2012-06-18, 19:34
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av begt
En hungrig vargflock vill du inte vara i närheten av.
Du rabblar upp en massa andra djur men jag ser inte hur du kan påstå att det skulle vara en större risk att de skulle angripa en människa. Ungefär lika låg risk är nog närmre sanningen så länge du inte kommer för nära- då blir det nästan garanterat farligt om djuret inte är domesticerat.
|
Vilda vargar är väldigt skygga, de kommer du inte ens nära. En järv är agressiv och kan mycket väl få för sig att angripa, en björn är inte alls lika skygg som en varg, älgar purknar ofta på människor, etc etc etc.
|
|
|
2012-06-18, 19:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Johanss0n
En drog är fullt tillräckligt, givetvis kan man inte bryta ned allt hur långt som helst, det är alltså samma sak med vargar, björnar osv.
Allstå rättar du in dig i ledet och är inte speciell alls.
|
Gruppen före individen alltså? Finns säkerligen fler "stadsbor" som vill ha kvar antalet vargar alternativt öka antalet än "lantisar" som vill skjuta av dem.
Alltså rättar du in dig i ledet.
Senast redigerad av Exdiaq den 2012-06-18 klockan 19:40.
|
|
|
2012-06-18, 19:39
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Vilda vargar är väldigt skygga, de kommer du inte ens nära. En järv är agressiv och kan mycket väl få för sig att angripa, en björn är inte alls lika skygg som en varg, älgar purknar ofta på människor, etc etc etc.
|
Björnar är oerhört skygga i regel. Om den känner doften av människor drar den sig undan om den kan, även om människan är en halv km bort.
|
|
|
2012-06-18, 19:40
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av begt
Björnar är oerhört skygga i regel. Om den känner doften av människor drar den sig undan om den kan, även om människan är en halv km bort.
|
Finns vissa som kan vara nyfikna dock.
|
|
|
2012-06-18, 19:43
|
|
Ett fel närmare rätt
|
Citat:
Ursprungligen postat av TREX
Det var lite tur i oturen att det här hände för nu verkar man ha fått upp ögonen för hela den här organisationen, jag hoppas verkligen att nån i ledningen ryker bara för att.
Jag hade inte en aning om innan det här hände hur mycket pengar kolmården tjänade på vargarna, och hur pass lite respekt de verkar ha för djuren. Och hur kan vi inte vara säkra på att hon gick in ensam för att de saknades personal till att gå in fler? Som sagt, hoppas de giriga jävlarna får sota.
Två väldigt viktiga saker som släpats fram i ljuset enligt mig, synd bara att någon skulle behöva betala livet för det.
|
Det är ju givetvis den viktiga frågan och inte allt annat offtopic dravel.
Det är ju rätt intressant att de förmodligen har väldigt välplanerade och välövade instruktioner för hur de ska agera vid tex en brand men inte ens verkar ha för ett ögonblick reflekterat över vad som skulle kunna ske om någon blev attackerad och hur man då skulle agera.
Jag kommer givetvis fortsätta att hävda att problemet är det urbaniserade samhället som lurat i folk att djur är snälla gosedjur som inte agerar efter sina naturliga instinkter. Sätter man de sedan också i en onaturlig miljö och skickar in en ensam inkräktare så är det ju knappast förvånande att det hände utan att det inte har hänt förr.
|
|
|
|
2012-06-18, 19:45
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2011
|
Folk är såna jävla hycklare. Verkligen allihopa.
''äääh men jag tycker cannabis borde vara lagligt men inte aas och jag tycker folk inte borde få göra så och så men i vissa fall kan man göra det och det och det. Jag själv tror att det kommer leda till fler av det där så nu vill jag förbjuda det för alla andra eftersom jag tror så här och blablablablabla.''
Seriöst, folk. Knip käften och skaffa er ett eget jävla liv.
Ge fan i vad andra tar för droger eller om någon väljer att ha vargar på sin gård och f*n exakt vad alla andra människor gör så blir allting bra. Och blir det inte det så har du ändå ingen rätt att tvinga på andra dina högst subjektiva åsikter.
Senast redigerad av Qudatullah Jamal den 2012-06-18 klockan 19:47.
|
|
|
2012-06-18, 19:46
|
|
Ett fel närmare rätt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Gruppen före individen alltså? Finns säkerligen fler "stadsbor" som vill ha kvar antalet vargar alternativt öka antalet än "lantisar" som vill skjuta av dem.
Alltså rättar du in dig i ledet.
|
Återigen verkar du helt missförstå vad jag skriver. Omedvetet eller medvetet.
Jag menade givetvis att du var en äkta lagom svensson som passade perfekt in i mallen, det var ingen uppmaning att ställa dig i givakt.
|
|
|
|
2012-06-18, 19:50
|
|
Banned User
|
Citat:
Jag kommer givetvis fortsätta att hävda att problemet är det urbaniserade samhället som lurat i folk att djur är snälla gosedjur som inte agerar efter sina naturliga instinkter. Sätter man de sedan också i en onaturlig miljö och skickar in en ensam inkräktare så är det ju knappast förvånande att det hände utan att det inte har hänt förr.
|
Det trasiga är ju att det hade hänt innan, dock inte såhär allvarligt. En av aktuella vargarna hade bitit en 10-årig flicka i tån, samt en 15-årig flicka i benet och de hade i sin iver även vält omkull Arne Weise när han skulle gosa lite med dom.
|
|
|
2012-06-18, 19:52
|
|
Registered User
|
Citat:
Återigen verkar du helt missförstå vad jag skriver. Omedvetet eller medvetet.
Jag menade givetvis att du var en äkta lagom svensson som passade perfekt in i mallen, det var ingen uppmaning att ställa dig i givakt.
|
Vad är en "äkta lagom svensson"? Vilka premisser avgör?
|
2012-06-18, 19:53
|
|
Ett fel närmare rätt
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Det trasiga är ju att det hade hänt innan, dock inte såhär allvarligt. En av aktuella vargarna hade bitit en 10-årig flicka i tån, samt en 15-årig flicka i benet och de hade i sin iver även vält omkull Arne Weise när han skulle gosa lite med dom.
|
Det har ju förmodligen bara tolkats som att de stora hundarna råkat leka lite för hårdhänt. Alltså ett lite misstag eftersom vargar tillskillnad från människor alla är genomsnälla.
|
|
|
|
2012-06-18, 19:57
|
|
Ett fel närmare rätt
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Vad är en "äkta lagom svensson"? Vilka premisser avgör?
|
Kröka lite lagom, ta sig en brajja nångång, träna lite utan några vidare resultat, gilla amerikansk kultur och stora rövar med stålrör mellan skinkorna?
nä nu tycker tom med jag som den hycklare jag är att det börjar bli väl ot.
|
|
|
|
2012-06-18, 19:59
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Det är ju givetvis den viktiga frågan och inte allt annat offtopic dravel.
Det är ju rätt intressant att de förmodligen har väldigt välplanerade och välövade instruktioner för hur de ska agera vid tex en brand men inte ens verkar ha för ett ögonblick reflekterat över vad som skulle kunna ske om någon blev attackerad och hur man då skulle agera.
|
Tycker mera det lutar åt klassisk företagsgirighet, man började med civil kontakt med vargar lite på känn sen insåg man vilka jävla berg med pengar man kunde frakta in på vargarna och började göra det hela större och större, vad sa de i intervjun? Att de var fullbokade till i höst? Jag kan bara tänka mig vilka miljonbelopp det lär vara.
Mer och mer kontakt = ökad och ökad risk till att något händer, gäller både för skötare och civila.
Allt stort spricker, spelar ingen roll om det är exponering av rovdjur eller romerska riket.
|
|
|
2012-06-18, 20:04
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Qudatullah Jamal
Folk är såna jävla hycklare. Verkligen allihopa.
''äääh men jag tycker cannabis borde vara lagligt men inte aas och jag tycker folk inte borde få göra så och så men i vissa fall kan man göra det och det och det. Jag själv tror att det kommer leda till fler av det där så nu vill jag förbjuda det för alla andra eftersom jag tror så här och blablablablabla.''
Seriöst, folk. Knip käften och skaffa er ett eget jävla liv.
Ge fan i vad andra tar för droger eller om någon väljer att ha vargar på sin gård och f*n exakt vad alla andra människor gör så blir allting bra. Och blir det inte det så har du ändå ingen rätt att tvinga på andra dina högst subjektiva åsikter.
|
Vilket är din högst subjektiva åsikt. Om vi applicerar din logik på din post är den rätt intetsägande.
|
2012-06-18, 20:05
|
|
Ett fel närmare rätt
|
Citat:
Ursprungligen postat av TREX
Tycker mera det lutar åt klassisk företagsgirighet, man började med civil kontakt med vargar lite på känn sen insåg man vilka jävla berg med pengar man kunde frakta in på vargarna och började göra det hela större och större, vad sa de i intervjun? Att de var fullbokade till i höst? Jag kan bara tänka mig vilka miljonbelopp det lär vara.
Mer och mer kontakt = ökad och ökad risk till att något händer, gäller både för skötare och civila.
Allt stort spricker, spelar ingen roll om det är exponering av rovdjur eller romerska riket.
|
Också möjligt men det bygger ju alltså på att de helt kallblodigt har ansett att pengarna är värda mer än eventuella risker för mer eller mindre allvarlig personskador.
Tror på en kombination, de har insett hur mkt pengar de kan tjäna och i hetsen att tjäna ännu mer har man glömt bort att vargar är vilda rovdjur för vilka det är helt naturligt att döda.
|
|
|
|
2012-06-18, 20:06
|
|
Registered User
|
Citat:
Kröka lite lagom, ta sig en brajja nångång, träna lite utan några vidare resultat, gilla amerikansk kultur och stora rövar med stålrör mellan skinkorna?
nä nu tycker tom med jag som den hycklare jag är att det börjar bli väl ot.
|
Sist jag krökade var ungefär 5 år sedan. Aldrig rökt på. Tränar väl någorlunda mycket, inga spektakulära resultat ännu. Vet ej vad "amerikansk kultur" innefattar. Kwons nemesis i den gamla Big Butts-tråden.
Är jag inte en lagom-svenssom längre eller ändras premisserna utifrån förutsättningarna?
Det är så mycket on-topic och relevant som det bara kan bli. Ad hominem, ad hominem, ad hominem.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.
|

|