellrummet på kvällen om det hettar till, än hos henne. Så min idé går att modifiera vid behov. Alltså då är det ju jag som avgör om det verkar som en bra idé med tjejen ifråga.

Egentligen är idén inspirerad av en tv-intervju jag såg för flera år sedan. Det var en svensk tjej som hade chattat med en amerikan i många år. Programledaren övertalade henne att åka och träffa honom, slutade det med. Och nu är jag i det läget själv, men det är inte bara en tjej, utan flera som jag känt ända sedan 2007. Då vore det ju lägligt att åka och lära känna dom närmare (internet sållar nog bland personlighetsdragen) men utan att förutsätta att det ska bli sex.

Hur har ni gjort när ni träffat folk ni flörtat med på internet, från andra städer? Ett alternativ till hela idén är förstås att hålla sig lugn, och se om den rätta dyker upp. Det är det jag gjort hittils. Men hittils blir det bara mer och mer frågetecken, fler och fler tjejer, en del försvinner ett tag och sedan kommer dom tillbaks (på email), hela grejen är som gjord för att förvirra..

Just det ja, det var den här historien som inspirerade till den förvirrande texten Likruna, som jag postade. "Du vaknar på en strand.."

Senast redigerad av Chaan den 2012-08-28 klockan 11:31.
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 11:45   #26002
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Eller en närmare frågeställning, när ni åkt på date till andra städer, för att träffa någon från internet, hur säkra har ni varit först, vad var intentionen, och blev det som ni tänkte?
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 11:46   #26003
TREX
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Eller en närmare frågeställning, när ni åkt på date till andra städer, för att träffa någon från internet, hur säkra har ni varit först, vad var intentionen, och blev det som ni tänkte?
Det blir oftast skit första gången, beroende på hur länge man har snackat innan. Man bygger upp på tok för mycket förväntningar och skapar nästan en egen liten bild av hur personen ska vara, när personen sen inte är det ja det är då det blir piss.
TREX är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 11:50   #26004
Donner
In Sweden we call it a kick

Donners avatar

Reg.datum: Aug 2006
Chaan: Tycker snarare det är så att man inte alls känner personen speciellt väl över internet. Man kan lätt "anpassa" sig efter vad den andra skriver, tycker och tänker. Med det sagt hade det väl ändå kunnat vara trevligt att åka iväg på en date någonstans. Tycker du ska köra på. Det värsta som kan hända är att det går åt helvete.
Donner är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 11:52   #26005
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
Tycker det funkar görbra att träffa folk från internet. Eftersom man redan har impat på dem på internet så behöver man inte hålla på med game och skit när man väl träffar dem IRL. Det är redan underförstått att man ska leka doktor.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 11:58   #26006
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Min idé är ju att undvika att det ska gå åt helvete, går inte det? Alltså jag nappade inte på hennes sexturist-förslag Istället började jag fundera på detta med partner på prov Alltså att om jag åkte till Brasilien skulle jag hellre hyra ett rum i São Paolo där hon bor, än på semesterorten ihop.............. Och sedan
är också grejen att mina bästa fans är hennes kunder, hon är manager på en skivbutik... Så det bästa vore att göra ungefär som Quorthon i Portugal, en promotionresa.

Senast redigerad av Chaan den 2012-08-28 klockan 12:04.
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 12:21   #26007
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Chaan Visa inlägg
Har i det stora hela varit positivt de flesta gånger. Men sen har jag alltid haft en bra förmåga att bedöma människor. En del skräckhistorier har man hört dock

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 13:26   #26008
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Skillnaden är väl att jag är äldre? Jag fyllde i ålder en gång, det var ett skämt, jag fyllde i hälften. Jag har gjort liknande saker när jag var ung jag med, blivit upphånglad av tjejer, åkt på ovissa dater i deras städer, ja många olika svenska städer kom dom ifrån, och till och med Helsingfors! Jag har haft tjejer som har varat 1 dag, en månad, 3 månader, 1 1/2 år, 2 1/2 år, och 7 år!! Inget funkade typ, därför är jag osäker på hur det här ska gå till. Can't live with them, can't live without em. Emot slutet av den historien fanns internet (Helsingforstjejen), innan det var det mycket brevskrivning.

Dom två idéer jag har är 1: en dundertjej ska uppenbara sig. 2: turista med tjejerna som jag känner, men hålla det stabilt för dom behöver jag ha kvar. Det här var inte lätt. Jag har tagit ett väldigt långt break för att fundera på det här.
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 13:51   #26009
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Skulle aldrig åka utomlands för att träffa en specifik tjej jag bara haft kontakt med på internet. Om jag hade vägarna förbi i affärer eller ngt liknande är en annan sak förstås.

Sedan är jag lite skeptisk mot tjejer från andra länder (läs: fattiga länder). Dels ska man inte underskatta de kulturella skillnaderna och sedan har de ofta en dold agenda (cash...).
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-28, 15:09   #26010
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Sedan är jag lite skeptisk mot tjejer från andra länder (läs: fattiga länder). Dels ska man inte underskatta de kulturella skillnaderna och sedan har de ofta en dold agenda (cash...).
Därför väntar man tills de flyttar till Sverige och skaffar sig jobb. Win!
Yes är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:01.