Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-03, 18:29   #136
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av whalle Visa inlägg
Vad är en vettig mängd psylliumfrön i shaken?
Står 10 g i tråden.

Skickat från min HTC Legend via Tapatalk 2
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 20:44   #137
fenzyn
Registered User

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Borsta tänderna. Dra hemifrån. Bjud hem en polare. Omge dig med folk, delta i något socialt.
Drog gymmet i 3 timmar för å komma bort. Kom hem å drog i mig 100 gram choklad. MEN jag lyckades göra nått stort å dumpade allt mitt godis (ett halvt kilo choklad) hos grannen som blev överlycklig.

Positiva är iaf att min sexlust är tebax som varit borta i 3 månader. 700 gram choklad på 3 dar gjorde susen. Och nu har jag lärt mig hur viktigt det är med refeed till nästa gång.. Vilket blir på måndag!
fenzyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 20:44   #138
Ronn
Duck and Cover!

Ronns avatar

Reg.datum: May 2011
Citat:
Ursprungligen postat av fenzyn Visa inlägg
9 dagars psmf slutade i katastrof för mig. I 3 dar har jag käkat som en gris nu (Minst 5000-6000kcal/dag). Har extrem hunger / sötsug och kan inte sluta äta. Har aldrig i hela mitt liv känt såhär och jag mår riktigt jävla dåligt psykiskt av det nu.
Jag äter tills jag mår så illa att jag bara vill spy, försöker men lyckas aldrig. 10 minuter senare är suget tebax och jag äter bara mer.

Får panik å vet inte vad jag ska göra för att sluta.
Började du med detta medan du redan låg i vanlig deff?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 20:50   #139
fenzyn
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Började du med detta medan du redan låg i vanlig deff?
Japp. Hade legat på ett underskott av 500-1000 i 2-3 månader och min kroppsfett låg runt 10%. Åt dock rejält dagarna innan jag började med psmf.
Gammal 2012-07-03, 20:51   #140
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av fenzyn Visa inlägg
Japp. Hade legat på ett underskott av 500-1000 i 2-3 månader och min kroppsfett låg runt 10%. Åt dock rejält dagarna innan jag började med psmf.
Bara blicka framåt. Kanske en mer kontrollerad och långsam deff är mer lämpligt för dig. Tror inte en VCLD är rekommenderat om man redan ligger så lågt som 10%.
Gammal 2012-07-03, 21:26   #141
fenzyn
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Bara blicka framåt. Kanske en mer kontrollerad och långsam deff är mer lämpligt för dig. Tror inte en VCLD är rekommenderat om man redan ligger så lågt som 10%.
Saken är den att jag faktiskt gillade upplägget. Jag hade inga som helst problem med hunger eller sötsug (låg på 500-600 kcal / dygn) och det var bra mycket lättare att hantera hunger och sötsug jämfört med när jag legat på 1500 kcal / dygn. Min plan var 2 strikta veckor utan några som helst undantag men när jag stoppade i mig en liten godisbit efter 9 dar så gick allt utför och det var omöjligt att få tebax kontrollen.

Så nu vet jag vad som krävs till nästa gång.
-Sätta upp ett riktigt kostschema för utsatt period, innan jag börjar.
-Absolut nolltolerans till allt som inte står i mitt kostschema under den utsatta tiden och inte tänja på gränserna.
-Avsluta med en riktig refeed på minst 4000 kcal efter sista dygnet med riktiga kolhydrater.
Gammal 2012-07-03, 23:23   #142
PeSi
Registered User

PeSis avatar

Reg.datum: Jun 2012
Fenzyn — jag känner igen detta.

Jag har kört 4 st lågkaloriperioder på 7-20 dagar. Jag märkte att magen lägger "helt" av efter 2-3 dagar om jag intar högst ca 500 kcal/dag (huvudsakligen flytande föda); och hungerkänslorna försvinner i princip helt!

Det har varit ganska lätt att tuffa på med en viktminskning på ca 0,5kg/dag trots promenader eller simpass nästan dagligen. Däremot varje gång jag råkat överskrida "kalorigränsen" så startar magen och hungerkänslorna som kommer är ohyggliga. Jag har inte pallat en enda gång att gå tillbaka och därför brutit dieten.

Efter två perioder ville jag köra i 21 dagar. Det gick hur bra som helst; men efter 19-20 dagar tyckte jag mig förtjäna lite belöning (hade tappat nästan 10 kg); det slutade med en måltid på en kinesrestaurang, otrevliga magsmärtor och kräkning på toaletten. Smart vad !?!

De två första perioderna blev jag så hård i magen att jag tog glaubersalt. Jag tror att lactulos är ett bättre alternativ. De sista gångerna drack jag kopiösa mängder vatten och behövde inte stimulera tarmen för tömningar.

Jag kallade dessa perioder för fasta; men VLCD låter mycket bättre.
PeSi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 01:02   #143
fenzyn
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av PeSi Visa inlägg
Fenzyn — jag känner igen detta.

Jag har kört 4 st lågkaloriperioder på 7-20 dagar. Jag märkte att magen lägger "helt" av efter 2-3 dagar om jag intar högst ca 500 kcal/dag (huvudsakligen flytande föda); och hungerkänslorna försvinner i princip helt!

Det har varit ganska lätt att tuffa på med en viktminskning på ca 0,5kg/dag trots promenader eller simpass nästan dagligen. Däremot varje gång jag råkat överskrida "kalorigränsen" så startar magen och hungerkänslorna som kommer är ohyggliga. Jag har inte pallat en enda gång att gå tillbaka och därför brutit dieten.

Efter två perioder ville jag köra i 21 dagar. Det gick hur bra som helst; men efter 19-20 dagar tyckte jag mig förtjäna lite belöning (hade tappat nästan 10 kg); det slutade med en måltid på en kinesrestaurang, otrevliga magsmärtor och kräkning på toaletten. Smart vad !?!

De två första perioderna blev jag så hård i magen att jag tog glaubersalt. Jag tror att lactulos är ett bättre alternativ. De sista gångerna drack jag kopiösa mängder vatten och behövde inte stimulera tarmen för tömningar.

Jag kallade dessa perioder för fasta; men VLCD låter mycket bättre.
Tack för att du delar med dig! Önskar bara att nån hade varnat mig innan jag började själv.. Har mycket troligtvis lagt på mig mer än jag förlorat vid det här laget och mår rent av skit, både fysiskt och psykiskt.

Hur länge varade din extremhunger?

Senast redigerad av fenzyn den 2012-07-04 klockan 01:08.
Gammal 2012-07-04, 06:51   #144
Ajsomfan
Registered User

Ajsomfans avatar

Reg.datum: Sep 2011
Fenzyn: aj aj . Jag körde refeed på ca 4000 kcal efter sex dygn på vlcd. Och har väl legat på balans el liiitet underskott sen dess. Dock gick jag ändå upp allt jag tappat i vikt (+4kg). Idag var första dan då vågen börjat krypa ned igen. Får se hur det blir nästkommande daagar för jag vill gärna att det syns på vågen att vlcden var lyckad. Dock känns formen bättre än innan och än så länge är styrkan likadan el lite bättre än innan vlcd kuren.

Upplever ingen extremhunger. Kanske liiitet onyttighetssug (chips/godis). Men inte farligt.

Senast redigerad av Ajsomfan den 2012-07-04 klockan 06:53.
Ajsomfan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 07:49   #145
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Ajsomfan Visa inlägg
Fenzyn: aj aj . Jag körde refeed på ca 4000 kcal efter sex dygn på vlcd. Och har väl legat på balans el liiitet underskott sen dess. Dock gick jag ändå upp allt jag tappat i vikt (+4kg). Idag var första dan då vågen börjat krypa ned igen. Får se hur det blir nästkommande daagar för jag vill gärna att det syns på vågen att vlcden var lyckad. Dock känns formen bättre än innan och än så länge är styrkan likadan el lite bättre än innan vlcd kuren.

Upplever ingen extremhunger. Kanske liiitet onyttighetssug (chips/godis). Men inte farligt.
Jag har svårt att se hur du inte ska ha hamnat på ett underskott totalt på sex dygn vlcd och en ätardag om du inte underskattat ätardagen eller mängden kalorier du fick i dig under vlcd.

Det verkar vara ganska viktigt att ha refeed dagen inplanerad och strukturerad innan man sätter igång. Att gå superlågt i kalorier en längre tid och sen bara säga "nu är jag klar, dags att äta" låter som ett säkert sätt att tappa kontrollen.
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 09:56   #146
Fishtank
Banned User

Mmm att inte planera sin refeed efter en sån lågkaloriperiod är döden.

Själv är jag nu på dag 4 och styrkan är väl ungefär samma som innan dock orkar jag självklart inte lika många set.
Lite halvapatisk är jag väl men beror nog mycket på dålig sömn också även om jag sov 6 timmar inatt jämfört med 0 och 2 de första 2 nätterna.
Gammal 2012-07-04, 16:14   #147
Ajsomfan
Registered User

Ajsomfans avatar

Reg.datum: Sep 2011
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Jag har svårt att se hur du inte ska ha hamnat på ett underskott totalt på sex dygn vlcd och en ätardag om du inte underskattat ätardagen eller mängden kalorier du fick i dig under vlcd.

Det verkar vara ganska viktigt att ha refeed dagen inplanerad och strukturerad innan man sätter igång. Att gå superlågt i kalorier en längre tid och sen bara säga "nu är jag klar, dags att äta" låter som ett säkert sätt att tappa kontrollen.

Jo givetvis har jag legat på ett grymt underskott i sex dagar och förhoppningsvis har jag tappat runt 2kg fett iaf. Enda fusket under dessa sex dagar var 25g vitkål. Trodde bara inte att jag skulle få tilbbaka alla kilon jag tappade redan första dagen . Men tycker formen ser bättre ut dock.

Refeeden var givetvis planerad i detalj och uträknad. Var rätt jobbigt att "börja" äta igen men gick bättre allteftersom dagen gick.
Ajsomfan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-04, 16:39   #148
PeSi
Registered User

PeSis avatar

Reg.datum: Jun 2012
Sorry, glömde att jag postat här — Så, hur länge min extremhunger varade?

Mycket bra fråga: Jag har inget bra svar eftersom jag bara stod ut ca 10 timmar första gången och avbröt sedan "fastan"; de senare gångerna var jag redan mentalt knäckt och gav förmodligen upp ännu snabbare.

Varje gång "fastan" inleddes var jag rätt hungrig första dagen. Fr.o.m. 3:e dagen var hungern i princip borta.
PeSi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-05, 00:12   #149
Fishtank
Banned User

Där var jag tvungen att ta en refeed till cirkus +400 kcal idag om jag inte ville svimma.
Inte direkt oväntat natten mot femte dygnet efter helgens besök till Storumandagarna.

Fortsätter imorgon igen då man har lite normalare vätskenivåer och inte är plågad av två dagars konstant supande.
Gammal 2012-07-05, 00:47   #150
Jokester
Banned User

Reg.datum: Jun 2011
När jag försökt mig på att ligga riktigt lågt, ner mot 500~kcal per dag så har jag varit orkeslös, deprimerad och rastlös de 3-4 första dagarna för att sedan bli på ett otroligt bra humör, dock hyfsat fortfarande orkeslös. Men det jobbigaste är de där första 3-4 dagarna, oftast lyckas jag hålla mig 1-2 och ibland 2,5 dag innan det brakar.
Jokester är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:48.