2012-06-28, 20:25
|
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Personligen ogillar jag starkt att äta ute under diet. Även om man beställer väldigt "ren" mat så vet man ändå inte hur mycket kcal man får i sig. Men sen är jag lite manisk också..
|
Jag förstår vad du menar och har själv varit där, men det är maniskt och ätstört. Att käka ute en gång i veckan och då göra "smarta" val är enbart positivt - på alla sätt. Om maten man beställer innehåller 350 kcal åt ena eller det andra hållet gör i realiteten ingen som helst skillnad för dietens slutresultat.
Dessutom tycker jag man bör ta med sig att de som koncentrerar sig på att träna ordentligt tycks lyckas bättre än de som petar i (mat)detaljer.
|
|
|
2012-06-28, 21:35
|
|
|
Räkbesserwisser
Reg.datum: Oct 2009
|
Ska du ta projektet till en ny nivå och gå och göra någon DEXA eller bod pod?
|
2012-06-28, 21:44
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Jag förstår vad du menar och har själv varit där, men det är maniskt och ätstört. Att käka ute en gång i veckan och då göra "smarta" val är enbart positivt - på alla sätt. Om maten man beställer innehåller 350 kcal åt ena eller det andra hållet gör i realiteten ingen som helst skillnad för dietens slutresultat.
Dessutom tycker jag man bör ta med sig att de som koncentrerar sig på att träna ordentligt tycks lyckas bättre än de som petar i (mat)detaljer.
|
Jag förstår vad du menar. Men jag tycker man får sätta det i kontext. Gör man det under en begränsad period eller är det årets alla 12 månader?
Jag gillar helt ärligt att vara 100% strikt och hålla mig till planen. Resterande del av året äter jag mycket friare och har verkligen inte problem med att käka ute
Ha koll på kosten utesluter ju inte att man tränar hårt. Det är inte såå svart / vitt.
Men jag förstår absolut vad du är ute efter  Säger inte heller att du har fel. Bara, detta är hur det är för mig
|
|
|
2012-06-29, 06:54
|
|
|
Fitness4Life
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av daloatf
Ska du ta projektet till en ny nivå och gå och göra någon DEXA eller bod pod?
|
Citat:
Nu vet jag inte hur stort (litet) dagsintag du tillåter dig, men det går ju att äta skitgott på få kalorier, även ute. Gå till en bra köttrestaurang och välj filé eller biff, be om diverse primörer till istället för pommes. Undvik bearnaisesås i dricksglaset. Ät, se magrutorna bli tydligare än någonsin. Vinn.
Med lite kreativitet fixar du det!
|
Citat:
Personligen ogillar jag starkt att äta ute under diet. Även om man beställer väldigt "ren" mat så vet man ändå inte hur mycket kcal man får i sig. Men sen är jag lite manisk också..
|
Citat:
Du har väl även lyckade dieter och du har väl varit i riktigt grym form? Se det positiva och lär från dina erfarenheter! Dåliga såväl som bra, kanske mest de dåliga? För mig låter det som, och rätta mig om jag har fel, att du gått in i dieten med tankesättet "nu kommer detta bli skitjobbigt,fy fan". Kanske ett annat fokus på tankarna kan hjälpa? Typ "genom att göra detta så kommer jag nå mina mål/delmål, fan vad skönt!". Eller vad tror du?
Bra vikt! Keep at it : )
|
Citat:
Jag förstår vad du menar. Men jag tycker man får sätta det i kontext. Gör man det under en begränsad period eller är det årets alla 12 månader?
Jag gillar helt ärligt att vara 100% strikt och hålla mig till planen. Resterande del av året äter jag mycket friare och har verkligen inte problem med att käka ute
Ha koll på kosten utesluter ju inte att man tränar hårt. Det är inte såå svart / vitt.
Men jag förstår absolut vad du är ute efter  Säger inte heller att du har fel. Bara, detta är hur det är för mig 
|
Blev en rejält blandning på citaten ser jag nu. Tyvärr är alternativen på lunchställena här runtomkring kyckligkebab eller vanlig kebab typ  Det är bra synpunkter ni har annars, båda två. Tjuckot, jo jag fokuserar lite för mycket på hur jobbigt det är, ska försöka vända det till positiva tankar istället. Känslan av att sätta upp ett mål och genomföra det är trots allt helt underbart och tillfredställande. Jag VET att jag kommer genomföra 5v till, något annat finns inte på världskartan för tillfället.
daloatf, tyvärr är röntgenundersökning den enda metoden att mäta kroppssammansättningsmätningen här i närheten. Har gjort det en gång tidigare och funderar lite på att göra det igen. Samtidigt vet jag inte om jag vill lägga pengar på det. Trots allt är det den visuella biten som räknas och då har siffror på ett papper, som kan vara rätt missvisande, inte så stor betydelse.
Morgonvikten 70,3kg. Känner av en liten "speed bump" nu även om det kan vara vatten som inte släpper eller ngt annat som måste ut  Kaloriintaget kommer iaf inte att minskas i någon större utsträckning. Eventuellt att jag drar bort ett par 100 kalorier de sista två veckorna. Fortsätter jag stampa så sätter jag klockan 30min tidigare på morgonen och sätter mig på motionscykeln i källaren. I eftermiddag är det rygg och axlar som gäller.
|
|
|
2012-07-01, 17:37
|
|
|
Fitness4Life
|
Här ska ni få ett grymt tips för att vågen ska få ett glädjeskutt, spela 18 hål golf på förmiddagen och sitt hela eftermiddagen fram till tolv på natten i en eka ute på en sjö och fiska, allt i strålande solsken och minimalt med vätskeintag. Jag lovar rapid weight loss (och huvudvärk)
Morgonvikt 69,9kg
Trotsade skallebanken och drog till gymmet, blev ju knappast bättre men jag krigade på som en chef.
Plan hantelpress
36kg x 6, 5, 4
Pec dec
90kg x 9, 8, 7
Latsdrag
70kg x 10, 10, 8, 7
Sittande rodd
13 plattor x 10, 10, 8
Militärpress
50kg x 8, 8, 8
Pushdowns
60kg x 14, 70kg x 8, 60kg x 10, 10
Stångcurl
40kg x 10, 10, 10
Såg hårt och bra ut i speglarna
|
|
|
2012-07-01, 17:41
|
|
|
Räkbesserwisser
|
Woho under 70kg!
|
2012-07-01, 17:45
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Woho under 70kg!
|
Jublar gör jag dock inte förens jag är under 70kg under en veckans period
|
|
|
2012-07-01, 17:47
|
|
|
Räkbesserwisser
|
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
Jublar gör jag dock inte förens jag är under 70kg under en veckans period 
|
Kanske om två veckor
Har du någon slutvikt? Typ 68 eller liknande?
|
2012-07-01, 17:51
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Kanske om två veckor
Har du någon slutvikt? Typ 68 eller liknande?
|
Hade 68 som mål innan, får se om jag hinner så långt. 4v och 4 dagar kvar
|
|
|
2012-07-01, 18:26
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Bara att kämpa på! Det kommer nog se kick-ass ut till resan!
|
|
|
2012-07-01, 19:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Oj missat 101 posts ju! =) Gz till under 70kg!! Fight on! Kul som fan att du pallar med det och du kommer vara i en galen form efter denna sista månad du har kvar! Kör du 3xkv Protein och låga kollisar eller hur kör du nu?
|
|
|
2012-07-02, 06:24
|
|
|
Fitness4Life
|
Morgonvikt 70,2kg
Oh era jävlar, ni jinxade mig
Nä men ganska väntat då jag hällde i mig vatten hela dagen igår. Nä dags att lägga i en högre växel. Känner att formen blivit aningen bättre, men gick inte ner något förra veckan så nu blir det hårdare tag. Maten kommer vara samma, men jag kommer slänga in mer promenader. Hoppas på att några fler golfrundor kommer lösa den biten 
Över till lite "skitsnack", mina toalettbesök är allt färre vilket jag tycker är skumt. Tycker att volymmässigt ligger man inte långt ifrån sitt vanliga intag, även om de livsmedel man använder sig av är betydligt mindre energitäta. Är kroppen bättre på att ta upp näringsrik föda, dvs det blir mindre spill?! Den så kallade morgonskiten är som bortblåst, nu är jag "glad" om det kommer något var tredje/fjärde dag
|
|
|
2012-07-02, 06:55
|
|
|
Räkbesserwisser
|
Jag brukar skita varje dag, men när jag kom lite lägre i kroppsfett var det lätt mindre bajsvolym. Just mycket protein är väl lite mer hårdsmällt.
|
2012-07-02, 18:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Sket knappt nått när jag körde 300gr+ protein, "noll" kollisar o medelhögt med fett... Typ harskit haha
|
|
|
2012-07-03, 06:29
|
|
|
Fitness4Life
|
Ja då verkar jag ju inte vara ensam, harskitar är exakt det jag också upplever
Morgonvikt 69,9kg
Underbart och kunna spela golf istället för tråkiga morgonpromenader. Har tom lyckats sänka mig till 7,6 i hcp! Fortsätter med att inte köra någon morgonpromenad på träningsdagar, känner att det måste finnas en till växel att lägga i när det återstår 2v av dieten. Då kommer jag dessutom att ta bort kolhydrater helt. Nu kör jag ett rejält lass efter träningen för att stilla suget och för att fylla på mina
Gillar inte att sätta upp målvikter, går alltid åt helvete. Men jag hoppas att jag kommer landa runt 68kg innan resan och komma hem efter en veckas all-inclusive under 70kg. Är jag nöjd med formen då så blir det balans fram till september och sen litet överskott fram till nästa vår. Känner jag däremot att det finns mer att plocka så tar jag upp dieten, men jag hoppas verkligen inte att så är fallet
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.
|

|