Citat:
Ursprungligen postat av tobake75
Problemet är ju bara att det finns så förbenat få OL-klubbar i vårat avlånga land.
|
Det blir inte fler om folk inte söker sig till de som finns och tränar där. Nu vet jag att situationen varierar för olika människor och i olika delar av landet men att få ihop 2-3 pers som vill träna (eller bara följa med och handla...) en gång i månaden på en annan ort borde inte vara omöjligt för det stora flertalet. Av de klubbar som varit aktiva inom tyngdlyftningen och där jag har vistas regelbundet så vet jag inte heller någon som inte kan lösa ett sådant arrangemang. Om det sedan innebär att man tävlar för den klubben är det snarare en fördel än nackdel då målet är att tävla.
Utöver det krävs det en större satsning från klubben och det kanske inte alla har tid, ork eller råd med men kommer man bara igång med grunderna så får man förhoppningsvis en förmåga att sålla bland råden från nätet.
Tittar jag på styrkelyft där jag är mer involverad så är det inget som helst konstigt att göra på det här viset men det krävs att man vågar fråga.