Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-08, 13:45   #25456
forslund
Registered User

forslunds avatar

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy9 Visa inlägg
Fan vad alla hjälper dauit men bara dissar mig.
Du har ju redan koll på läget.
forslund är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 13:51   #25457
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av dauit Visa inlägg
hon vill att det ska bli en överraskning, tänkt på filmer som madagascar 3(funkar alltid), cockpit och spiderman/batman(kanske för våldsamt och inte tjejers stil)

tror faktiskt det stavas packnick, även det kan var en bra idé, hoppas bara vädret är på vår sida!

vattnet är så jäkla kallt så det skippar jag, isåfall måste jag låna våtdräkt
Inte behöver du ju bada! And btw är väl cirkus 20º i vattnet va?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 13:51   #25458
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Vädret är hyfsat på kvällen enligt Yr och det är augustivärme i luften.
Köper du lite random stuff för 400 så kommer ni ha en fantastisk middag. Köper du lite random stuff för 300 och en flaska vin för 100 så kommer ni ha en ännu bättre middag.
Betänk att pojken är 18 och flickan 17.
Catstyle är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 14:21   #25459
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Ja. på en flaska vin blir hon inte supen under bordet:p
Gammal 2012-08-08, 14:22   #25460
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
De lär inte få en flaska vin ute för en hundring, och inte få tag på en flaska vin på något lagligt sätt för hemmadrickande.
Gammal 2012-08-08, 14:36   #25461
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Han får väl fuska lite då.
Tycker det lät dom ett nice förslag.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fishtank är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 14:43   #25462
Macroman
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Borde nästan starta en egen tråd om alla bekymmer man besitter:P

Är så att en gammal flört började höra av sig för någon månad sedan och prata lite allmänt och jag sa att det kanske vore läge att ses med hon säger kanske det. Sedan går det någon vecka och en fest som jag och några vänner ska på och hon undrar om jag skulle dit vilket jag skulle och hon hoppades på att jag skulle hälsa på henne. Väl på festen så träffades vi, hälsade och sedan vart det väldigt mycket hångel och låg i knät på henne på efterfesten.

Sedan veckan efter så var det en stadsfest och båda skulle dit. Vi sågs och hälsade och inte mycket mer med det men sedan så hamnade vi på samma efterfest och vi pratade lite och hon sa att hon gärna ville börja ses och jag sa att det gjorde jag gärna med. Vi höll om varandra och kysstes innan jag gick hem. Jag hörde med henne dagen efter om hon var seriös med att ses och att det inte bara var fylleprat.

Hon var seriös och frågade om jag också var det och såklart var jag det. Så jag undrade om hon skulle med och kolla på film oss mig men hon var upptagen men kanske denna veckan. Så jag sa att hon skulle höra av sig om hon fick en lucka och hon skulle kolla när hon kom till jobbet. Gått snart 3 dagar och inte hört något ifrån henne och mitt bekymmer ligger att antingen är hon blyg eller så är hon bara ute efter bekräftelse för kanske 2 månader förra gången när vi skulle ses så drog hon sig ur i sista sekunden men då hon gärna tog en promenad men hon hörde inte av sig mer så jag lät det rinna ut i sanden.
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
På vilket sätt är jag en nice guy?
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Du undviker risker, att bli ratad, överanalyserar hennes beteende och ifrågasätter varje steg du tar; gör henne till högsta prioritet, försöker få henne att gilla dig, väntar på att hon ska ta första steget, väntar på att hon ska skicka signaler som är idiotsäkra, döljer din sexuella agenda och gör sex till en alldeles för big deal...

Jag kan säkert fortsätta på listan men jag är inte här för att försöka sänka dig.
Tjejer förväntar sig alltid att killarna tar initiativ och leder dom eftersom de är undergivna till sin natur. Du ska i princip bestämma allt ni ska göra inte fråga henne vad hon vill göra. I princip...

Tjejer attraheras inte heller lika mkt av utseendet som män utan går igång på ett självsäkert/säkert beteende i mkt större grad. Du ska alltså bete dig självsäkert men dock inte vara ett asshole och ja det är stor skillnad.

Har också läst boken och den visar ganska tydligt varför en del kvinnor blir frustrerade på vissa mäns beteende (nice guys).

Här är två andra böcker som mer konkret tar upp hur man ska bete sig för att attrahera kvinnor.

http://www.amazon.com/Models-Attract...eywords=models

http://www.amazon.com/Minimal-Game-N...s=aaron+sleezy

Boken "Models..." skriver en del om "Nice guys" och har denna bok som källa bl.a.

Sedan räcker det inte att läsa ett par böcker utan det gäller att hela tiden aktivt jobba med sig själv.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 15:54   #25463
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Ja, då räcker det med vin för en 50-lapp

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
Jag tänkte inte på det. Mat för 150 då, och billigaste BiB:en

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
De lär inte få en flaska vin ute för en hundring, och inte få tag på en flaska vin på något lagligt sätt för hemmadrickande.
Men helvete, hur ska det här då gå till, ska det vara nyktra eller?
Gammal 2012-08-08, 16:21   #25464
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
"Tjejer förväntar sig alltid att killarna tar initiativ och leder dom eftersom de är undergivna till sin natur. Du ska i princip bestämma allt ni ska göra inte fråga henne vad hon vill göra. I princip..."

Va? Tjejer raggar på killar hela tiden och tar initiativ, kanske inte lika ofta som killar, men att de alltid skulle "förvänta sig att killar tar initiativ" vägrar jag att tro på. Finns gott om tjejer som är den aktive.

"Tjejer attraheras inte heller lika mkt av utseendet som män utan går igång på ett självsäkert/säkert beteende i mkt större grad. Du ska alltså bete dig självsäkert men dock inte vara ett asshole och ja det är stor skillnad."

Gå på manlig striptease, tror du att det är det självsäkra beteendet eller de muskulösa kropparna som får tjejerna att busvissla och applådera?
filmjölk är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 16:27   #25465
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
"Gå på manlig striptease, tror du att det är det självsäkra beteendet eller de muskulösa kropparna som får tjejerna att busvissla och applådera?
Jag börjar mer och mer tro att det sätt på vissa män/killar beskriver hur kvinnor/tjejer bara tänder på den fina insidan och inte på den sexiga utsidan, hur de inte ägnar sig åt att recensera mäns utseende på samma sätt som män recenserar kvinnors etc. är sprunget ur en önskedröm om att det faktiskt skulle vara så.

Det är som vanligt inte binärt, och det är som vanligt så att de flesta väljer en partner för ett långt förhållande med tanke på mycket annat än utseendet (eftersom det är jobbigt att leva med en idiot även om personen är snygg), men nog TÄNDER tjejer på en snygg utsida. Även om vår kultur i dagsläget inte riktigt tillåter att könen manifesterar det på samma sätt.
Tolkia är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 16:35   #25466
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
"Tjejer förväntar sig alltid att killarna tar initiativ och leder dom eftersom de är undergivna till sin natur. Du ska i princip bestämma allt ni ska göra inte fråga henne vad hon vill göra. I princip..."

Va? Tjejer raggar på killar hela tiden och tar initiativ, kanske inte lika ofta som killar, men att de alltid skulle "förvänta sig att killar tar initiativ" vägrar jag att tro på. Finns gott om tjejer som är den aktive.

"Tjejer attraheras inte heller lika mkt av utseendet som män utan går igång på ett självsäkert/säkert beteende i mkt större grad. Du ska alltså bete dig självsäkert men dock inte vara ett asshole och ja det är stor skillnad."

Gå på manlig striptease, tror du att det är det självsäkra beteendet eller de muskulösa kropparna som får tjejerna att busvissla och applådera?
När tjejer säger att de raggar och de får förklara vad de menar så säger de oftast att de "tittar" på en kille eller att de "kastar blickar" efter en kille. Detta är inte att ragga eftersom det är väldigt vagt och indirekt särskilt mot killar som ofta inte kan tolka subtila signaler särskilt bra.

Att de går fram till en kille och börjar prata och flörta med honom är väldigt ovanligt även om det förekommer. Jag skulle säga att av de direkta approacher som förekommer så initieras de till 95 % av männen. Det är deras roll helt enkelt.

Hur är relationen mellan strippklubbar för män vs strippklubbar för kvinnor? Jag skulle säga 99 % vs 1 %.

Givetvis är inte utseendet helt ointressant särskilt verkar det vara viktigt att vara lång (dvs längre än kvinnan) om du är kille. Men säga utseendets vikt är 99 % för män (sexuell attraktion) och mellan 50-80 % för kvinnor.

Senast redigerad av Macroman den 2012-08-08 klockan 16:44.
Gammal 2012-08-08, 16:39   #25467
Macroman
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag börjar mer och mer tro att det sätt på vissa män/killar beskriver hur kvinnor/tjejer bara tänder på den fina insidan och inte på den sexiga utsidan, hur de inte ägnar sig åt att recensera mäns utseende på samma sätt som män recenserar kvinnors etc. är sprunget ur en önskedröm om att det faktiskt skulle vara så.

Det är som vanligt inte binärt, och det är som vanligt så att de flesta väljer en partner för ett långt förhållande med tanke på mycket annat än utseendet (eftersom det är jobbigt att leva med en idiot även om personen är snygg), men nog TÄNDER tjejer på en snygg utsida. Även om vår kultur i dagsläget inte riktigt tillåter att könen manifesterar det på samma sätt.
Helt rätt. Utseendet är inte alls oviktigt det var inte så jag menade men det är inte lika viktigt som för män.

En jättesnygg kille som är sjukt osäker kommer att ha problem att attrahera kvinnor medan en inte lika snygg men väldigt självsäker man kommer att ha det lättare.
Gammal 2012-08-08, 16:40   #25468
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av dauit Visa inlägg

grönan tror jag inte heller passar eftersom jag är en sådan fegis att jag knappt vågar åka stora bergochdalbana(eller stavas det Berg- och dalbana?)
Jag tycker den nya är bättre från förra året, Twister. Slå upp det i Youtube så hittar du en amerikansk videorecension där det visar sig att tjejer gillar den också. Jetline har bättre fart men jag gillar själva upplägget på Twister.
Chaan är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 19:55   #25469
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg

Vem har sagt att tjejer bara attraheras av insidan? Det var inte vad Macroman påstod och jag kan inte minnas någon annan som påstått det heller.

Det handlar om att utseendet inte alls är lika viktigt och inte har en lika central roll. Stor skillnad mot att inte tända alls på det och att det skulle vara helt oviktigt.

Förnekar man det har man aldrig fått en tjej glansig i ögonen genom sitt agerande eller vad man sagt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-08-08, 20:01   #25470
filmjölk
Banned User

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg

En jättesnygg kille som är sjukt osäker kommer att ha problem att attrahera kvinnor medan en inte lika snygg men väldigt självsäker man kommer att ha det lättare.
Den jättesnygga killen kommer nog att ha lätt att attrahera tjejer, attrahera som i "Wow, gud vad snygg han är!" sen mer än så blir det nog sällan, men attraherar tjejer det gör han ju.

Kille 2 får säkert både ligga mer och om han vill lättare få ihop det med en tjej, men han kommer att attrahera färre, iaf vid en snabb anblick.
filmjölk är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:25.