Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-22, 13:30   #25126
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Skuggan känns ibland som sandras manliga motsvarighet fast att han trots sina erfarenheter fortfarande ser ljust på livet iallafall

Sandra är du helt övertygad om att någon kille vill chansa på dig om du ska gå runt och vara bitter för att du blivit sårad tidigare och på förhand tror att varje kille du träffar är en presumptiv idiot?

Jag hade dragit öronen åt mig direkt, men inte på grund av tjejens erfarenheter utan mer hennes personlighet och det bristande omdömet hon verkar ha i diverse situationer. Just saying det kan vara lite roligare att släppa sina demoner någon gång och inte låta dem lägga fällben för en
Du vet ingenting om mig hur jag är som person.
Gammal 2012-07-22, 13:32   #25127
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Sandra81 Visa inlägg
Du vet ingenting om mig hur jag är som person.
Vi har en bild av hur du är genom vad du skriver här på forumet. De flesta har, oberoende av varandra, bildat samma uppfattning av dig. Det säger någonting om dig.

Från det du pratat om och tagit upp är Asdfs slutsats helt rimlig. Om du vill att någon skall dra någon annan slutsats får du visa på ett annat agerande.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:00   #25128
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Tror inte det finns någon i min närhet eller har funnits vars barn inte är skilsmässobarn.
Så, om du och jag gifter oss, har tio fina år tillsammans och får barn som vi älskar och som älskar oss, men sedan inser att vi växt ifrån varandra och skiljer oss - är det så farligt?

Visst är det nästan alltid något ledsamt över ett uppbrott, men jag tycker folk målar upp en lite väl apokalyptisk bild av ett brustet förhållande.
Gammal 2012-07-22, 14:06   #25129
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Tja, ingen har väl något motargument annat än "jag tror inte det"?

Jag tror inte heller det, men det gör ju inte att Sandra har fel för det. Hon får väl tro vad hon vill
Fel och fel. Nu ska vi inte vara så relativiserande här. Det är internet.
Jag hoppas att jag alltid orkar bemöta dem som aktivt placerar enskilda människor i fack baserat på allt från statistik till anekdot. Vare sig det gäller PUAs som gamear game med sin wingman, killar som måste bortförklara obesvarad kärlek eller tjejer som för sig med uttryck som Män Är Djur eller jag litar inte på halva jordens befolkning.
Gammal 2012-07-22, 14:16   #25130
Yes
Banned User

Yess avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag kan ju inte låta bli att tycka synd om killen också (även om det var mest synd om dig), för det kan ju inte vara kul att upptäcka att ens familj är idioter.
Jag skulle gissa att det mer handlar om att familjen är juggar, alternativt att det var någon kille vars familj kom från nåt annat land drabbat av kommunism och elände. Det är fortfarande ett oacceptabelt beteende, och jag hoppas han roidade på dem, men i vissa kulturer är sånt där väldigt viktigt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:17   #25131
mela
#curl4lajf

melas avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av -squat- Visa inlägg
Visst är det så, det ena behöver ju inte utesluta det andra. Men man bör nog börja i rätt ända. Sen är det nog som så att de som drivs av självförverkligandet in i absurdum, inte bryr sig om de är kära eller ej, det är statusmarkörerna som är viktiga.

Sen vill jag nog förtydliga mitt hat mot självförverkligandet. Alla drivs vi av det mer eller mindre, inte bara tjejer även om det känns extremare där. Att drivas av det en smula, kan vara bra. Men det jag vill säga är att man bör tygla det lite, om man vill bli lycklig på riktigt.

Jag håller med.
Det kan vara så. Det känns dock som någonting som man bara ser på tv o.O

Ditt hat mot självförverkligandet? Det som alla pysslar med att de ska resa runt jorden och hitta sig själva osv? Eller vadå?

Så bra;D

Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvargen Visa inlägg
Jag.. tycker ni verkar bra ihop =)
o.O

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag håller med min kära favoritfilosof Ayn Rand i den här frågan. Vet inte hur man ska översätta det till svenska, men hon menade att det först och främst var en persons "sense of life" man blev kär i. Alltså ens grundläggande inställning till livet, en person implicitia livsfilosofi.

Själv dras jag till personer som har mött motgångar i livet men som fortfarande ustrålar en positiv attityd och livsglädje, som står omärkta av bitterhet, cynism och misundsamhet. Jag kan som många andra tycka det är fantastiskt med god utbildning, bra jobb och allt sånt där som är viktigt i livet, men ge mig en fighter som kan hantera nederlag och ta sig på fötter igen utan att bli fördärvad.
Det beror lite på vart i fighterstadiet människan är också. Någon som går igenom någonting stort är ingenting jag vill beblanda mig med, oavsett hur strongt det är.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Vad är en doktorand värd? Eller en doktorsexamen för den delen? Finns många idioter som också klarar av att bli doktor utan att för den delen vara särskilt smarta. Så håller definitivt med dig, även om jag samtidigt måste erkänna att jag blev mer intresserad/förhållande-inriktad av tjejen min när jag fick veta vad hon studerade Men det måste vara för att det stack ut från alla mina tidigare förhållanden där det var ICA-kassör till städerska utan några som helst ambitioner, fy så avtändande
För vissa är den värd väldigt mycket. Jag har dock aldrig träffat en doktorand som varit ute i "verkliga livet". De har gått på gymnasie till kandidat, till master till doktorand. Och deras världsbild är lite..sned. Ingenting attraktivt med det öht. Men visst, jag vill inte ha en man som nöjer sig med att bli kassalinjechef på COOP. Men en doktorand. Nooo.
Det var dock ett utav kraven på det programmet som jag såg. Det fanns en doktorand bland männen de hade samlat ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Det var en bra summering tyckte jag. Jag har egentligen inte så höga krav på jobb etc, det handlar mer om det här som Mela skriver.
Kääääääääääärlek
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:23   #25132
Yes
Banned User

Yess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Så, om du och jag gifter oss, har tio fina år tillsammans och får barn som vi älskar och som älskar oss, men sedan inser att vi växt ifrån varandra och skiljer oss - är det så farligt?

Visst är det nästan alltid något ledsamt över ett uppbrott, men jag tycker folk målar upp en lite väl apokalyptisk bild av ett brustet förhållande.
Håller med och jag var just på väg att skriva något i liknande anda.

Att ett förhållande tar slut gör inte den tiden man haft tillsammans bortkastad. Om man haft något värdefullt så är det fortfarande det även om det bara höll en dag, en månad eller tio år. Att det gör ont att förlora det förtar inte värdet, och inte heller om det leder till besvikelse och man hatar varandra efteråt.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:25   #25133
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Ditt hat mot självförverkligandet? Det som alla pysslar med att de ska resa runt jorden och hitta sig själva osv? Eller vadå?
Ptja, min första flickvän frågade mig vad jag skulle göra i framtiden, varpå jag svarade "programmera!". Hon undrade om jag inte hade någon plan eller några mål, och ansåg att jag var en trött stackare utan livsgnista. Bara för att jag inte hade funderat på var jag ser mig själv inom fem år.

Den sortens självförverkligande verkar vanligare bland tjejer. Är det för att de måste veta att deras partner har makt/status, och att det inte är attraktivt annars?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
Gammal 2012-07-22, 14:30   #25134
Yes
Banned User

Yess avatar

Det är iof smart att konkretisera sina mål och lägga upp en plan med små delmål. Jag är rätt dålig på det själv så jag tar gärna en tjej som kan hjälpa mig med det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:32   #25135
Sandra81
Registered User

Sandra81s avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg

Inte farligt alls.. men väldigt väldigt vanligt att det slutar så. öppna ögonen så får du se.
Gammal 2012-07-22, 14:33   #25136
mela
#curl4lajf

melas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Ptja, min första flickvän frågade mig vad jag skulle göra i framtiden, varpå jag svarade "programmera!". Hon undrade om jag inte hade någon plan eller några mål, och ansåg att jag var en trött stackare utan livsgnista. Bara för att jag inte hade funderat på var jag ser mig själv inom fem år.

Den sortens självförverkligande verkar vanligare bland tjejer. Är det för att de måste veta att deras partner har makt/status, och att det inte är attraktivt annars?
Att vilja programmera är iofs ett mål. Men det säger ingenting om ditt liv i sigt. Det kanske är det hon ifrågasatte? "Jaha, så du vill sitta och knappa på en dator 8h om dagen. De resterande 16 då?"

Citat:
Det är iof smart att konkretisera sina mål och lägga upp en plan med små delmål. Jag är rätt dålig på det själv så jag tar gärna en tjej som kan hjälpa mig med det.
Några mål eller visioner har man väl alltid?
Mina ändras ganska så snabbt när jag blir singel. Då är inte målet bebis längre, utan snarare ja..kärlek? Kan man ha ett sånt mål? Det är ingenting jag arbetar aktivt för att uppnå.
Citat:
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:34   #25137
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Citat:
Hörru fjäsk-Yes, har du fått många ragg-PM på Kolo? Det var inte det vi pratade om.

Jag gav exempel på hur snett det är att kräva att alla har nå'n sorts karriärsmål med livet eller vad det nu kan vara, samt en spekulation om varför.

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Att vilja programmera är iofs ett mål. Men det säger ingenting om ditt liv i sigt. Det kanske är det hon ifrågasatte? "Jaha, så du vill sitta och knappa på en dator 8h om dagen. De resterande 16 då?"
Nej. Jag var inte tydlig med det i mitt första inlägg, men frågan var rent karriärsmässigt. På fritiden är det träning (jujutsu, kraftsporter), vilket hon redan visste, eftersom vi hade ett stort gemensamt träningsintresse.

Senast redigerad av mikaelj den 2012-07-22 klockan 14:36.
Gammal 2012-07-22, 14:37   #25138
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Inte farligt alls.. men väldigt väldigt vanligt att det slutar så. öppna ögonen så får du se.
Även om skilsmässor är hyfsat vanligt så är det väl inte riktigt relevant till att "byta partner som strumpor"?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:37   #25139
mela
#curl4lajf

melas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg

Nej. Jag var inte tydlig med det i mitt första inlägg, men frågan var rent karriärsmässigt. På fritiden är det träning (jujutsu, kraftsporter), vilket hon redan visste, eftersom vi hade ett stort gemensamt träningsintresse.
Jaha, eh då vetefan.
Citat:
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2012-07-22, 14:46   #25140
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Citat:
Du är så fin! Aldrig känner jag mig så ung och oerfaren som när du levererar ett "lilla gubben, du är för ung och naiv för att förstå".

Kan du inte slänga in något om hur vältränad jag fortfarande är och att mitt hårfäste är lika orubbligt som tron hos en dörrknackande mormon?

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:33.