2012-07-10, 21:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2011
|
Skummat igenom tråden lite angående utblandad EAA i vatten och hållbarhet.
Finns ju start inlägget vilket är rätt logiskt, men i vilken utsträckning?
Men eftersom det är något år gammalt nu så undrar jag om det finns någon studie på hur effekten försämras om man låter det stå fördigblandat i kylskåp x timmar?
Varför jag undrar är helt enkelt av att jag får rätt mycket blickar när jag öppnar smartshaken i jobbmatsalen och börjar mixa ett illaluktande vitt pulver med funlight bland alla billypizzor
Lider väl inte så mycket av det men men intressant för mig iaf.
|
|
|
2012-07-11, 00:13
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Vilka har det egentligen? Jag betalar faktiskt ärligt några kronor extra för det.
|
Fx.
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2012-07-13, 18:21
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Jag tänkte med aminosyror, hur gör ni för att ta in det så snabbt som möjligt innan och efter träning, tar ni med två shakers med aminosyror och dricker upp ena innan och andra efter?
|
|
|
2012-07-13, 18:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av björne92
Jag tänkte med aminosyror, hur gör ni för att ta in det så snabbt som möjligt innan och efter träning, tar ni med två shakers med aminosyror och dricker upp ena innan och andra efter?
|
Drar en shake hemma (5-10min innan gymmet) sen fyller jag eftershaken hemma och traskar till gymmet. Annars kan du bara blanda en dubbel och ta halva innan halva efter förutsatt att du vill dricka både före och efter.
|
|
|
2012-07-13, 23:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Jag är helt ny när det kommer till EAA, kan nån ge ett tips på en EAA som går att köpa på en gymgrossist butik i sthlm? Pris spelar ingen roll gärna ett kvalitetsmärke  tack på förhand
|
|
|
2012-07-13, 23:57
|
|
Liten & Snäll...
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Doolie
Jag är helt ny när det kommer till EAA, kan nån ge ett tips på en EAA som går att köpa på en gymgrossist butik i sthlm? Pris spelar ingen roll gärna ett kvalitetsmärke  tack på förhand
|
animals, det smakar dessutom riktigt bra och har specifierat innehåll.
|
2012-07-14, 19:44
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Har en liten fundering, kanske redan har tagits upp, men jag är värdelös på att leta...
Hur många aminosyror finns det? Och hur många är Essentiella/Icke-Essentiella? Enligt svenska Wikipedia är det 20 aminosyror, varav 8 är Essentiella och 12 Icke.
Men den engelska säger att det finns 21, varav 9 är Essentiella och 12 är Icke.
Vad är det som gäller? Eller är det jag som är så kass på engelska?
|
|
|
|
2012-07-14, 19:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561
Citat:
De essentiella aminosyrorna är fenylalanin, isoleucin, leucin, lysin, metionin, treonin, tryptofan och valin (arginin och histidin är essentiella för barn).
|
Sen säger både den svenska wiki och den engelska att det finns 23 aminosyror.
Senast redigerad av exevision den 2012-07-14 klockan 19:57.
|
|
|
2012-07-15, 15:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Är detta ett bra EAA Amino-Pro Essential, 448 g, Orange / Citrus? Finns det något bättre?
|
|
|
2012-07-15, 15:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av exevision
|
Så det finns alltså 23 aminosyror, inte 20? Och då är 9 essentiella?
|
|
|
|
2012-07-16, 12:02
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
BS EAA Apple/pear - åh gud the chemicals.
Rycker i hela kroppen när jag dricker skiten, men snålheten prevails.
Senast redigerad av Akada den 2012-07-16 klockan 12:03.
|
|
|
2012-07-16, 12:22
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingBen
Skummat igenom tråden lite angående utblandad EAA i vatten och hållbarhet.
Finns ju start inlägget vilket är rätt logiskt, men i vilken utsträckning?
Men eftersom det är något år gammalt nu så undrar jag om det finns någon studie på hur effekten försämras om man låter det stå fördigblandat i kylskåp x timmar?
Varför jag undrar är helt enkelt av att jag får rätt mycket blickar när jag öppnar smartshaken i jobbmatsalen och börjar mixa ett illaluktande vitt pulver med funlight bland alla billypizzor
Lider väl inte så mycket av det men men intressant för mig iaf.
|
Effekten försämras inte. Däremot finns det risk för bakterietillväxt om det står blandat. Behöver inte betyda att det är farligt per se, men kan vara värt att tänka på kanske. Blanda på toa om du inte vill skylta med pulver i matsalen.
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen
Fx.
|
Jaså, så FX löser sig bra? Men blir väl fortfarande skum som lägger sig överst som med de flesta produkterna?
Citat:
|
Har med mig en shaker och sen en liten burk (gammal Jack3d burk, lagom stor) med aminosyror.
Citat:
Ursprungligen postat av Doolie
Är detta ett bra EAA Amino-Pro Essential, 448 g, Orange / Citrus? Finns det något bättre?
|
Den är god och lika "bra" som någon annan produkt. Däremot är den dyr då nästan hälften av innehållet består av annat än essentiella aminosyror.
Citat:
Ursprungligen postat av Akada
BS EAA Apple/pear - åh gud the chemicals.
Rycker i hela kroppen när jag dricker skiten, men snålheten prevails.
|
Jaså, jag som tycker den är riktigt god faktiskt, särskilt för att vara så billig.
|
|
|
2012-07-16, 12:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
|
Blandar dubbeldos hemma, dricker hälften när jag kommer till gymmet och resten efteråt.
Annars finns ju Smartshake.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2012-07-16, 13:17
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Jaså, jag som tycker den är riktigt god faktiskt, särskilt för att vara så billig.
|
Ja, den verkar ju prisas överallt i princip. Men de flesta pulver med fruktsmak jag provat har antingen haft en touch av spya eller annat icke-gott.
|
|
|
2012-07-16, 13:44
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Akada
Ja, den verkar ju prisas överallt i princip.
|
Inte av mig. Att folk föredrar den framför EAA FX med smak eller Esapro Citrus Breeze
fattar inte jag.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:36.
|

|