Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-25, 09:04   #8866
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Såg första avsnittet av An Idiot Abroad precis. Det var längesedan jag skrattade mig genom ett helt avsnitt, från början till slut.
An idiot abroad hade varit otroligt bra om Ricky och Stephen hade följt med Karl överallt. Just nu är den bara mjeh, har inte orkat titta alla avsnitt ens..
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 09:47   #8867
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Såg första avsnittet av An Idiot Abroad precis. Det var längesedan jag skrattade mig genom ett helt avsnitt, från början till slut.

Om du gillar AIA så MÅSTE du lyssna på podcastsen (XFM, Ricky Gervais Show, A Guide To...) som är ännu roligare i mitt tycke.
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 10:06   #8868
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg

Om du gillar AIA så MÅSTE du lyssna på podcastsen (XFM, Ricky Gervais Show, A Guide To...) som är ännu roligare i mitt tycke.
Teaser:

Gammal 2012-08-25, 11:05   #8869
Mollestam
Registered User

Mollestams avatar

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Bara sommaravslutning, avsnitt 11-16 kommer börja sändas i Januari
Damn, skulle stått sommaravslutning.
Gammal 2012-08-25, 11:39   #8870
Jode
Registered User

Jodes avatar

Reg.datum: Jan 2011
Ancient Aliens! Bra skit om man tycker sådant är intressant
Jode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 13:18   #8871
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
An idiot abroad hade varit otroligt bra om Ricky och Stephen hade följt med Karl överallt. Just nu är den bara mjeh, har inte orkat titta alla avsnitt ens..
Håller inte med. Hela grejen är ju att Karl är deras slav som de kan skicka runt och göra vad de vill med, eftersom de betalar hans lön (och de påpekar i varje avsnitt att det faktiskt inte är en semester). Hade de följt med hade det inte alls varit samma bisarra saker.

Citat:

Citat:
Teaser:

Ska lyssna och se vad jag tycker. Ibland har jag svårt att höra vad han säger om det är lite grumligt eller mycket i bakgrunden. Såg ett par klipp av hans stand up igår på youtube, och det var riktigt bra.

Inne på andra säsongen nu, andra avsnittet. Scenen när han testar throat singing och riktigt släpper loss är sanslöst roligt.
Gammal 2012-08-25, 13:34   #8872
Tricklew
W för Vendetta

Tricklews avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av frong Visa inlägg
Kollade första säsongen av Trailer park boys igår, fan va konstigt serie.
Riktigt rolig, rekommenderas starkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapelsen Visa inlägg
För dem som inte snappat upp det, kolla "Lilyhammer" som börjat gå på SVT 1 nu.
Norsk serie som är en typ av spinoff på Sopranos....yep, you heard me.
Handlar om en tidigare New York-mafioso (Steven Van Zandt) som golat på sina tidigare vänner, och därför sätts han i vittnesskydd av FBI... i Lillehammer i Norge. Serien handlar om hur han försöker anpassa sig till det Norska "Svensson"-livet i en Norsk småstad. Utan att avslöja för mycket: föreställ er att en mafioso gå in på arbetsförmedlingen i Norge...

Fruktansvärt bra serie och dem har verkligen fått med alla stereotyper och fördomar om Norge.

Rekommenderas å de starkaste!

http://www.imdb.com/title/tt1958961/
Den där måste man ge en chans, inte en aning vad jag ska förvänta mig dock.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 14:17   #8873
Dreas
Maaaaaaat!

Dreass avatar

Reg.datum: Feb 2006
Bästa serien som börjat under våren är garanterat The Newsroom, fan vad bra sista avsnittet var!
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-25, 15:09   #8874
tp_88
Registered User

tp_88s avatar

Citat:
Ska lyssna och se vad jag tycker. Ibland har jag svårt att höra vad han säger om det är lite grumligt eller mycket i bakgrunden. Såg ett par klipp av hans stand up igår på youtube, och det var riktigt bra.

Inne på andra säsongen nu, andra avsnittet. Scenen när han testar throat singing och riktigt släpper loss är sanslöst roligt.
Ricky eller Karl? Efter att ha lyssnat på dem i princip dagligen i några år så har jag inga problem med någon av dem iofs. (Tycker inte att det är så hemskt farligt heller, några uttryck här och var som är nya typ.)

Det finns en nerklippt, animerad, version av Ricky Gervais show som gick på HBO som du kanske kan börja med. http://www.imdb.com/title/tt1553644/

Allra bäst är dock dom första programmen från XFM där allt började.

Runt jul kommer ett par nya avsnitt av AIA.

Senast redigerad av tp_88 den 2012-08-25 klockan 15:13.
Gammal 2012-08-26, 05:00   #8875
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Jag började kolla på det efter inläggen här. Kan inte påstå att jag skrattat särskilt mycket, även om det är roligt ibland. Jag undrar mest om karln är sådär på riktigt och om han verkligen är sådär gnällig. Samtidigt tycker jag faktiskt det var väldigt intressant att se. Jag kan förstå att han tycker världens sju under är bleh. Dessutom har jag aldrig känt mig lyckligare över att bo i ett västerländskt land. Snacka om skithål stackarn fått besöka. Intressanta skithål, förvisso.

Har precis börjat på säsong två som verkar ännu bättre. Då är det frågan om en "bucket list" med resmål/upplevelser. Efter första avsnittet blev jag otroligt sugen på att besöka Ryssland och åka transsibiriska jänrvägen. Så jäkla awesome det vore att brottas med mongoler och besöka en dvärgstad.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 05:02   #8876
Yes
Banned User

Yess avatar

Mina favoritserier är för övrigt:

Dragons Den/Shark Tank(Dragons Den UK/CA är för övrigt den bättre av dem) - bästa reality-serien som gjorts.

True Blood - Hur bra som helst

Californication - Kan inte vänta tills den börjar igen.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 05:53   #8877
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag började kolla på det efter inläggen här. Kan inte påstå att jag skrattat särskilt mycket, även om det är roligt ibland. Jag undrar mest om karln är sådär på riktigt och om han verkligen är sådär gnällig. Samtidigt tycker jag faktiskt det var väldigt intressant att se. Jag kan förstå att han tycker världens sju under är bleh. Dessutom har jag aldrig känt mig lyckligare över att bo i ett västerländskt land. Snacka om skithål stackarn fått besöka. Intressanta skithål, förvisso.

Har precis börjat på säsong två som verkar ännu bättre. Då är det frågan om en "bucket list" med resmål/upplevelser. Efter första avsnittet blev jag otroligt sugen på att besöka Ryssland och åka transsibiriska jänrvägen. Så jäkla awesome det vore att brottas med mongoler och besöka en dvärgstad.
Ricky Gervais och Stephen Merchant hävdar om och om igen att Karl verkligen är sådär; en gnällig och fördomsfull människa. Det bästa med serien är ju just hur han uttrycker sig om alla situationer.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 09:59   #8878
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Jag tycker överlag att Suits är en helt OK serie men säsongsavslutningen var faktiskt riktigt löjlig. När Ross fick värsta emo-utbrottet efter hans grandma dog var en av sakerna som kändes otroligt oäkta. Slutet var även riktigt förutsägbart. Nej, jag är besviken..
Gammal 2012-08-26, 10:06   #8879
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Jag tycker överlag att Suits är en helt OK serie men säsongsavslutningen var faktiskt riktigt löjlig. När Ross fick värsta emo-utbrottet efter hans grandma dog var en av sakerna som kändes otroligt oäkta. Slutet var även riktigt förutsägbart. Nej, jag är besviken..
Mjo, gick lite väl snabbt att runda av just denna handlingen tyvärr, får hoppas att andra halvan av säsongen görs lite mer stabil. Gillar dock serien överlag
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-26, 10:07   #8880
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Jag fick känslan att dom gjorde som många hollywood filmer brukar göra, dom bygger sakta upp storyn ett bra tag för att snabbspola slutet.
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.