Såg första avsnittet av An Idiot Abroad precis. Det var längesedan jag skrattade mig genom ett helt avsnitt, från början till slut.
An idiot abroad hade varit otroligt bra om Ricky och Stephen hade följt med Karl överallt. Just nu är den bara mjeh, har inte orkat titta alla avsnitt ens..
Bara sommaravslutning, avsnitt 11-16 kommer börja sändas i Januari
Damn, skulle stått sommaravslutning.
Håller inte med. Hela grejen är ju att Karl är deras slav som de kan skicka runt och göra vad de vill med, eftersom de betalar hans lön (och de påpekar i varje avsnitt att det faktiskt inte är en semester). Hade de följt med hade det inte alls varit samma bisarra saker.
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88
Om du gillar AIA så MÅSTE du lyssna på podcastsen (XFM, Ricky Gervais Show, A Guide To...) som är ännu roligare i mitt tycke.
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88
Teaser:
Ska lyssna och se vad jag tycker. Ibland har jag svårt att höra vad han säger om det är lite grumligt eller mycket i bakgrunden. Såg ett par klipp av hans stand up igår på youtube, och det var riktigt bra.
Inne på andra säsongen nu, andra avsnittet. Scenen när han testar throat singing och riktigt släpper loss är sanslöst roligt.
Riktigt rolig, rekommenderas starkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen
För dem som inte snappat upp det, kolla "Lilyhammer" som börjat gå på SVT 1 nu.
Norsk serie som är en typ av spinoff på Sopranos....yep, you heard me.
Handlar om en tidigare New York-mafioso (Steven Van Zandt) som golat på sina tidigare vänner, och därför sätts han i vittnesskydd av FBI... i Lillehammer i Norge. Serien handlar om hur han försöker anpassa sig till det Norska "Svensson"-livet i en Norsk småstad. Utan att avslöja för mycket: föreställ er att en mafioso gå in på arbetsförmedlingen i Norge...
Fruktansvärt bra serie och dem har verkligen fått med alla stereotyper och fördomar om Norge.
Den där måste man ge en chans, inte en aning vad jag ska förvänta mig dock.
Bästa serien som börjat under våren är garanterat The Newsroom, fan vad bra sista avsnittet var!
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Ska lyssna och se vad jag tycker. Ibland har jag svårt att höra vad han säger om det är lite grumligt eller mycket i bakgrunden. Såg ett par klipp av hans stand up igår på youtube, och det var riktigt bra.
Inne på andra säsongen nu, andra avsnittet. Scenen när han testar throat singing och riktigt släpper loss är sanslöst roligt.
Ricky eller Karl? Efter att ha lyssnat på dem i princip dagligen i några år så har jag inga problem med någon av dem iofs. (Tycker inte att det är så hemskt farligt heller, några uttryck här och var som är nya typ.)
Det finns en nerklippt, animerad, version av Ricky Gervais show som gick på HBO som du kanske kan börja med. http://www.imdb.com/title/tt1553644/
Allra bäst är dock dom första programmen från XFM där allt började.
Runt jul kommer ett par nya avsnitt av AIA.
Senast redigerad av tp_88 den 2012-08-25 klockan 15:13.
Såg första avsnittet av An Idiot Abroad precis. Det var längesedan jag skrattade mig genom ett helt avsnitt, från början till slut.
Jag började kolla på det efter inläggen här. Kan inte påstå att jag skrattat särskilt mycket, även om det är roligt ibland. Jag undrar mest om karln är sådär på riktigt och om han verkligen är sådär gnällig. Samtidigt tycker jag faktiskt det var väldigt intressant att se. Jag kan förstå att han tycker världens sju under är bleh. Dessutom har jag aldrig känt mig lyckligare över att bo i ett västerländskt land. Snacka om skithål stackarn fått besöka. Intressanta skithål, förvisso.
Har precis börjat på säsong två som verkar ännu bättre. Då är det frågan om en "bucket list" med resmål/upplevelser. Efter första avsnittet blev jag otroligt sugen på att besöka Ryssland och åka transsibiriska jänrvägen. Så jäkla awesome det vore att brottas med mongoler och besöka en dvärgstad.
Jag började kolla på det efter inläggen här. Kan inte påstå att jag skrattat särskilt mycket, även om det är roligt ibland. Jag undrar mest om karln är sådär på riktigt och om han verkligen är sådär gnällig. Samtidigt tycker jag faktiskt det var väldigt intressant att se. Jag kan förstå att han tycker världens sju under är bleh. Dessutom har jag aldrig känt mig lyckligare över att bo i ett västerländskt land. Snacka om skithål stackarn fått besöka. Intressanta skithål, förvisso.
Har precis börjat på säsong två som verkar ännu bättre. Då är det frågan om en "bucket list" med resmål/upplevelser. Efter första avsnittet blev jag otroligt sugen på att besöka Ryssland och åka transsibiriska jänrvägen. Så jäkla awesome det vore att brottas med mongoler och besöka en dvärgstad.
Ricky Gervais och Stephen Merchant hävdar om och om igen att Karl verkligen är sådär; en gnällig och fördomsfull människa. Det bästa med serien är ju just hur han uttrycker sig om alla situationer.
Jag tycker överlag att Suits är en helt OK serie men säsongsavslutningen var faktiskt riktigt löjlig. När Ross fick värsta emo-utbrottet efter hans grandma dog var en av sakerna som kändes otroligt oäkta. Slutet var även riktigt förutsägbart. Nej, jag är besviken..
Jag tycker överlag att Suits är en helt OK serie men säsongsavslutningen var faktiskt riktigt löjlig. När Ross fick värsta emo-utbrottet efter hans grandma dog var en av sakerna som kändes otroligt oäkta. Slutet var även riktigt förutsägbart. Nej, jag är besviken..
Mjo, gick lite väl snabbt att runda av just denna handlingen tyvärr, får hoppas att andra halvan av säsongen görs lite mer stabil. Gillar dock serien överlag
Jag fick känslan att dom gjorde som många hollywood filmer brukar göra, dom bygger sakta upp storyn ett bra tag för att snabbspola slutet.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad